Jamara cessna 182(Filmpje maiden Flight)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Flying Davy, 24 dec 2006.

  1. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    @ Alexzzz: plaats ook hoe die in elkaar ging en wat ik eraan verander, zoals ik eerdaags ook ga plaatsen hoe ik het voorwiel om ga toveren tot neuswiel, maar echt uitgebreid is het niet nee omdat het zo'n makkelijk in elkaar te zetten toestel is maarja waar moet ik dit anders zetten???

    @ Danny Mulders: :roll:Ooooh bedoelde je dat ??:wink:
    ik geloof niet dat we zoiets hier hebben maar ik zal googlemaps is raadplegen, mooi veld hebben jullie daar. hier in het dorp ben ik de enige die modelvliegt
    dus daar richt je geen club mee op en krijg je geen veld voor toegewezen :(
    maar ik ga de openbare weg als start en landingsbaan gebruiken en dat doe ik hier:
    http://maps.google.com/maps?f=q&hl=...950051,4.965469&spn=0.00117,0.003374&t=k&om=1

    op de weg starten en dan gauw bij de boer het veld inrennen :D hopelijk vind ie het niet erg anders heb ik dalijk zn stieren achter me aan 8O
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.828
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik ben het helemaal met je eens Alex.
    Een bouwverslag moet wel een beetje gedetaileerd zijn.
    Ik ben zelf geen voorstander van bouwverslagen in een subdraadje.
    Maar het wordt wel een steeds groter rommeltje zo helaas.
    Maar laten we weer ontopic gaan.
     
  4. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    dan weet ik dat voor in het vervolg bedankt voor de tip, ik dacht dat ie hier het beste op zn plek zou zijn.
     
  5. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Hé broertje, zonde van je neuswiel, zal ik hem de volgende keer dan maar weer opgooien ? :wink:
    FF over dat wiel verplaatsen naar achteren, hoe wil je dat gaan doen zonder het zwaartepunt van je toestel te veranderen ?


    Groetjes, Jesse.
     
  6. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    zeker jammer van mn wiel en denk dat het inderdaad beter is als jij volgende keer gooit want ik ben er echt geen held in.
    hoop dat het mogelijk is het wiel te verplaatsen en hem mooi op alle 3 de wielen te laten rusten zonder het zwaartepunt te verleggen.
    de wielstang word dan korter en gaat dus minder snel kapot vandaar dat ik hem wilde verplaatsen, ga het zo allemaal even schoonmaken
    de modder eraf krabben :? daarna kijken of die op de achterkant wil rusten als alles erin zit.
     
  7. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    mischien een kleine tip,

    je kan mischien een beetje leren opgooien met van die kleine vrije vlucht modelletjes en hiermee een beetje oefenen. ik weet niet of het werkt, bij mijn iniedergeval wel. in het begin gooide ik mijn toestel (silverlit airlifter) bijna verticaal de lucht is :D:D
     
  8. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    geef is mooi voorbeeldje van zo'n model, t klinkt aantrekkelijk in ieder geval
     
  9. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    zo net even het wieltje gemaakt
    heb het afgebroken stuk warm gemaakt met aansteker en door de onderkant van de romp geprikt om een mooi gaatje te maken.
    daarna er weer uitgehaald en mijn epoxy gemengt en op de romp en wielstang gesmeert daarna het wiel erin geprikt en nu laten drogen tot
    de volgende vlucht. wielstang zo ver mogelijk in de romp geduwt om hem minder kwetsbaar te maken
    hier de foto van de nieuwe situatie:
    [​IMG]
     
  10. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    oke ik ontdek net iets wat ik verontrustend vind.
    als ik hem aanzet en geef volgas begint ie met lekker veel touren te draaien maar na een seconde of 5 gaat ie gelijk terug naar zachter en levert hij
    bijna geen vermogen meer. hoe kan dit en wat kan ik hieraan doen? accu was net opgeladen dus hij kan niet leeg zijn.
    het is een speed 400 7,2 volt motor aangesloten op een Ni-Cd 2/3 A 600 mAH 8,4 V accu
    heb nog wel een lipo liggen en een regelaar daarvoor misschien dat ik die moet proberen??
    ik die het weet mag me uit de brand helpen
     
  11. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Hmm, ik denk dat je motor teveel stroom uit je accu trekt, volgens deze tabel trekt een speed 400 7,2V onbelast 7 ampere, met prop dus nog iets meer.
    Ik weet niet of het bij nicad's en nimh's hetzelfde werkt als bij lipo's maar dan zit je dus met een maximale ontlaadstroom van,: 0,6 (ampere van je accu) maal 8,4 (voltage van je accu = 5,04 ampere.

    Volgens mij heb ik hier nog een 1100 mah accu van 7,2V van jou liggen, als je daar 1 cel bij soldeerd heb je een mooie accu voor in je cessna, bovendien is die ook nog eens lekker licht zodat je niet gelijk over het max. gewicht van je toestel gaat.
    Je zou ook eerst ff een Gunther prop kunnen proberen, die zijn qua efficientie waarschijnlijk beter dan de prop die er nu op zit, en misschien trek je dan ook wel wat minder ampere.

    Groetjes, Jesse.
     
  12. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik denk dat je er net zo goed een goedkope lipo in kan gooien, tenzij je die zelf nog hebt, gooi die er dan in, dan wordt het denk ik al een stuk leuker vliegen. :D:D
     
  13. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    jesse je hebt toch ook nog die lipo van mij???
    die 3-cels??
     
  14. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    check dan wel even of je regelaar 11.1 volt aan kan, ik denk dat een 7.4v lipo beter is.
     
  15. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    heb nog een regelaar voor die lipo al moeten we die eerst nog zien te snappen :oops:
    7,4 volt is 2 cels lipo tog?? die heb ik ook nog namelijk
     
  16. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ja, 7.4v is 2 cellen :D
     
  17. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    oke dank je, dan ga ik die is opladen en kijken hoe die daarop reageert
     
  18. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    laat ons weten hoe het is gegaan!!! :D
     
  19. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Hmm, ff wat rechtzetten, de berekening die ik hierboven neerzette is niet juist.
    De uitkomst moet zijn 5,04 Watt (voltage*ampere is immers wattage!)
    Wat ik eigenlijk moest doen is de ontlaadcapaciteit vermenigvuldigen met het amperage van de accu maar die waarde weet ik niet voor die nicad.

    Gewoon die 3S lipo er aan hangen , dat gaat zeker werken ;)

    Groetjes, Jesse.
     
  20. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ga je nog vliegen vandaag?? wel met lipo he?? :D
     

Deel Deze Pagina