inschrijving 1st wedstrijd NK 2017 op 23-4

Discussie in 'F5J' gestart door e.rukkers, 6 apr 2017.

  1. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Veel plezier morgen, ik ga 1200 km uit mijn lijf slapen zometeen :)
     
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dat plezier is gelukt Bob.....Jammer dat je er niet bij was want het was een mooi dagje!

    Ik heb echt een super dag gehad die ik weer met een 11de plek heb weten af te sluiten met de Inside. 88,3 procent score en een grijns van oor tot oor die mijn slordige landingen er nieteens af hebben kunnen krijgen!

    [​IMG]

    Deze vlucht heeft de meest voldoening gegeven, Iedereen worstelde om goede lucht te vinden waarbij ik na 3 minuten al onder de 50meter was gezakt. Op een combinatie van een beetje hellingwind, op de bomenrij achter het veld, en wat thermische activiteit heb ik hem toch vol weten te vliegen met als toevoeging dat de laatste 2 a 3 minuten er twee Pike's onder mij probeerden mee te komen en er niet aan konden komen. Een waanzinnig 'gevecht' die ik ook nog met een 1000 heb weten af te sluiten........waanzinnig!
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2017
    PascalvO, bgo, wimpie en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik had je klassering gezien Justus, Top!
    Lekker gevoel is het toch als het voor je gevoel ineens lukt :)
    Een paar puntjes bijschaven en de 90% mag geen probleem meer zijn lijkt me..

    Ik heb lekker liggen knorren na 1200 km rijden op zaterdag. Vandaag weer aan het werk dus een beetje rust nemen was wel nodig.
     
    Justus vindt dit leuk.
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Mijn landing zijn normaal gesproken wel aardig, 35 en hoger....maar die liepen vandaag niet zo. 1 keer bijna te laat dus ik moest hem aan de grond zetten voor slechts 5 punten en die vette vlucht tegen de Pikes kwam ik te hard binnen, schoot de stip voorbij en raakte ik mijn eigen been.....slordig en makkelijke punten die ik liet liggen.


    Als ik niet op pas ga ik nog klassements vlieger worden! Mijn insteek is lekker vliegen, alles heel houden, geen stress en veel plezier......het eindresultaat staat laag in de rangorde maar als het allemaal lekker loopt ga ik er toch naar kijken en met wat meer training, en misschien wat fine-tunen aan de kist moet top 10 haalbaar zijn met de Inside
     
    bobt vindt dit leuk.
  5. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    blijkbaar toch wat (wedstrijd)stress tijdens het lekker vliegen ( en daardoor landingspunten laten liggen ) :D
     
  6. MarcS73

    MarcS73

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Uden
    Aardig van je, dat je op 150m begonnen bent (en zo nog de nodige hoogte "strafpunten" gepakt hebt), dit alles om de andere nog een beetje te ontzien....:)

    Ik heb het "gevecht" live gezien en was onder de indruk. Echt goed gevlogen chapeau! :worship:
     
    jve en Justus vinden dit leuk.
  7. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Volop wedstrijdstress Bob.....ik was voor het eerst bang om seconde's te laten liggen en dat kostte mij uiteindelijk meer landings punten dan het mij aan vliegtijd opleverde.

    Leermomentje!

    En bedankt voor het compliment Marc! Ik heb nog steeds veel tijd nodig om de juiste lucht te vinden, dat is in mijn logjes duidelijk te zien, en heb dus die hoogte gewoon nog nodig. Daarnaast is dat ook waar een 'houtje' het aflegt tegen de vol gfk/cfk kisten...uit de gebieden van minder goede lucht weg vliegen of doorkruisen kosten meer hoogtemeters.

    Maar ik heb lekker mee gedaan en een niet nader te benoemen Ultima piloot aardig in de nek lopen hijgen:D:D
     
    wimpie, jve en PH_AJH vinden dit leuk.
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Door dit soort berichten krijgen mensen denk ik zin om F5J te gaan vliegen :)
     
    wimpie, jve, bobt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    @PH_AJH Ik denk dat het dan voor toeschouwers ook nog eens heel spannend gaat worden ... al die lage worstelingen ... TOP !!!
     
  10. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    642
    Locatie:
    Almelo
    Beste Justus, ik heb een aantal zeer mooie vluchten van jouw met de Inside gezien. De kist vliegt ECHT heel mooi en je was in bovenstaand gevecht zeer competitief aan het vliegen. Je ziet dat het eigenlijk continu aankomt op het maken van de juiste keuzes. Achteraf had je niet meer dan 50 mtr starthoogte nodig om de 10 minuten vol te vliegen. Maar ja, achteraf weten we het allemaal precies :)

    Gr. Brian
     
    Justus vindt dit leuk.
  11. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Helemaal waar. Niet alleen die ene vlucht maar verschillende mooie vluchten van Justus met de Inside gezien. En dat onder deze omstandigheden. Het was niet bepaald makkelijk. Chapeau!
     
