Inside F5j Hollein / Gruner CNC

Discussie in 'F5J' gestart door Japie.G, 18 okt 2015.

  1. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ah neeee......ernstig beschadigd?
     
  2. Chip

    Chip

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Schoten, B
    Helemaal niet. Accu helemaal leeg gevlogen. De brandweer je vriend, nietwaar Eric?
     
    Justus en jve vinden dit leuk.
  3. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    268
    Locatie:
    oost Gelderland
    Donderdagavond mijn Inside ingevlogen bij ondergaande zon en volle maan, weer eens wat anders. inside F5J.jpg
     
    Justus vindt dit leuk.
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Te gekke kleuren zeg!....die ga je altijd goed kunnen zien
     
  5. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Op rcgroups:

    This week end (2016/04/30 - 2016/05/01) here in Italy, near Milan, was held one of the F5J INTERTOUR events (F5J Carisio Trophy) valid for the Italian Championship and World Cup 2016, as well as part of International Intertour and Eurotour Contest series of F5J.

    Weather was bad, sometimes with some rain. During the fly off launches everybody took light models...
    ....guess what model used Sebastian Feigl for winning his fly off against more sophisticated and expensive models???

    In de juiste handen is de Inside er goed voor!
     
  6. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Iets klopt er niet helemaal in de berichtgeving alhoewel de Inside zeker netjes gevlogen heeft daar in Italie ;)

    Mijn italiaans is niet meer helemaal wat het geweest is maar vlgs. mijn info werd daar in Vercelli (ca. 65 km ten westen van Milaan) geen fly off gevlogen en eindigde Sebastian Feigl als no.16.
    Zijn vader Peter (Feigl) eindigde als nr.4 en de wedstrijd werd gewonnen door Primoz Rizner wat een Xplorer vlieger is. (bedankt Peter)
    Mijn info komt overigens hier vandaan: http://www.baronerosso.it/forum/aer...-gara-f5j-carisio-vercelli-2.html#post4899989
    Maar naar wat ik lees heeft de Inside wel een erg goede indruk gemaakt.
    Daar in Vercelli is het overigens redelijk moeilijk vliegen omdat je echt direkt aan het water vliegt. (de rijstvelden voor de beroemde italiaanse risotto :p)
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2016
    funpeter7823 vindt dit leuk.
  7. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Oké....mijn italiaans beperkt zich tot spaghetti en lasagne en heb dit blindelings gekopieerd van rcgroups.....:hammer:
     
  8. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Emmen
    Peter is de vader van Sebastiaan en Benedikt. Primoz is sinds jaar en dag verbonden aan Nan.
     
    Freubelaer vindt dit leuk.
  9. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    heb mijn posting gecorrigeerd; bedankt voor de info Peter ;)
     
  10. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Ik was ook daar. En Arno heeft gelijk: het is er uiterst moeilijk vliegen. Rondom rijstvelden. Net als in Szeged veel downwind vliegen met als consequentie een groot aantal 0-vluchten. Op zaterdag hield het weer zich nog redelijk, tot halfweg ronde 6 een enorm onweer losbarstte. Het regende vervolgens de gehele nacht en ochtend; om 12.00 u. kon nog net ronde 6 worden beeindigd waarmee een geldig resultaat ontstond. Er is wel een fly-off gevlogen die evenwel pas om 15.00 u. kon worden begonnen en die ik door de verre thuisreis niet meer heb kunnen meemaken. Vorig jaar haalde ik in beide Italiaanse wedstrijden de fly-off, doch dit jaar loopt het in het geheel nog niet. In de tweede vlucht geen motor meer direct na de start (blijkt een slechte servokabel aan de regelaar te zijn). Daarna ook niet veel meer bereikt.

    Even nuanceren over de Inside. Sebastian Feigl heeft het model niet in alle vluchten ingezet. Ik meen in 3. In 1 ervan vloog hij aanmerkelijk langer dan de anderen, maar haalde het veld niet binnen 75m. In ronde 6, met "abgleiten"-omstandigheden, ging het indrukwekkend goed.
    De overige vluchten vloog hij een Satori.

