Intrekbaar landings gestel F-450/550

Ik ben hier aan het bouwen en testen van een intrekbaar gestel voor een F450/F550 frame.

Als alles naar tevredenheid werkt zal ik een paar foto,s en een filmpje plaatsen .

Materiaal kosten zullen nog onder de 50 € zitten .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt:
Foto,s van het projekt.

full


full


full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moet wel goed gaan. Ik zat zelf ook aan een dergelijke oplossing te denken, ik heb alleen geen flamewheel dus heb het niet nodig :P

Ik neem aan dat je poten wel verstevigd met ondersteuningen die naar de zijkant lopen om een driehoek opbouw te krijgen? Ik denk dat deze eenvoudige retracts het niet prettig vinden als alle krachten op dat kleine plastic kastje komen te staan.
 
Er komen geen extra verbindingen op de 2 pootjes , om die ook niet zwaarder te maken als nodig .
De verbinding zelf word stevig genoeg om de Quadcopter te houden.

Bij het landen komen niet veel krachten op de retracts .
Je zet hem ook recht naar beneden op zijn pootjes .

Mvg Johan
 
Opgebouwd een test gedaan
Direkt in de ontvanger en de stroom via het KK2 bordje wat de 5V weer van de regelaar heeft is te weinig.

Loop ik ook het risiko op storingen van de stroom verzorging.

Fasst ontvanger kan 2S aan .
De retracs ook heb ik gemerkt (zijn eigenlijk bedoelt voor in de ontvanger)

Ontvanger krijgt geen + meer van het KK2 bord maar word gevoed door een kleine 2Slipo .
En daar de retracs op aan gesloten werkt perfekt .

Deze word voor de 450er.
Voor de 550 en grotere Hexa,s heb ik zwaardere retracs bestelt.

Fazit is dat het makkelijk en goedkoop te bouwen is (voor een modelbouwer)

Mvg Johan
 
Heb hem nu onder een vliegklare F-450 gezet .

Heeft nu een extra 2S500 lipo die de ontvanger en de retracs bedient .
Er tussen zit een schakelaar.

KK2 bordje geeft de + niet meer aan de ontvanger .

Het wachten is nu op redelijk weer om hem in de lucht te testen.
Droog werkt het perfekt .

Ook komen er nog Graupner 10x5 op.
Maar ik heb eerst maar eens 100 spacers gekocht 8/5 ;)
Ik zit er elke keer mee .

full


full


full


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
he johan ziet er leuk uit maar,

wat is het extra gewicht
en waarom een 450 zo hoog op zijn poten
trouwens waarom zowiezo op een 450 word wel erg zwaar zo denk ik :confused:
 
Gewicht valt best mee

De dikke bouten die er nu op zitten worden nog door kunststof boutjes uitgewisselt .
En de afstandhouders uit alu worden ook door buisjes vervangen.
Poten zelf zijn uit carbon.
Lengte heb ik extra langer gelaten om te kijken hoe het en de lucht gaat werken.
Korter maken kan altijd .:D
Gewicht zal met de extra lipo zo rond de 150 gr zijn met kunststofbouten .

Is ook alles een test.
De bedoeling id dat ik volgend jaar nog een grote Hexa ga maken.;)
Word kompleet eigenbouw , gewoon om dat alles veel goedkoper is als een frame kopen.
En die krijgt natuurlijk ook zo een zelf gemaakte intrekbaar gestel .

Voor de 550 heb ik al iets zwaardere retracs bestelt .

Mvg Johan
 
@Johan:
Leuk idee!
Hoe heb je de T-verbinding gemaakt onder aan de poten?
Heb je daar een close-up plaatje van?
 
De T-verbinding is een gat geboort door het aluhulsje die over de carbon buis is geschoven en verlijmt met UHU Endfest 300 .

Door het gat dan de 7mm carbon staaf geschoven en ook verlijmt met UHU Endfest 300

Buisjes zorgen ervoor dat het carbon niet gaat splijten .

Boven zit een stuk 3mm verenstaal in het carbon verlijmt die dan in de retracs gezet word en geborgt met 2 madenboutjes .
Hier ook weer een huls uit alu over verlijmt

Mvg Johan
 
Johan,

Ziet er erg goed uit. Welke retracts gebruik je hiervoor en waar heb je deze besteld.

Vincent
 
Back
Top