    Justus vindt dit leuk.
  12. xat

    xat

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    263
    Locatie:
    FRS tegen de Waddenzee
    Justus bedankt voor je verslag ; leuk dit allemaal te lezen en verder wat een bijzondere uitslagen.
    zie : http://www.f5j.nl/index.php/uitslagen-verslagen-en-foto-s#uit17 Bedankt Frans

    Brain ook top was dit met je eigenbouw met de samenstelling SuperStarLight enz.?
    Kun je daar iets meer over vertellen ?

    Lijkt erop dat het DLG vliegen ook zijn vruchten heeft afgeworpen in de F5J klasse?

    Veel Starten en Landen en dan op relatief lage Hoogte goede lucht vinden is blijkbaar een goede training?

    Pascal - Alex - Brain - Jeroen - Jan - Lyckele - Justus -- enz.

    Mvg. Xat R Rn
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2017
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Toeschouwers is mooi natuurlijk maar F5J moet volgens mij vooral een klasse zijn waarin het leuk is om mee te doen, waar je ook mee vliegt. En dan is het wel heel prettig om zo'n verhaal van Justus te lezen die met zijn zelfgebouwde Inside en een flinke dosis talent (en oefening) prachtige dingen laat zien.
    Veel mensen roepen het (maar kopen toch een"topkist"), Justus doet het gewoon. Super.
     
    frans46 vindt dit leuk.
  14. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Leuk Justus dat je de "eer" van gewone houten zwevers zo hoog op de lijst hebt gezet. En dat is al de tweede keer dat je met de Inside deelneemt en hoog eindigt. Nu nog de betere plek zien te vinden na de start en de gewenste 900 puntengrens wordt door broken. Overigens zijn de starthoogtes van afgelopen zondag toch behoorlijk hoog geweest lijkt mij.
    Lang leven "hout". Succes gewenst.

    Algemene vraag: zijn er nog foto's beschikbaar voor bijvoorbeeld de website?
     
    Justus vindt dit leuk.
  15. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik heb wat foto's naar je Gmail gestuurd Frans.
     
    frans46 vindt dit leuk.
  16. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    642
    Locatie:
    Almelo
    Marc,

    Tijdens deze wedstrijd heb je de digitale scorewerking met je telefoon getest.

    Ik ben erg benieuwd hoe je het ervaren hebt : wat ging er goed, wat minder en zie je nog risico's?

    Zou de app naast het papieren invullen kunnen fungeren of heeft dat weinig zin?

    Gr. Brian
     
  17. MarcS73

    MarcS73

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Uden
    Invullen is super simpel. Je kunt nadat je de scores hebt doorgestuurd,deze nog inzien, maar NIET meer wijzigen (en zo hoort het ook).
    Paar keer was ik het inlog scherm kwijt, maar dan scan je QR-code opnieuw in en binnen 2 tellen zit je weer in juiste scherm. App upload de gegevens naar een server van gliderscore op het internet en wedstrijdleiding kan ze downloaden.

    Zodra Erik scores had geupload, kon ik de tussenstand zien in de app...

    Er moet voldoende 4G dekking zijn op het veld. Dit was in Horst voldoende aanwezig, maar bv in Losser zit je op Duitse 2G net...
    Ik zou papier altijd nog invullen als backup en primair werken met de app, mits iedere vlieger een smarthphone heeft en de drie grootste providers (Vodafone/KPN/T-mobile) voldoende dekking op het veld hebben.

    gr. Marc
     
  18. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Daar zou ik toch meer over willen weten ......
    Als ik het goed begrijp wordt er gebruik gemaakt van de 4G internet verbinding en niet van WiFi ter plaatse.
    Een vraag aan Erik, onze wedstrijdorganisator en technische man; lag er naast de wedstrijdcomputer een 4G mobiel-telefoon als hotspot en / of werd er gebruik gemaakt van de bij de laptop ingebouwde WiFi ? Ik hoop dat je tijd kan vinden daar iets meer over te vertellen.
     
  19. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Andere vraag, er heeft iemand met een vrij serieus ogende camera de hele dag foto's staan maken ......was hij van Apollo en komen die foto's online?:thumbsup::thumbsup:
     
  20. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Misschien die van Sander met een eenoogspiegelreflex ? Er is een linkje op de F5J website onder het verhaaltje.
     

Deel Deze Pagina