ImmersionRC Vragen

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Roel-CP, 29 mrt 2010.

  1. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Er zit een stecker voor 12V op je current sensor, die kan je gebruiken voor je video. Daartussen zet je het LC filter.

    MVG. Robert.
     
  2. Acropilot

    Acropilot Guest

    Dit is dus de stekker die ook naar de TX gaat, gewoon aftappen dus en daar de LC filter tussen, kijk, dit zou toch echt wel in de manual mogen staan vind ik :D
     
  3. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Om nou te zeggen dat het onbetrouwbaar is op een 2e accu is ook wat.
    Dat ene stekkertje zal weinig invloed hebben. En als je die spanning gewoon ook op je OSD ziet is er weinig aan de hand.
    Zoals ik al zei gebruikte ik een kleine accu voor mn motor en die dipte behoorlijk in bij gas geven dus ging dat niet werken. Met een goede accu die wel wat stroom aankan zit je bij leeg pas met dat probleem, maar vaak kan je dan nog wel op 1/4 gas je spanning in stand houden en toch nog een eindje vliegen.

    Misschien ga ik ook nog wel een keer terug naar voeden via aandrijf accu maar vind het zelf ook best zo. Langer dan 45 min ben ik echt niet weg.
     
  4. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Als je de spanning kan aflezen van je 2e accu..ok. Maar de immersion OSD heeft die optie niet. Heb je per ongeluk een lege accu aangesloten en je beelt valt weg dan heb je een probleem. Een 2e accu geeft meer gewicht aan board en je moet meer accu's laden/kopen.

    MVG. Robert.
     
  5. Acropilot

    Acropilot Guest

    inderdaad, ik ga nu gewoon de LC filter vlak na de stekker van de 12V out van de currency sensor plaatsen, en daarna 2 vertakkingen van 12v naar TX en naar camera, wat ik mij wel nog afvraag is, ik heb gisteren mijn camera gevoed via de AV out van de EZosd, moet dit via de AV out, of kan ik de camera rechtstreeks aansluiten op de 12Volt en slechts 1 kabel (de gele van de camera) die naar de In poort loopt?
     
  6. Acropilot

    Acropilot Guest

    Iemand? op Rcgroups vind ik 10 tallen verschillende schemas, met schakelaars etc ertussen, maar is het nu zo moeilijk voor immersionrc om gewoon een simpel schematje mee te leveren voor 12 volt cameras? via getypte tekst snap ik het niet allemaal hoor, ik ben meer voor de universele schemas, zoals we op school aangeleerd worden.
     
  7. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Het is dusdanig voor de hand liggend dat ik niet goed begrijp dat je 't niet snapt? Maar hier vind je een schema voor het gebruik met een tweede 3S LiPo alleen voor de video, als je die 3S LiPo nu even wegdenkt en daar de verbinding maakt naar de uitgang van je current sensor dan ben je d'r.

    [​IMG]

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  8. Acropilot

    Acropilot Guest

    Jup sander, dat schema heb ik gebruikt, hij doet het nu, toch nog bedankt!
     
  9. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Sander nog even terugkomend van het satalieten verlies tijdens de vlucht.
    Ik heb nu ook meegemaakt dat de tracker gek gaat doen als die minder dan 5 sataliten pakt. Dit met versie 10.1

    Gelukkig was ik op dat moment 250 meter van mijn plek af.
    Het zou toch fijn zijn als die tracker op dat moment bevriest dan dat die andersom gaat staan.
     
  10. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Ik denk toch dat je je GPS ontvanger dan ergens anders moet monteren, want als je tijdens de vlucht minder dan 5 satellieten ontvangt dan is je positie behoorlijk onnauwkeurig, pakweg ettelijke honderden meters, dus dan is het niet gek dat je antenne rond kan gaan draaien als je op 250m vliegt. Hoe/waar heb je je GPS antenna gemonteerd?

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  11. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Achter de vleugel
    Van deze is de gps los van de osd.
    Normaal pakt die 11 satalieten.
    Heb je nog 2 grotere gps antennes liggen Sander?
    Je weet wel met batterij.
     
  12. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
  13. Acropilot

    Acropilot Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  14. jorrie

    jorrie

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    649
    Thx voor alle info, ik heb n vraag voor Sander of iemand anders die dat weet.

    Je gaf aan dat ik geen HD camera moet gaan aansluiten op de transmitter, ik was dit nu juist wel van plan ( ik had jouw andere topics daarover niet gezien ) Een van de nieuwere panasonic camera's kunnen we die aansluiten op de transmitter of is dat technisch onmogelijk? ( ik hoef geen hd beeld te verzenden maar wou dus juist geen extra camera aansluiten ) ik blijf met het model in zichtrange en mocht het beeld een keer wegvallen dan kan ik de bril afzetten ( ik ging er eigelijk vanuit dat dit rock solid was en beeld niet zomaar uitvalt na een goede test en de juiste camera instellingen)


    Een Panasonic uit de DMZ range met deze specs:

    [​IMG]

    Kan ik die nu wel of niet gewoon rechtstreeks aansluiten op de 600mw editie van jullie transmitter? En mocht dit allemaal niet kunnen wat is dan een goede camera om te monteren ( liever niet dus )
     
  15. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Je kan de AV uit van de Panasonic wel aansluiten op de AV in van de video zender, maar ik zou de camera niet van stroom voorzien via de video zender, maar gewoon de interne accu gebruiken, of een 5V UBEC b.v.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  16. jorrie

    jorrie

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    649
    Okay thanks, ik zie gasten op rcgroups.com dat ook allemaal doen, ik neem aan als je accu goed vol is ( van de camera ) dat deze dan gewoon blijft draaien als je de stand-by settings uitzet. Wat is dan de beweegreden om dit niet te adviseren ? Is dit een extra veiligheidsmarge of is jouw ervaring dat camera's vaak uitvallen of het beeld (tijdelijk niet meer versturen )

    @Aldert: Bedankt voor het filmpje heel duidelijk, even rustig voor gaan zitten en dan komt dat vast goed! Om terug te komen op jouw vraag betreft camera ik ga voor een panasonic dmz weet nog niet exact welke.

    @Sander ik wil trouwens gewoon de main power accupack gebruiken om de transmitter ook te poseren, de camera heeft zijn eigen accu die ik gebruik. Is het dan wenselijk om een onstoorder ertussen te zetten en moet deze aan bepaalde eisen voldoen ( ik moet nog steeds wat bij Conrad.nl bestellen dus als jij iets weet in hun assortiment dat past hoor ik dat graag)
     
  17. Aaalie

    Aaalie Guest

    Thanks Jorrie,

    maar volgens mij doe ik de moeite voor jan met de korte achternaam. Duidelijke uitleg, om vervolgens overijverige mods (ja, niet ééntje, maar gelijk twee ;) ) de draad dicht laten timmeren.

    Bij deze nog even, de filmpjes :) :




    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Filmpjes en topics zijn niet verwijderd hoor Aldert. Alleen even gecentraliseerd in dit topic. Anders krijgen we zo'n wildgroei. Je filmpje past hier uitstekend.
     
  19. Acropilot

    Acropilot Guest

    Nogmaals proberen, voordat mijn garantie weg is....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  20. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Wat is precies het probleem? De gebruikte stekkers zijn normaliter de garantie voor een goed contact. Krimpkous verwijderen is geen goed idee want dit beschermt de electronica.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     

Deel Deze Pagina