Inside F5j Hollein / Gruner CNC

Discussie in 'F5J' gestart door Japie.G, 18 okt 2015.

  1. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Yep! Ik zag het ook, inmiddels aangepast...
     
    jve vindt dit leuk.
  2. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Even geen tijd voor een lang verhaal, maar een foto zegt meer dan 1000 woorden.....


    image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     
  3. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    9 uur is inderdaad extreem rap maar aan mijn Introduction heb ik uiteindelijk ook 'maar' 2 weekjes 's avonds gewerkt en een los dagje in het weekend.
    Meeste werk was eigenlijk het bespannen. (Ik denk dat ik alleen daaraan wel min. 6 uur aan heb gespendeerd :oops: Maar goed, is ook absoluut niet echt mijn lievelingsdeel)
    Verbaasde mezelf ook over het feit dat je zo'n Grüner kit eigenlijk met niets in elkaar fietst.
    Kwalitatief heerlijke kit. Bijna Lego :cool:
     
  4. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Gipsplaat, briljant!

    En wat geinig, ik heb ook die es3352 servo's. Ooit eens 10 stuks besteld voor bijna niets. En nooit een toepassing voor gevonden omdat ik dan toxh weer mks oid kocht. Nu wilde ik ze toch in de inside gaan gebruiken en zie nu dat ze erg mooi passen! Heb je ervaring met deze servo's? Ze zijn zo goedkoop, bijna te mooi om waar te zijn denk ik dan..

    Overigens vind ik het zeer jammer dat de vleugelbuizen/liggers van gepultrudeerde carbonvezels zijn gemaakt. Een gewikkelde/geweven buis lijkt me vele malen mooier/beter. Zowel torsie als het handelen van impact bij een iets te harde landing. Heb al eens zo'n pultrusiebuis in duizenden vezeltjes uiteen zien scheuren bij een niet eens zo harde tik. Ik weet het, het is een licht weer, langzaam kistje deze inside, maar toch he... Twijfel twijfel..
     
  5. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Ik plak eerst te tekeningen strak met schilderstape op de gipsplaat en dan doe ik er vershoudfolie overheen. (Vanaf de achterkant en dan strak trekken en weer aand de achterkant vastzetten, vervolgens de zijkanten omhoog en omlaag strak trekken en vast tapen)

    Geen ervaring met deze servos, ze krijgen wel goede reacties bij Banggood (daar heb ik ze gekocht). Dezelfde servo wordt ook bij hobbyking verkocht onder de Turnigy merknaam. Zie link. Daar ook goede reviews - maar out of stock....

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Digital_Micro_Servo_2_8kg_0_10sec_12_4g.html



    image.jpeg
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    En die twijfel over de buis hoeft niet!

    Bij deze klap
    [​IMG]

    Bleven de buizen heel
     
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Holy moly. Is dat een inside?
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dat wás mijn 1ste Climaxx, van 60meter recht een berg in door (ik vermoed) lege zenderaccu

    Het neusblokje met lood zit daar nog steeds in de grond ;-)

    Echt alles was versnipperd, ribben, tussenribben, romp, servo's aan gort....maar de vleugelbuizen waren allemaal nog heel en dat waren de gewone buizen, niet de gewikkelde van de EVO
     
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Aiii, maarrrrr heeft een climaxx niet juist een geweven buis?! Ik ken hier 1 climaxx en die heeft een geweven buis, maar dat kan ook een keus van de bouwer zijn geweest. Dat durf ik zo niet te zeggen.
     
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    De EVO wel...de 'gewone' niet
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Door mijn ervaring met die Climaxx durf ik wel blind te vertrouwen op de constructies van Gruner en zal ik ook vrijwel niet van het plan afwijken
     
  12. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Okee! Je hebt mijn twijfels op zn minst sterk verminderd
     
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    2de filmpje ook bekeken?

    Als je heftiger dan dat wil kunnen moet je m.i. een ander toestel kiezen :)
     
    beerendonk vindt dit leuk.
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Nu weer on-topic;)

    Pietje.....heb je al een idee hoe je uit gaat komen met plaatsing van componenten i.v.m. zwaartepunt?
     
  15. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Wat een geklooi met 3 mpx stekkers, met 2 kom je ook weg. Sub D stekker is ook nog een optie...
     
    jve vindt dit leuk.
  16. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    1 8polige mpx ga ik gebruiken. 6x signaal, een + en een -. Dan ben je er toch?
     
  17. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, dan ben je er, maar hoe krijg jij 6 draadjes netjes op de connector? Daar ben ik nog naar opzoek, D-sub gebruik ik het liefste maar vind het ook zo'n geklooi ( ook al met 4 servo's).
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2015
    dumontwj vindt dit leuk.
  18. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Mee eens! Het zogenaamde geklooi valt wel mee!

    In de eerste plaats heb ik voorgesoldeerde mpx stekkers gekocht. Ik hoef dus alleen de boel op lengte te maken en een stuk draad ertussen solderen is veel makkelijker dan mpx stekkers solderen.

    https://www.hobbyking.com/hobbyking...ba_with_D_0953_MPX_500mm_Length_2Pieces_.html

    Daarnaast heeft iedere servo nu zijn eigen stroomdraden en ben ik niet afhankelijk van een enkele stroom verbinding. Zekerder en het geheel is ook veel sterker.

    Ook is er voldoende ruimte in de romp. Ik maak een schot vlak voor het plankje met de twee servos in de romp zodat de draden niet op de servos kunnen komen en hun werking kunnen verstoren. Mijn ontvanger komt voor de servos te liggen en als ik de connectoren heb verbonden en de vleugel op zijn plaats zet vallen de draden bovenop de ontvanger.

    Gewicht valt ook mee, ieder van de drie connectoren naar de ontvanger weegt 4.5 gram.

    Als ik het geheel heb geprogrammeerd dan geef ik ieder van de drie mpx stekkers een eigen codering met een watervaste stift. Een pre-flight check van all servos en instellingen doe ik zowiezo altijd.

    Ik ga 25 cm antennes gebruiken voor mijn taranis en die liggen naar achter, de romp in. Ook heb ik 9 kanalen nodig en is deze ontvanger 8 kanaals - maar met een sbus converter kan ik 4 kanalen uitbreiden.

    image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     
  19. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Linkje is prima, allemaal filmpjes over de bouw van de Inside

    JB
     
  20. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.396
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn

Deel Deze Pagina