    Hier in Vercelli was het overigens een revival van de V-tail. Er waren 4 Satori V´s aan start, en ook Rizner vloog zaterdag alle vluchten met een Xplorer V-tail.
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Groot gelijk....V-staarten zijn veeeeeeeel mooier!:p

    Ik probeer hier niet de Inside als de ultieme carbon-beater te promoten hoor;)....maar ik denk dat hij onder de 'houten' kisten wel een van de betere voor het f5j-spelletje is.

    Verder vind ik het erg leuk dat hij al ingezet wordt op wedstrijden, ik heb het zelf helaas (nog) niet kunnen doen maar het jaar is nog niet voorbij!
     
  12. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Maar de daar op het veld geserveerde italiaanse lunch maakte heel veel goed :D:beer::yes:
    Ik heb daar F3K gevlogen en de starthoogte na de lunch was anders .......
    Vlgs. mijn italiaanse info is er geen F.O. meer gevlogen en is na ronde 6 gestopt.
    En de komplimenten voor de Inside komen vooral uit die ronde 6 vlucht die Juun al noemde met fantastisches "abgleiten".
     
  13. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Toch wel. Zie pdf-link onderaan blz 2 van de door jou eerder hier opgenomen link naar het forum van Barone Rosso.
    Drie vluchten zelfs.

    En inderdaad: de verzorging bij de wedstrijden in Italie is altijd heel bijzonder. Dat is mede waarom wij daar graag naar toe gaan. Het diner op zaterdagavond was werkelijk perfect. Over 3 weken in Pordenone is het niet anders.

    Met de wedstrijdorganisatie is het in Italie meestal minder goed gesteld. Dit keer waren er geen stroom- en verbindingskabels voor de geluidsinstallatie. Die moesten eerst nog gekocht worden. Vervolgens waren er geen meetlijnen voor de landingen. Al met al werd er op zaterdag pas om 11.00 u. begonnen!
     
  14. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    De Inside werd gebruikt om een 1000 te scoren in ronde 6 staat nu op RC Groups
    [​IMG]
     
  15. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg


    Bouwen en vliegen mannen!...echt een heerlijke kist
     
    Superior, jowa, Gerrit_E en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Astir

    Astir

    Lid geworden:
    3 jun 2005
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Tiel
    Ja vandaag ook weer een rondje mee gevlogen, ik zat op een mooie hoogte
    Netjes met butterfly stand naar 100 meter gehaald, toen weer snel naar de hogere sferen
    Ook weer met butterfly hoogte afgebouwd, op nog 150m had ik de butterfy weer in maar maakte ik de Inside te snel.
    FLUTTER, beide oren gingen los en begonnen te roteren. Zo kwam ik "rustig" naar beneden.
    Erg veel geluk gehad, enige schade :1 verbogen pen en 2 kleine gaatjes in de bespanning.
    Schrikken en oppassen dus. Ben blij dat hij nog heel is.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2016
  17. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Zo.....dan heb je wel hard gevlogen zeg!

    Ik heb er geen last van gehad, als ik hard ging steken ging ze een beetje met de staart wiebelen (die is door die lichte.constructie niet al te torsie-stijf) maar de vleugel gaf geen krimp!
     
  18. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    @Astir Klaag jij ook zoveel over drones ??
    Dat die alles verpesten en het ons "modelvliegers" zo moeilijk maken, door zich niet aan de regels te houden :eek:
     
    renetl50, Justus en vissermax vinden dit leuk.
  19. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Hallo Astir.

    Niet echt handig dat je zo'n opmerking maakt dat je zo op 750 meter zat.
    Krijg je weer hele discussies over.
    Maar gisteren was er wel veel thermiek goed weer om te zweven.
     
  20. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Het heeft even (veel te lang) geduurd! Maar vandaag de mijne ook uitgewogen en gemaidened!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    En man man man wat vliegt dat gaaf! Motortje heeft meeeeeeeeer dan zat power! En in de windstille avondlucht is het helemaal een feest met deze kist. Gaaf!!
     
    bobt, Justus, xat en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina