Jabo voerboot

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Theo de snoo, 16 mrt 2018.

  1. Theo de snoo

    Theo de snoo

    Lid geworden:
    16 mrt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Westmaas
    Io heb een jabo voerboot staan heeft gewerkt aleen nu doet de rechter motor reageerd niet hoe kan ik hem open maken
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Welkom op het forum.

    Je stelt een vraag en je wilt ook graag een antwoord. De kwaliteit van een antwoord is recht evenredig met de kwaliteit van de vraag. En de kwaliteit van je vraag is laag. Hij is lastig te lezen, je gebruikt geen hoofdletters of leestekens. De formulering is slecht "alleen nu doet de rechter motor reageert niet" (heb de spelfouten er uit gehaald).

    Bovendien, in deze tijd van het jaar doen de kristallen bollen het niet zo goed. Wat meer informatie over de betreffende motor, bij voorbeeld een foto, zou erg helpen.

    Je gaat er nu van uit dat het defect in de motor zit. Heb je alle andere mogelijkheden uitgesloten?

    Met andere woorden, een duidelijker omschrijving van het probleem verduidelijkt met foto's, goed geformuleerd en zonder al te veel taal/typefouten vergroot de kans op antwoorden die je verder helpen enorm.
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Jabo is een merknaam die vele verschillende voerboten maken. Welke heb je?
    De vraag die je stelt is hetzelde als je een automonteur vraagt "ik heb een Fiat, hoe moet ik de koplamp vervangen?"
    Ergens zal wel een schroefje of schroefjes zitten om een luikje open te kunnen maken. Kijk eens goed zou ik zeggen. En zoals N.P.S. schreef probeer foto's te maken en te plaatsen, dat helpt enorm.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2018
  4. Theo de snoo

    Theo de snoo

    Lid geworden:
    16 mrt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Westmaas
    Leuk ik zal het beter formuleren
    Ik heb een voerboot staan model jabo alles werkt alleen de rechter motor niet heeft het altijd gedaan alleen nu niet hoe kan ik hem open maken
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Beste Theo, welke voerboot heb je? Jabo maakt misschien wel 10 verschillende types voerboot en die zitten allemaal anders in elkaar! Er is er één die met schroeven rond de rand van "het dek" is dicht geschroefd. Als je die hebt lijkt het me duidelijk dat je die los moet schroeven. Maar zoals ik al opmerkte ze hebben nog een hele reeks andere boten!
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Welke oorzaken heb je zelf al uit kunnen sluiten? Wat zelf al onderzocht?
    Dan hoeven die hier de revue niet meer te passeren.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2018
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim

Deel Deze Pagina