J-3 Clipped Wing Cub 50%

Web: Welcome to Bill Hempel's Team Edge

Na 10 dagen gekampeerd te hebben bij de belgische douane is Haas zenne Cub eindelijk gearriveerd:

080421%2012%2001.JPG

080421%2013%2002.JPG


En onmiddellijk een paar man aan't werk gezet om te kijken of alles wel past...

080421%2022%2003.JPG

080421%2022%2004.JPG


Naast een C-ARF Extra 2m60

080421%2022%2005.JPG


080421%2022%2006.JPG

080421%2022%2007.JPG

080421%2022%2008.JPG


Het gebeurt niet zo dikwijls dat men onder een modelvliegtuig moet gaan liggen om de wielen te monteren :lol:

080421%2022%2009.JPG

080422%2000%2010.JPG


De motor, een 3W 170xi

080422%2001%2011.JPG


Dit is 'em dus:

080422%2001%2012.JPG


Misschien komen we hiermee wel op National Geographic Channel :wink:

080422%2001%2013.JPG


Gr Wim
 
Sooow!! Wat een ENORM toestel :D

Dat wou de doane zeker wel even checken :p

Wat wordt het totaalgewicht?

Van Hempel's website:
With this final flying weight of 60-63 pounds and the large wing area, this airplane has great power. The performance will impress everyone including you!

With a 170-200cc motor this plane will have 1:1 power or better and is capable of many 3D maneuvers to include harrier’s, harrier rollers, waterfalls, high alpha’s, wing tip spins, torque rolls and many more.

Groeten, Bart.
 
Kga nog eens moete langskomen denk ik :)
Komt er ook ne sleephaak op of is da ni echt voorzien ?

Mvg

Zijn we gisteren nog over aan't brainstormen geweest waar hij juist moet komen. Probleem is dat hij redelijk licht is opgebouwd en het "ideale" bevestigingspunt er niet is. Waarschijnlijk gaat er ene komen net achter het deurtje in het dak, daar kunnen we een versteviging bouwen en tegelijk bevestigen aan de achterste vleugelbuis.
 
Mooie bak, dat wordt leuk als er volgend jaar weer een 3d-college fly-inn komt:D

De motor, een 3W 170xi

080422%2001%2011.JPG

Wat voor dempers ga je gebruiken?

Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties van de 170, ik heb zelf de 157 nog nieuw liggen, die aan de slag moet zodra de Yak binnen is....

Grt.
 
hmmm 2.500 dollar, interessant met huidige koersen.

wat waren verzendingskosten en douane ?

thanks,

Peter
 
Het is een prachtig toestel, kwalitatief ook zeer hoogstaand. Hij heeft een betere afwerking dan de Edge en ziet er gewoon super uit. Ik denk dat deze Cub meer (en vlugger waarschijnlijk) gaat vliegen dan de Edge.

hmmm 2.500 dollar, interessant met huidige koersen.

wat waren verzendingskosten en douane ?

thanks,

Peter
Ik denk dat je moet rekenen op zo'n 3000 euro thuis geleverd.


Wat voor dempers ga je gebruiken?

Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties van de 170, ik heb zelf de 157 nog nieuw liggen, die aan de slag moet zodra de Yak binnen is....

Grt.
Dempers van 3W, het was het combo pak. We hebben de korte en dikkere dempers genomen, er waren ook langere en iets dunnere. Maar de dempers die we gekozen hebben gaan perfect passen.

Ik zal eens wat foto's gaan uploaden.
 
Mooie bak... Ik heb ook de 3W 170 met 3W dempers zien vliegen op exfc (op een 3WYAK) en die liep super.

Shike bak e! Hopelijk vliegt hij snel...
 
Mooie bak, dat wordt leuk als er volgend jaar weer een 3d-college fly-inn komt:D
Grt.
Ik denk niet die toegelaten wordt. Er is nu al kritiek op dat er niet genoeg 3D gevlogen wordt op de foto's:rolleyes: en dat de piloten zat staan te vliegen. Als er dan nog eens een Cub met ingebouwde jupiler-flessenaftrekker op de foto's gaat staan, is het hek helemaal van de dam!
Ik hoop dat de initiatiefnemers door de onzin van onwetende niet gedemotiveerd zijn om zo'n evenement nog eens te organiseren! Je zou voor minder...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet die toegelaten wordt. Er is nu al kritiek op dat er niet genoeg 3D gevlogen wordt op de foto's:rolleyes:

Je weet wie het zegt;):) Ennuh, gewoon meenemen die bak:)

Volgend jaar gewoon weer een 3DC meeting wat mij betreft.

Grt.
 
Back
Top