Jamara cessna 182(Filmpje maiden Flight)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Flying Davy, 24 dec 2006.

  1. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Denk het niet, zijn vriendin is er dit weekend en ze zien elkaar bijna nooit (ze woont ver weg) dus ik denk dat 'ie zijn andere "grote hobby" aan het beoefenen is [​IMG] :p

    Geintje broertje :wink
     
  2. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    vliegen moet even wachten tot het nieuwe jaar en ik heb mn 3s lipo niet in huis moet mn broertje even meenemen
    kan ik ook geen ruzie krijgen welke hobby ik wil beoefenen :wink:
     
  3. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    dus als ik eht goed begrijp zijn julile broertjes :D
     
  4. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Yep, ik ben de oudste van het stel :D
     
  5. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    en ik ben helaas de jongste van het stel :bad-words:
     
  6. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    oke het heeft even geduurt maar net even de volle 3cel lipo aan mn setup gehangen.
    resultaat:
    -een hoop pokke herrie
    -veel meer touren van motor en dus meer kracht :lol:
    -alles nog gewoon heel(niks doorgebrand ofzo)
    -kaarten op mn kast(1 meter achter de prop) omgewaaid en posters aan de muur hadden het idee dat er een tornado aankwam zo erg wapperde ze(beetje overdrijven
    mag wel toch :wink: )
    -deze lipo blijft bij deze setup

    3cel lipo die ik heb past er echt precies in zonder aanpassingen, houd geen ruimte over voor andere dingen. moet nog even kijken hoe het met het zwaartepunt zit
    de lipo is 60 gram zwaarder maar is ook langer en er zit dus wat gewicht naar achteren toe. misschien dat er wat gewicht achterin gelegt moet worden om het
    zwaartepunt goed te krijgen maar ik denk zelf dat het meevalt.
    weet niet wat de weersverwachting voor morgen is maar ik ben vrij dus misschien dat ik morgen gelijk wel even test met mooi weer.
     
  7. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Oke ietsie later als wat ik zei maar de maiden is gemaakt en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze kist.
    Eerste vlucht gestrart vanaf de weg ging lekker omhoog, wel een beetje scheef maar dat komt door de sterkte van het landingsgestel(voorwiel staat liever scheef als
    recht). Even leuk gevlogen, voelde lekker aan, alleen raakte ik hem even kwijt en boorde hem toen in de berm. Dat was het einde van het toch al niet sterke
    landingsgestel. De andere 6/7 vluchten zijn vanuit het weiland gedaan en gewoon opgegooid(ging erg goed met die speed 400 op mn 3s lipo:D).
    Na wat vliegen en gewent te zijn aan het toestel tijdens de 3de vlucht toch maar even gek gaan doen en wat denk je: het toestel vliegt makkelijk op zn rug,
    alleen moet je wel opletten dat je niet te veel hoogte verliest want dat doet ie dan wel graag, en een looping is ook geen probleem. Alleen wel even de vleugel
    versterken met een koolstofstaaf(wat ik ook ga doen) want we zagen wel enige aantasting van de vleugel tijdens de looping. Alles staat op film en die komt
    uiteraard binnenkort hier op het forum te staan. Als je begint raad ik dit toestel zeker aan alleen niet met een speed 400 maar met een 300 ofzo.
    De standaard elektronica moet je er wel even uitslopen maar dan nog heb je voor ik denk 150-200 euro een compleet vliegtuig wat erg lekker vliegt.
    Vliegt lekker stabiel en als je denkt dat je het met alleen hoogteroer niet red hem op te trekken gewoon volgas geven en hij gaat vanzelf omhoog.
    Ik zou zeggen: met zn alle naar de makro of het internet op en halen die cessna van jamara want hij is echt leuk.
     
  8. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik wacht al :D
     
  9. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Nou daar is die dan het filmpje van de eerste vlucht, hoop beetje duidelijk.
    Veel kijk(en luister)plezier.
    [/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Wat is dat nou weer voor muziek? :?

    Wel een spannende start! Je hoort iemand z'n adem inhouden gewoon. :lol:
     
  11. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    griebls.. wat een takeoff :?

    dr mag nog wel et een een en ander getrimd worden aan je vliegtuigje volgens mij...

    en ik zou dus mn maiden *nooit* boven water doen, of boven plaatsen war je nie tsnel heen kunt rennen (zoals aan de overkant van dat water)


    oh well, ziet er verder leuk uit :)
     
  12. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    We stonden precies naast de ingang van het weiland, en hij wilde eerst graag een grondstart proberen maar dat was dus niet zo'n succes want dat onderstel is echt flut.
    Dat hebben we er later afgehaald en het toestel gewoon opgegooid, dat gaat prima. 3/4 gas, zetje geven en hij gaat er zo vandoor.
    Qua trimmen zit het wel goed maar wanneer je het gas helemaal open gooit wil hij héél graag omhoog, kwestie van "down" inmixen.
    Maar geloof me, het vliegt als een droom.

    Leuk filmpje :D , wazig muziekje :lol:

    Groetjes, Jesse.
     
  13. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Is weer eens wat anders als dat vage hard metal die meestal onder een filmpje zit van een maiden en is zoals ik me voelde toen ik zag
    dat deze cessna dus wel lekker vliegt.
    Start was inderdaad spannend, kreeg hem niet van de grond(ik wilde te snel :roll:) en toen die eenmaal los kwam
    ging die ook als een speer omhoog en dat bochtje erna was een beetje scherp(hoogteroer en sturen tegelijk geeft apart effect).
    Vandaar dat hard inademen van de cameraman(mn broer) kwam gelukkig allemaal goed en hij vloog als een zonnetje.

    Denk dat je vooral in het begin bedoelt, het landingsgestel had een afwijking naar rechts dus had ik hem voor de start iets naar links
    getrimt om beter te starten(niet gelukt :oops:) maar toen was ik zo ondersteboven dat ie zo leuk vloog dat ik hem vergat terug te trimmen naar
    normaal :oops:. Als je volgas geeft gaat ie vanzelf omhoog door het profiel dus vandaar dat jesse al terecht zei dat down meegemixt moet worden
    met het gas om hem recht te krijgen.
     
  14. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    wat is dit nou weer voor muziek!??? :D
    wel een lekker fimpje maar ik heb de boxen maar even uitgezet, doe mijn toch naar hardcore of rammstein of zoiets :D
    vliegt wel lekker vlot.
     
  15. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Leuk filmpje, gratz met de maiden, ongeveer halverwehe het filmpje schrijf je 'm wel bijna af! Als je inverted naar de grond komt en net op tijd terugrolt en weer hoogte maakt.
     
  16. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    ja beetje geluk moet je hebben he :wink:
    was wel even adem inhouden hartslag van 180 en peultjes zweten
     
  17. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  18. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Even een kleine update.
    De speed 400 die erop zat vond de prop niet zo leuk en werd daardoor vrij heet. Heb inmiddels al een nieuwe moeten monteren.
    Mn broer kwam op het idee een gunther prop erop te zetten, omdat dat de meest efficiente prop zou zijn voor deze motor.
    Ik was beetje sceptisch hierover omdat die nauwelijks buiten de neus steekt en naar mijn idee er dus trust verloren zou gaan.
    Tegendeel blijkt. Hij vliegt veel sneller maakt meer toeren en is veel wendbaarder.
    1 nadeel: hij remt minder snel af voor de landing.
    Ik ga zo even bij mn broer op bezoek die op het moment aan het werk is, want hij had daar groene en rode ledjes liggen die ik dus
    ga inbouwen :D. Hopelijk vanaaf nog foto's van de ingebouwde navlights(zijn de niet knipperende tog??).
    Alleen moet de rode nou links of rechts. Weet het even niet meer, had al gezocht op internet maar ben niet zo goed in specifieke dingen zoeken :oops:
    dus ook dit vond ik niet :oops:. Heb geen zin om Flight Sim X op te starten omdat dat een eeuwigheid duurt met mijn pc. Dus wie helpt me??
     
  19. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    gRoen aan Rechts ;)
    (en rood dus links)
     
  20. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Dankjewel.
    Dalijk hopelijk foto's weet niet hoe snel het gaat.

    Edit: Helaas nog geen draad gevonden om de draad van de ledjes te verlengen moet dus nog even wachten totdat ik weet waar die hier in huis
    zouden moeten liggen(waarschijnlijk achter grote zware kast).
     

Deel Deze Pagina