Inbeslagname Revo 3.3 uit USA

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door mini-mopar, 19 mei 2006.

  1. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Sommigen van jullie hebben het misschien al gelezen in de Traxxas topic, anderen niet. Ik wil in ieder geval even mijn verhaal kwijt, misschien dat iemand advies heeft, of zoiets al eens heeft meegemaakt. En anders hoop ik dat door mijn verhaal anderen dit bespaard blijft....

    Vorige maand (April) heb ik in de USA een Revo 3.3 besteld. Mijn eerste nitro auto, en omdat ik erg veel zaken doe met de USA, was voor mij de keuze snel gemaakt toen hij daar beschikbaar was. Bestellen!!! :D Voor de verzending heb ik gebruik gemaakt van USPS. Alles bij elkaar zo'n $ 587, en ik rekende erop dat er nog het 1 en ander bij zou komen aan invoerrechten en btw. No problem, dat hoort erbij.

    21 april werd hij dan ook verzonden. En al enkele dagen later, woensdag 26 april, kreeg ik een brief van ABX Logistics. Dit bedrijf verzorgt in Belgie de inklaring van zendingen uit o.a. de USA, die daar met USPS verzonden worden. In die brief word je verzocht om een factuur op te sturen, waaruit de waarde van de zending blijkt, en je moet toestemming geven voor de inklaring. Dezelfde dag gedaan, en met een beetje geluk zou hij dan misschien nog voor het weekend bezorgd worden.

    Helaas, dinsdag 2 mei nog niets. Dan maar even bellen met ABX. "ja meneer, die zending ligt hier, en is klaar voor de inklaring" Euh, ja, waarom is dat nog niet gebeurd? "Omdat wij het te druk hebben"....afijn, er werd mij toegezegd dat er haast mee gemaakt zou worden, en de zending zou misschien voor het weekend, anders vlak erna bezorgd worden. Je voelt hem al aankomen, dinsdag weer niets....toen werd ik een "beetje" boos :evil: Dus een mailtje gestuurd, waarin ik mijn ongenoegen uitte over de trage gang van zaken, dat ik een toezegging had gekregen die niet werd nagekomen, en dat ik uitleg eiste.

    De volgende dag een reaktie terug, waarin werd gesteld dat de zending was gecontroleerd door het BIPT, het Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie. En het pakket was definitief aangeslagen, tot zijn spijt. En dat was het.

    Definitief aangeslagen?? WTF? Dus maar weer een mailtje terug met de vraag of hij het ook in begrijpelijk Nederlands uit kon leggen, en dat kon hij;

    Ja duidelijk, maar niet wat ik had verwacht :cry: En gisteren viel de gevreesde/gewraakte brief binnen. Ik zal hieronder de inhoud weergeven van de brief die ik van het BIPT kreeg....lang verhaal......



    Nou, daar ben ik dus lekker mee klaar. :evil: Ik bestel een autootje in de USA, en er wordt nu gedreigd met een gerechtelijk procedure!!! Alsof ik als leek kon weten dat dit niet toegestaan is in Belgie.(en blijkbaar ook de rest van Europa)

    Komende maandag ga ik naar mijn verzekeringsadviseur toe, om te zien of mijn rechtsbijstandverzekering uitkomst kan bieden, maar vooralsnog ziet het er dus somber uit. No Revo.... :cry:

    Fred
     
  2. elwitten

    elwitten

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    409
    Locatie:
    aalst belgie
  3. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Ja, achteraf gezien realiseer ik me dat ook. Maar ik vraag me af of de Revo's, zoals ze hier in de winkel te koop zijn, verschillen van de Revo's in de USA. Over enkele weken is de Revo 3.3 in NL te koop, en ik denk niet dat er dan een wezenlijk verschil is met de Revo's uit de USA. Op het CE stempeltje na dan.(waarschijnlijk...)

    Hebben jullie auto's/zenders/dozen/manuals allemaal die zgn. CE keurmerken?

    Fred
     
  4. elwitten

    elwitten

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    409
    Locatie:
    aalst belgie
    als je kan aantonen dat het product (hetzelfde ) dan wel een Ce merk kan krijgen is het een conform product.
    zoals in de link dat ik je gegeven heb kan de verkoper zelf er een CE merk op kleven.
    miss dat dat een oplossing is.
    als
     
  5. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Iets in die geest had ik ook al aan gedacht, maar dan zal ik moeten wachten op de eerste goedgekeurde Revo 3.3 in NL/BE....Als die inderdaad hetzelfde is, op de stempels na, zou het volgens mij conform moeten zijn.

    Fred
     
  6. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Zéér triest, van zulke verhalen wordt ik dan ook altijd enorm slecht gezind. Ze kl*ten ons nog niet genoeg hier in dit apenland...

    Maar enfin, ik heb dit verhaal nog al eens gehoord (betrof toen een zending uit Azië). De koper heeft toen aan die betreffende dienst gevraagd of men de zender (en ontvanger) er dan niet kan uithalen maar de rest wel gewoon doorsturen (want de rest is uiteraard identiek aan wat hier in Europa zal verkocht worden). Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat is afgelopen bij die andere persoon, maar het is het proberen waard veronderstel ik.

    Sterkte!
     
  7. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Ik heb zojuist ook een mailtje gestuurd naar Traxxas Support. Ik vraag me af waar het verschil zit mbt de straks in NL/BE leverbare Revo's 3.3. Misschien dat zij me duidelijkheid hierover kunnen geven, of ergens mee kunnen helpen. Niet geschoten is altijd mis.....

    Fred
     
  8. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Ben je zeker dat 27.145 verboden is hier in Belgiê ?

    Mijn eerste zender zat nl op die frequentie en ik herinner me ook storing te hebben van enkele speelgoed rc'tjes die dus ook op 27.145 zaten.

    Tamiya quickdrives zaten ook op die frequentie.

    Tm
     
  9. chokie

    chokie Guest

    Hoi Mini-Mopar,

    Allereerst, jouw verzoek is voldaan!

    Verder heb ik op het Traxxasforum ook een thread opgezet,
    http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=323595

    @mestdaght; 27.145 is vrij, mits.....oa 10 mW afgestraald vermogen?! zie,
    http://www.bipt.be/bipt.htm

    Verder nog iets wat ik vond op de site!!!
    Klik telecommunicatie;private radionetwerken;radiocommunicatie als vrijetijdsbesteding;afstandsbediening van kleine modellen!!
    LEES vrijstelling voor kleine modellen!!
    Erstaat niet bij welke schaal !

    groeten chokie :wink:
     
  10. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Inderdaad Chokie!!

    Dwz dat er voor deze auto dus iig geen vergunning nodig is. Hier zitten ze dus al fout. Nu alleen het CE verhaal nog denk ik, maar misschien dat Traxxas me daarbij kan helpen.....

    Fred
     
  11. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Je moet alleen afstand doen van de zender.

    Schrijf uitdrukkelijk dat je GEEN afstand doet van de auto.

    Johan
     
  12. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Leuk en aardig, maar niets heeft een CE merk, zelfs de handleiding en de doos niet, en daar vallen ze doos ook over.....Dus ik betwijfel op dit moment dat ze ook maar iets willen terug geven :cry:

    Fred
     
  13. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Het betreft een in beslagname ingevolge de wet telecom.

    Ik zou een belletje/mailtje wagen.

    De hele tekst gaat over je zender.

    Johan
     
  14. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Goed lezen :?

    Sterker nog; ik heb al gebeld, en voorgesteld om het dan maar op mijn kosten terug te sturen naar de afzender in de USA. "neen menier, das nie mooglijk..."

    Fred
     
  15. chokie

    chokie Guest

    Hoi Mini-Mopar,

    Kreeg net nog een tip of het Traxxasforum, waarom je de afzender er niet bij betrekt?
    Die hebben het verstuurd en jouw in de problemen gekregen.
    Lees het even na.

    Groeten chokie :wink:
     
  16. mini-mopar

    mini-mopar Guest

    Ik heb ook al contact gehad met de afzender; die stellen zich helaas niet aansprakelijk voor de evt. verboden/wetgeving en de daaruit vloeiende conflicten met overheidsinstanties. Eigenlijk ook wel begrijpelijk...maar ik hoop dat ze nieuwe klanten wel alert maken op de mogelijke problemen bij verzending naar Europa.

    Fred
     
  17. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt

    Uit alles blijkt dat het om de zender gaat.

    Johan
     
  18. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    CE is een keurmerk voor electronica(toch??).
    Dus als je afstand doet van de electronica dan zou je de auto misschien wel terug kunnen krijgen.

    Maar vindt het wel erg lullig dat dit gebeurd, is niet een klein bedrag wat even van je wordt afgepakt.
     
  19. chokie

    chokie Guest

    Hallo J O H A N,

    Dit gaat over andere items.
    Dit gaat over de zender.
    De rest is ambtelijk geleuter!

    Maar dat is mijn mening.

    Groeten chokie :wink:
     
  20. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    de "CE" markering(splicht) is er niet alleen voor electronica! ook bij voorbeeld speelgoed moet aan de desbetreffende CE norm voldoen en ook als zodanig gemarkeerd worden ..... maar ook voor bouwproducten .... etc. zijn CE normen en een markerings plicht
     

Deel Deze Pagina