it giet oan!!!

Discussie in 'Ornithopters' gestart door TC01, 14 jul 2012.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Nu volgend jaar als ik mij niet vergis de Inter-ex weer in Nederweert gehouden wordt is het tijd om mijn nieuwe plannen voor een ornithopter in een werkend model om te zetten.

    Het idee van een knikvleugel had Thijs Gordijn al vele jaren geleden uitgevoerd, helaas was dat geen succes met de middelen van toen. Nu we nieuwe bouwmethodes hebben waarbij we vele dingen vele malen lichter kunnen bouwen ben ik ervan overtuigd dat ik dit werkend kan krijgen. Helaas zijn de gegevens van Thijs Gordijn na zijn dood allemaal verdwenen in handen van voor mij onbekende mensen. Dus rest mij niks anders dan alles zelf uit te dokteren. De eerste provisorische testen zijn reeds gelukt, en dat is de werking van de knik simuleren en uitmeten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    met excuses voor de minder duidelijke foto's, maar dat is met opzet gedaan. Hoe minder dat ik prijs geef hoe minder er mensen met mijn gegevens er nu vandoor gaan. Mijn lesje op dat gebied heb ik nu wel geleerd en ga dan ook op dit moment nog geen crusiale gegevens delen.

    Met de provisorische testen die ik nu gedaan heb lijkt alles te werken zoals ik dat wil. Nu eerst maar eens voldoende koolstof materiaal zien te regelen zodat ik alles kan gaan omzetten in koolstof en een echt werkend model van de hoofdligger.
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    werkt kevlar voor deze toepassing niet vele malen beter?

    kevlar is beter in impact sterkte terwijl koolstof breekt dus misschien gewoon van hout met kevlar rovings onder en boven.

    ik ben benieuwd!
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Helaas vandaag te horen gekregen dat er in Nederland geen Inter-ex meeting meer georganiseerd gaat worden.
    Schijnbaar is het stukje experimentele modelvliegen in Nederland afgelopen en dood.................
    Iedereen is aan de ARF-jes of de Plug and play troep maar zelf iets ontwerpen en ontwikkelen gebeurt niet meer................
    De Nederlandse modelvlieger is dus schijnbaar bang om op zijn bek te gaan met experimenteren.................
     
  4. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Da's jammer, maar aan de andere kant: je hebt toch geen inter-ex of wat voor evenement dan ook nodig om lekker bezig te zijn met je eigen ontwerpen?

    Hoe staat het met dit ontwerp?

    Dirk
     
  5. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Inderdaad jammer dat de inter-ex verdwenen is.
    Tja de echte modelbouwers zijn schaars eerst was het ARF nu is het al plug en play. Je hebt modelbouwers en modelvliegers en helaas is de laatste groep in overhand waardoor mooi handwerk verdwijnt.
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ondanks het niet doorgaan van de inter-ex staat dit ontwerp niet stil. Ik ben nog steeds materiaal aan het verzamelen, en wat nog belangrijker is aan het rekenen voor de vertraging die erin moet komen.
     

Deel Deze Pagina