Informatie / tekeningen over scheepskamelen?

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door heidenmj, 28 okt 2018.

  1. heidenmj

    heidenmj

    Lid geworden:
    31 dec 2014
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zuid Holland
    sinds een bezoek van enige tijd terug aan het Maritiem museum te Rotterdam brn ik geinteresseerd geraakt in het fenomeen scheepskamelen. Via de bibliotheek van dit museum heb ik reeds een boek hierover ingekeken maar dit geeft nog te weinig info om hier een model van te starten.
    Ook op internet heb ik al wat kunnen vinden maar nog niet heel veel.

    Mijn vraag is nu of er hier nog iemand is die hier meer informatie over heeft en dan met name tekeningen zouden zeer welkom zijn.

    Groeten,

    Mark
     
  2. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.063
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Goedemorgen. Op dit moment is er een boek te koop bij bol.com over scheepskamelen. Geschreven door Graddy Boven en Ab Hoving. Maar mischien is dat het boek wat je al hebt ingelezen op de bibliotheek.
     
  3. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.063
    Locatie:
    Oud Beijerland
  4. heidenmj

    heidenmj

    Lid geworden:
    31 dec 2014
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zuid Holland
    Goedemorgen,

    Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad het boek war ik reeds bekeken heb. Dat had ik beter kunnen zetten. Leuk om 1 of 2 x door te lezen maar nog niet geschikt voor het maken van een model. Hiervoor is nog wel meer informatie benodigd.

    Mark
     
  5. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik kan je ook niet verder helpen dan wat Hans Groenenberg schreef. Ik heb het boek hier liggen en je haalt er een hoop info uit, maar werkelijk duidelijke doorsnede tekeningen staan er niet in.
     
  6. heidenmj

    heidenmj

    Lid geworden:
    31 dec 2014
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zuid Holland
    Goedeavond Hans,

    Ik ben het met je eens dat het boekje leerzaam is over de werking van de scheepskamelen en ook zeker wel een aantal van de werktuigen e.d. aan boord beschrijven maar zoals je zegt helaas geen goede tekeningen.

    Toch maar eens via maritiemdigitaal.nl zoeken welek etekeningen de diverse musea eventueel tot hun beschikking hebben om af te laten drukken. Hier hangt helaas echter wel een redelijk prijskaartje aan dus eerst goed uitzoeken welke ik zou kunnen ge ruiken.

    Dank voor je reactie.

    Mark
     
  7. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Alvast succes!
     
  8. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.120
    Locatie:
    Roosendaal
    Als ik me goed herinner staat hierover ook een en ander beschreven in het boek van Witsen, heb het wel liggen, maar ben er nog niet thuis in. In verleden op het forum van Beagle ook al eens een model van voorbij zien komen, echter weet de bouwer niet meer en dat forum is recent off line gegaan
     
  9. heidenmj

    heidenmj

    Lid geworden:
    31 dec 2014
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zuid Holland
    Jan,

    Hartelijk dank voor je reactie. Ik ga eens op zoek naar dit boek om het eens in te kijken.

    Is geloof ik wel wat lastiger te vinden maar we zullen zien,

    Mark
     
  10. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.445
    Locatie:
    vosselaar
    mail anders eens naar henk hij heeft een scheepskameel gemaakt mischien kan hij je verder helpen ik stuur zijn e mail wel ff door
     
    pauwels vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina