jeroen1987's heli beslommeringen

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door jeroen1987, 27 dec 2015.

  1. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    651
    Locatie:
    breda
    Gewoon wat hoger beginnen. Komt goed, fijn dat je het weer oppakt.
     
    jeroen1987 vindt dit leuk.
  2. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Ik dacht al dat je gestopt was met vliegen @jeroen1987 ....

    Fijn dat je er weer bent en veel succes !
     
    jeroen1987 vindt dit leuk.
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ja, idd dat je weer vliegt, llleuuuuuk .!!!
     
    jeroen1987 vindt dit leuk.
  4. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Laatste jaar echt te weinig tijd gehad om verder te gaan met de hobby, maar gelukkig kan ik me voorlopig weer even lekker uitleven!

    Het is me vandaag in elk geval goed bevallen, het was gewoon weer als vanouds!!

    Ik ben begonnen met de Logo 700, aangezien ik nog nooit met deze machine had gevlogen was het ook gelijk de maiden flight ghehe..

    En die maidenflight was ook direct geslaagd, en het duurde ook niet lang voordat ik weer mijn grenzen aan het opzoeken was haha..
    Wat een heerlijke machine die Logo zeg!

    Alleen jammer dat ik de optipower ultra-guard al had afgeschreven voordat hij überhaupt een vlucht had kunnen meemaken.
    Ik had de 2s lipo niet losgekoppeld tijdens het jaartje stilstaan op zolder...
    Zijn die 2s 430 lipo's ook los verkrijgbaar @pach1977 ?

    He @Heli-Uwe, de X7 heeft de Scorpion 130A ESC met de Scorpion HKIII 4035-530kv...
     
  5. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.589
    Locatie:
    Krabbendijke
    jeroen1987 vindt dit leuk.
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    dank je Jeroen !
     
  7. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Die 2s 430 lipo's heb ik inmiddels besteld samen met wat transparante krimpkaus.

    Gister nog even heerlijk "wild" gevlogen met de x7 en de xxtreme..
    Heb de smaak weer goed te pakken, echter vrees ik wel dat ik een nieuw "wild vlieg plekje" moet gaan zoeken...
    Het is wel jammer aangezien de locatie perfect is, grote open vlakte met een stuk asfalt waar je kan stijgen en landen...

    Maar gister heb ik naar mijn idee iets te veel publiek aangetrokken waardoor ik amper meer aan het vliegen toe kwam...

    Opzich wel leuk dat mensen zich zo positief uitlaten over je hobby, maar ik sta liever achteraf waar ik niet word afgeleid

    Waarschijnlijk zo nog even een paar uurtjes vliegen met de X7
     
    floriske.nl vindt dit leuk.
  8. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.429
    Locatie:
    Oirschot
    Nog even geduld en dan kun je lekker op een strak gemaaid veld van 100x100m komen vliegen Jeroen. Dan is wildvliegen niet meer nodig ;)
     
    jeroen1987 vindt dit leuk.
  9. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ha jeroen, welkom terug :)
     
    jeroen1987 vindt dit leuk.
  10. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Ja dat schiet al op Floris, zoals het er nu uitziet immigreren wij begin volgendjaar naar Brabant

    Thanks Sven, ik ben naar een korte breake ook weer van de partij..

    Ik heb zojuist nog even gevlogen, ging opzich prima totdat de aandrijving van de Logo tijdens de vlucht stil viel...
    Gelukkig wel het zaakje heel aan de grond gekregen.
    Motor voelde wel warm maar niet overdreven, en de ESC voelde gewoon koel aan.
    Maar naar deze shut off kreeg ik de ESC niet meer aan de gang aangezien het initialiseren niet meer lukte.

    Eenmaal thuis heb ik de log van de Kontronik Kosmik even geanalyseerd.
    En daar zie ik de volgende melding:

    LOG_1:


    1.784s: selftest error #40 overvoltage fuse

    Ik heb direct maar even een mailtje gestuurd naar Kontronik, hopelijk is het morgen dan ook opgehelderd.
     
  11. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    De Logo blijft voorlopig weer op zolder staan....
    Ik heb contact gehad met Kontronik over de foutmelding, de regelaar moet terug naar Kontronik en de reparatie kosten bedragen € 300,-
    Beetje jammer aangezien ik pas 5 vluchten met deze regelaar erop had zitten...

    Om verwarring te voorkomen, het betreft geen nieuwe ESC maar een gebruikte welke ik hier op het forum heb overgekocht.
    Maar goed als ik de reparatiekosten erbij reken was ik met een nieuwe Kosmik toch nog goedkoper uitgeweest.
    Behoorlijk zuur dus maar voor mij weer een dure maar wijze les om geen gebruikte elektronica meer te kopen!

