Inschrijving Winterswijk 21 juni

21 Juni 2009 - F3K wedstrijd Winterswijk.

Winterswijkse Luchtvaart Club
Vredenseweg 138
7113 AE Winterswijk

Klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip (onder voorbehoud):
10:15 (briefing)
10:30 start wedstrijd

Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.

Inschrijfgeld: € 7.00 voor KNVvL leden junioren betalen 3,50
Niet KNVvL leden betalen € 22.00

Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt

Wedstrijdleider: Erik Meerdink/Nick Beijers.

Organisatie: Winterswijkse Luchtvaart Club

Bijzonderheden:
- Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor zondag 14 juni.

Inschrijvingen richten aan:
Nick Beijers
f3k@winterswijkseluchtvaartclub.nl

Vermeld bij je inschrijving:

Naam:……………………………………...
Neemt deel in klasse……………….
Frequenties……………………………..
KNVvL lid ja/nee
KNVvL lidmaatschapsnummer.......
Bezit zweefbrevet ja/nee

Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd wordt hier op het forum vermeld na vrijdag 19 juni 19.00h.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal
zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen
van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn
zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse
gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K
klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik
niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk maandag 15 juni 2009 bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F3K site.

Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om in te vliegen.

Aanmeldingen Winterswijk

Beste dames & heren,

Tot op heden hebben de volgende personen aangemeld voor de wedstrijd :

F3K:
- Robert Berends
- Peter Aanen
- Bas Breijer
- Rob Nijhuis
- Bart Rotteveel

Mini:
- Robert Berends
- Frans Bal
- Hans Knippels
- Jasper Hilgers
- Frans Hilgers
- Jaap Braam

Svp niet replyen, maar aanmelden via : f3k@winterswijkseluchtvaartclub.nl
Dan werk ik dit draadje dagelijks bij.

Grt
Nick

Laatst bewerkt:
Nick,

een aantal piloten hadden zich al bij Theo opgegeven voor deze wedstrijd. Dit stond op de F3K site maar is verdwenen.

Theo heb jij deze informatie nog????

Bas

Volgende personen hadden zich al bij mij gemeld,
F3K
Loet Wakkerman
Theo Schoorl
Robert Berends
Peter Aanen
Arjen van Vark
Goswijn Thijssen
Alex Hoekstra
Henk Bonestroo
Bas Breijer
Alwin Langevoort
Robert Nijhuis
Robert Hermans

F3K-Mini
Jaap Braam
Jurgen Maassen
Frans Bal
Alwin Langevoort

ik heb mij tevens al bij de organisatie opgegeven voor de mini's. wordt nog leuk binnen de f3k dus, 3x robert

De taken en frequentietoewijzing staan op de F3K site.
De groepsindeling wordt zaterdag bekend gemaakt. Dit omdat er de laatste week nogal eens wat wijzigt.

Kom je jezelf niet tegen in de lijst of heb je opmerkingen mail me dan even.

Waar gaat die module in Jaap??
Ik zag dat de hackmodule momenteel niet meer op voorraad was of heb je een trainerpoortmodule besteld?
Het vliegt werkelijk de deur uit bij HobbyKing. Je ziet per 5 minuten aantal "in stock" afnemen.

Laatst bewerkt:
Knoop doorgehakt

Theo,

Heel goed artikel, ik zat (zit) te wachten op de MPX SX 2.4 gHz, maar ik heb de knoop maar doorgehakt, ik heb hetzelfde als jij besteld en er ook maar een mini ontvanger bij gedaan (moet waarschijlijk wel een maand wachten). Voor zover ik het kan beoordelen zou de SX ook vrij eenvoudig om te bouwen moeten zijn (al dan niet met schakelaar om nog je oude 35 / 40 mHz zender te behouden).
Cheers

Bart

Waar gaat die module in Jaap??
Ik zag dat de hackmodule momenteel niet meer op voorraad was of heb je een trainerpoortmodule besteld?
Het vliegt werkelijk de deur uit bij HobbyKing. Je ziet per 5 minuten aantal "in stock" afnemen.

Ik ga de hackmodule in m'n Cockpit SX bouwen. Ik vervang de 6 cel AA NiMh accu door een kleinere 2S lipo met hogere capaciteit. Volgens de opgegeven afmetingen van de module en de lipo moet het net kunnen om alles binnen de behuizing te krijgen.

Waarschijnlijk plak ik 'm eerst gewoon achterop m'n zender, en maak er een plug aan die op de trainerpoort past. Deze plug kan ook het 35Mhz deel uitzetten (dat gebruik ik ook al voor m'n sim kabel). Als alles dan naar wens werkt bouw ik 'm in, met een schakelaar om ook op 35Mhz te kunnen vliegen. De antenne komt dan naast de 35Mhz antenne...

Mijn bestelling (lipo, hackmodule en 3 4ch ontvangers) is in backorder, dus dat wordt waarschijnlijk wel even wachten...

Jaap

Back