Is dit een goed beginnersvliegtuig???

Discussie in 'Beginners' gestart door Chaos, 4 jan 2003.

?

Falcon of Airdancer?

  1. Falcon

    98,8%
  2. Airdancer?

    1,2%
  1. Chaos

    Chaos Guest

    Ik heb nog maar eens gebeld voor wat vragen, maar ze hadden vandaag de nieuwe zender binnen en hebben het pakket iets aangepast, er zit geen Colibri in, maar een Graupner Trainer (weet niet precies welke, maar ik denk de 300, lijkt me het meest logisch, in die Trainer 60 moet een 10 cc motor). :roll: Maatk verder niet uit, alleen deze is meer voorgebouwd en heeft standaard een neuswiel voor. Is dat ook weer opgelost. (Ow ja prijs is dan 419 euro) Nog ff sparen en dan haal ik het! Maar eerst ff met een vriend mee om te kijken! (Heb gebeld met de club en die zei dat dat het makkelijkst was, ik had nl. gezegd dat die daar ook vloog). :D :) :lol: 8) :p :wink:
     
  2. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    [​IMG]

    Waarschijnlijk deze met 4cc motor.

    Johan
     
  3. Chaos

    Chaos Guest

    JA! Maar wel moet een 4,06 of 4,08(!!!) cc motor!!! :wink:
     
  4. Chaos

    Chaos Guest

    Volgens mij heeft die ook rolroeren, die kan ik dan later activeren! 8) Het is trouwens een 6 kanaals zender die erbij zit! :D Kan ik eventueel ook eens een heli halen! :lol: :wink:
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Een .25 dus... Kortom, een 4cc motor :D Prima maatje om mee te leren.

    Laat je goed adviseren door de clubinstructeurs m.b.t. tot het afbouwen van de kist. Je kunt bijvoorbeeld de verbinding van linker en rechter vleugelhelft meestal maar 1 keer verkeerd doen :wink:
    Doe eerst na wat bij anderen al tot succes heeft geleid en probeer pas daarna dit nog te verbeteren, doe het desnoods helemaal anders. :idea:

    Als er al rolroeren aan zitten, dan deze meteen aansluiten. Als je ze vast zet en ze zouden niet helemaal precies neutraal staan, dan kun je dat maar lastig corrigeren met het richtingsroer. Een rolroer trainer is niet zo eigenstabiel als een omgebouwd vrijevlucht ontwerp.
    Je kunt ze wel aan de stick toewijzen, die je normaal (nog) niet gebruikt. Zo heb je wel de trimfunctie actief en dat is wel zo veilig... ( Dit is een tip uit de praktijk)
    Ga je met wat wilder weer lessen, dan zou ik overgaan op rolroerbesturing, maar overleg dat eerst met je instructeurs.

    Succes!
     
  6. Chaos

    Chaos Guest

    Bedankt voor de tips Bruno, ik ga inderdaad eerst met de instrictuer overleggen!
     
  7. Chaos

    Chaos Guest

    Ik ben lid van een club geworden, en wel van de Odoorner Luchtvaart Club![/size] Ik krijg nu advies van een vriend van mij, die al jaren vliegt (zijn hele familie :eek:). :D 8)
     
  8. J. de Beer

    J. de Beer

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Roosendaal
    Hier een betere foto van mijn Colibri.

    [​IMG]
     
  9. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    Ik heb laatst een graupner trainer 65 met 10cc van een beginnen ingevlogen. Met 10cc kan dat ding halfgas al vertikaal.
    Het wordt wel voorgeschreven die motor, maar een 6.5 of 7.5 cc lijkt mij al meer dan genoeg.
     
  10. Jeppie

    Jeppie

    Lid geworden:
    6 jan 2003
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Amsterdam
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Waar krijg je hier in Nederland die vierkante regenpijp. Ik heb die nodig om mijn gecrashte F-15 mee opnieuw te maken. De vleugels heb ik nog mar de romp is helaas totalloss
     
  12. Jeppie

    Jeppie

    Lid geworden:
    6 jan 2003
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Amsterdam
    Wellicht een stukje aluminium U-profiel?? Wordt tegenwoordig bij de SPADs ook meer en meer gebruikt.
     

Deel Deze Pagina