    Voorlopig weer de focus leggen op de Gaui X7 en ook de 600N moet er weer aan gaan geloven
     
  12. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Jammer van die regelaar en jammer dat sommige gebruikte spullen niet goed zijn(of niet te vertrouwen zijn) maar ja elektronica KAN ook al kapot van de leverancier zijn gekomen en de schuld hoeft dus niet bij de verkopende partij te liggen ten zij deze er van af wist?!....MAAR zuur is het wel voor je....
    Gebruikte spullen hoeven echt niet verkeerd te zijn maar ik begrijp je reactie...
    S6 met de regelaar en S6 weer met het oppakken van het vliegen

    Groet
    Je naam genoot
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Zoals ik het begrijp werkte de regelaar gewoon tot de laatste vlucht.
    Wel zuur dat zo een dure regelaar er zomaar de brui aan geeft.
    Ik zou Kontronik dan ook om uitleg vragen.
     
  14. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Voor 300,- kun je beter voor iets anders shoppen..
     
  15. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    @jjdehaan Met mijn laatste bericht wilde ik absoluut geen verwijt maken naar de verkoper/mede forumlid.
    Nee hoor, ik heb geen aanwijzingen om aan te nemen dat het defect ten tijde van de verkoop al aanwezig was.
    Ik heb er immer 5 vluchten mee gemaakt zonder problemen, dit is gewoon vette pech.

    Wat ik wilde zeggen met mij vorige post is dat ik voortaan de elektronica gewoon nieuw in de shop zal kopen, want als er dan een defect in zit heb je normalerwijze garantie...

    Dat heb ik ook gedaan.
    De eerste vraag die bij mij opkwam was of deze storing/defect het gevolg is van het (verkeerde) gebruik. Zoniet dan is het een fabrieksfout?
    Daar geven ze helaas geen duidelijk antwoord op.

    Kontronik blijft bij de feiten, wanneer je een aankoopbon kan overleggen en het product niet ouder is dan 2 jaar is het garantie.
    Zo niet zijn de kosten voor eigen rekening.

    Helaas kan de verkoper geen aankoopbon meer vinden, dus dan houd het op...

    Ja @Sirolf, dat was ik ook wel van plan... Voor 100,- meer heb je ook een Scorpion Tribunus 14-200A
    Zou jij binnenkort met mij even naar de afstelling van de 600N willen kijken?
    Dat is het enige wat er nog aan moet gebeuren
     
  16. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    jammer Jeroen, maar als je inderdaad naar wat anders gaat kijken kan ik je de Tribunus 200A inderdaad aanbevelen.
    Een top-regelaar.
     
    jeroen1987 vindt dit leuk.
  17. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.429
    Locatie:
    Oirschot
    Ai, das balen Jeroen. Jammer dat Kontronik op deze wijze voet bij stuk houd. Adhv het serienummer kunnen zijn vast wel achterhalen hoe oud de regelaar is ...
     
  18. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Ja en vooral icm de Vbar control komt er geen computer meer aan te pas!! Gewoon je settings aanpassen van je vstabi en esc dmv je controller
    Welke motor heb jij eraan hangen @Sven75?

    Ik heb nu nog een laatste mail naar Kontronik eruit gedaan met het serienummer, maar ik ben bang dat je zonder aankoopbon gewoon kan fluiten naar je garantie..

    Toch vind ik het wel eigenaardig dat KT niet wil vertellen wat deze foutmelding nou concreet inhoud en vooral gezien de grootte van de schade.

    Ik weet inmiddels dat dit wel degelijk een bekend probleem is bij KT, dat werd me wel duidelijk toen ik die foutmelding ging opzoeken op het web.

    Echt heel veel gevallen waarbij de Kosmik niet meer kon initialiseren, zo van het ene op het andere moment met excact dezelfde foutcode!
    En geen één van deze gevallen heeft daar een duidelijke verklaring voor gehad van KT...
    En als je geluk hebt en het valt binnen de garantie vind KT het ook nog nodig om de portokosten op jouw te verhalen...

    Ik vind het jammer dat KT zo met zijn klanten omgaat... niet omdat ik nu een keer pech heb gehad maar omdat het een structureel probleem is wat zich al jaren afspeelt
     
  19. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Inderdaad ism de vcontrol echt super handig

    Ik heb de stock scorpion 4525 520kv motor
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  20. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    @jeroen1987
    keer op een vliegdag bij vliegclub Son/Oirschot

    Qua regelaar zou je ook ns naar de Hobbywing kunnen kijken. Ik heb nu zelf alles HW en de interne gov doet t uitstekend.
     
    jeroen1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina