ImmersionRC Vragen

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Roel-CP, 29 mrt 2010.

  1. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Mazzelpik

    Ik wacht nog steeds op shipment vanuit immersionRC china
    Dan komen er 4 osd's en 4 trackers en een leuk test setje voor mij binnen;)
     
  2. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    En wanneer is "Dan" Roel?
     
  3. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Ling had het over dat ze de volgende week de ezosd en trackers gaan versturen.
    De UHF spullen worden pas in oktober verstuurd :( :cry:
     
  4. Acropilot

    Acropilot Guest

    Voor mijn LC filter te plaatsen wanneer ik een EZosd gebruik, moet ik dit op de draad van de EZbus doen? dus condensator op - en + draad van de EZbus en de rode draad rond de ferriet kern wikkelen?

    mvg
     
  5. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Nee, de EzBUS, de vierpolige stekker naar de EzOSD toe, dient alleen om de EzOSD van stroom te voorzien, daar hoef je dus niks tussen te knutselen. Misschien is het handig dat je eerst even aangeeft welke apparatuur je op elkaar wilt aansluiten? En anders denk ik dat je met onderstaande Microsoft Paint schets een héél eind gaat komen.

    [​IMG]

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  6. Acropilot

    Acropilot Guest

    Ik gebruik een Ezosd, met de sony ccd camera 12V, een 600mW immersionrc TX en dan de gewone powerset van de funcub. Uit de tekening geraak ik niet echt wijs uit, moet de ontstoorder dan tussen de voeding van de Tx en de Ezosd hangen?

    Allesinds al bedankt Sander!
     
  7. Acropilot

    Acropilot Guest

    Iemand? :D mijn soldeer bout is aan het wachten :banana:
     
  8. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Als ik het goed heb , heb ik hem inderdaad tussen mijn EZOSD en de zender zitten
     
  9. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    @Acropilot,

    Je moet alles wat met het video-gedeelte te maken heeft achter de ontstoorder hangen.
    Dus je krijgt eerst de accu, dan de ontstoorder en dan de FPV-gear(Ez-OSD,cam,Vtx).
    De powerset van de Fun-Cub komt direct vanaf de accu.

    Accu--------->Powerset Funcub > Ontvanger.
    Accu--------->Ontstoorder > FPV-Gear.

    De accu is één accu.

    Gr. Eric
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
  10. Acropilot

    Acropilot Guest

    Ja, maar de lipo gaat in de Ezosd, en via mijn EZosd loopt mijn ESC naar de motor, ik kan toch niet mijn + draad van mijn lipo 5 keer rond mijn Ferriet kern wikkelen... dus ik moet het sowieso achter mijn EZosd doen, en er niet voor?
     
  11. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Correct, ik was vergeten dat de stroomsensor onbaord zit.

    Gr.Eric.
     
  12. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Foutje.

    Heb hem tussen mijn current sensor en de tx zitten
     
  13. Acropilot

    Acropilot Guest

    Zoiets dacht ik al, de gewone zwart en rood stekker he? niet die met video etc?
     
  14. Pino999

    Pino999

    Lid geworden:
    17 nov 2007
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Middelstum
    Ja, das de goeie
     
  15. Acropilot

    Acropilot Guest

    Ik vergat even te vermelden dat mij camera op 12 volt werkt, moet ik mijn camera dan via een apart 3S lipotje voeden?
     
  16. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ik heb ook een 12V cam en met een 3s1000mAh aandrijf lipo op een 24 grams motortje dat zeg max 10A trekt gaf dit al snel problemen. Bij halflege accu zakte de spanning al snel richting 10Volt en dan begon de camera strepen te trekken. Iets lager val het gehele beeld weg.

    Misschien met een grotere lipo minder problemen maar ik ben maar over gegaan op een 3s610mAh lipo voor video.
    Gaat ongeveer 45min mee.
     
  17. Acropilot

    Acropilot Guest

    Ik ben denk ik ook van plan om mijn camera extern te voeden via een klein 3S lipotje, aangezien de manual van de immersionrc zo onduidelijk is op het vlak van 12Volt cameras :rolleyes:

    Dus als ik het niet verkeerd heb, dan haal ik de + en - draad tussen Tx en Ezosd OUT los en hang ik daar een 3S lipo aan, dit is me daarnet gelukt, moet ik daar dan een LC filter tussen plaatsen? En hoef ik mijn Tx dan te voeden met dezelfde lipo of kan dit gewoon nog via de stekker die van de EZosd currency stekker komt?
     
  18. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Niet met een extra accu voor de camera werken. Onzin. Zorg dat je met goede accu's werkt die in voltage niet snel teruglopen. Tot 10,3V gaat het gewoonlijk goed op 3S. Extra accu's maken de kans op fouten alleen maar groter.

    MVG. Robert.
     
  19. Acropilot

    Acropilot Guest

    Moet ik dan mijn + en - draad van de camera aftakken naar de current sensor? En moet daar dan die LC filter tussen? het is mij redelijk onduidelijk allemaal, in de Manual van de EZosd tonen ze alleen hoe het moet met een 5V camera...
     
  20. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Dit moet je hebben als je hem via de immersion tx wil voeden. Anders gewoon op je lipo aansluiten na het ontstoor filtertje. Mijn camera doet het tot een volt of 7. Meer dan genoeg dus.
     

Deel Deze Pagina