Ik ga nog wat meer experimenteren met de Butterfly. Op de 1ste had ik flaps maximaal omlaag, binnenste rollen maximaal omhoog en buitenste rollen neutraal. Dat beviel best maar op de nieuwe heb ik de rollen gelijk en daarmee leek hij beter te 'remmen' en net zo goed bestuurbaar
Ik heb mijn nieuwe weer vliegklaar: (en gewoon via Photobucket... Ben benieuwd hoe lang het goed gaat)
inside vliegers, ben bezig om de 6 kleppenvleugel van de inside in devwing te zetten, kan iemand mij enige informatie geven over de vleugel? Van de introduction heb ik die gegevens wel.. zie onderstaande schets: wat zijn de hoogten A en B van de tips van de panelen die de hoeken in de vleugel maken? Hoe breed en diep zijn de kleppen en de ailleron van het eerste en tweede paneel? Hoop dat jullie kunnen helpen. gr Gait
Ik zit me toch af te vragen hoe je dit doet? Die groene MPX stekker heeft 6 contacten. 1 voor de plus 1 voor de min 4 voor de puls Dus 4 servo's, maar ik zie 6 servo-stekkers ....
Dat zou goed kunnen https://www.hoelleinshop.com/Alles-...=article&ProdNr=MU71283&t=49302&c=3426&p=3426
Dat is geen zakendoen in de 21e eeuw. Er zijn veel fabrikanten die de 'Multiplex' stekkers klonen. Ze zijn allemaal iets verschillend. ik heb er enkele verschillende van in huis. De 8 polige stekker heeft géén MPX aanduiding en is van een ander materiaal als de originele MPX stekkers. Bij nauwkeurige beschouwing zie je dat al deze stekkers uit een andere mal komen, bij gebruik merk je dat de passing van allemaal iets anders is alhoewel ze allen compatibel zijn. Bij solderen merk je dat de originele Multiplex (met MPX op de achterkant) duidelijk véél temperatuur stabieler is dan alle anderen. Een interessante stekker is die welke aan de draden is gesoldeerd, jammer genoeg heb ik die niet los in mijn voorraad om hem ongesoldeerd te laten zien. Het is een kloon met dubbele kontakten hetgeen nog net te zien is op de onderstaande foto. De stroom belastbaarheid is daarmee ook groter met 45 Amp per 3 kontakten waar de normale tot 35 Amp per 3 kontakten belast mag worden. Zie http://elektromodellflug.de/hochstrom-st.-bu..html Wel gaan deze stekkerbussen met dubbelkontakt véél stroever in de stekkers dan de gewone, voor vleugel-servo verbinding daarmee niet aan te raden. Je kunt ze naast goed kijken naar de kontakten ook herkennen aan de dubbele (onderbroken) positioneringslip. Net vaag zichtbaar op de foto. Rick