Indoor modelvlieg recreade 2016.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Ernst Grundmann, 31 jan 2016.

  1. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik ben op de hoogte van de gang van zaken in Vianen dus dat komt wel goed.
    Wat betreft de drie buitenlopertjes twee hadden een breuk in de uitgaande draad en de derde had lichte verbrandings verschijnselen en een breuk in een spoeltje tussen twee stator tanden in.
    Die laatste heb ik opnieuw gewikkeld en de andere twee heb ik de breuk aan elkaar gesoldeerd.
    Peuterwerkje maar het is gelukt.
    Deze 24 polige motoren zijn gewikkeld met 0.3mm wikkeldraad en dat is nogal breukgevoelig.
    Ze lopen dus weer als een zonnetje maar een soldeer las is wel een zwak punt.
    In het uiterste geval gewoon opnieuw wikkelen en dat gaat weer wat makkelijker met de opgedane ervaring.
    Vooral het opstarten werkt erg goed zelfs bij twee motoren parallel op 1 regelaar.
    Deze motoren zijn met 1800 rpm/volt tamelijk hoog toerig en trekken al een flinke stroom met een 7X6 SF prop.
    Bij 7.1V 11A 7X6 prop trekt hij 330 gram dus met een 3S lipo moet je naar een aanzienlijk kleinere prop.
    Zwaarder belasten zou ik alleen kortstondig doen.
    Als alternatief zou ik een wat tragere motor met een grotere prop kiezen maar als deze het goed doet op de Disney met welke prop is dat dan?
    Grotere motor lager kv grotere prop geeft in de regel meer trekkracht per ampere.
    Alternatief.
    https://hobbyking.com/en_us/cf-28-05-brushless-outrunner-1600kv.html
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2017

Deel Deze Pagina