Jeti kanalen mix programeren?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door EhVndl, 19 mrt 2018.

  1. EhVndl

    EhVndl

    Lid geworden:
    19 mrt 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Turnhout
    Ik heb een vraag over Jeti.
    Ik heb een Futaba F18 zender met een Jeti 2.4 module die naar volle tevredenheid werkt, maar ik zit met een probleem.
    Ik wil 3 kanalen mixen met 1 kanaal, voor de duidelijkheid, met kanaal 1, 2 en 3 wil ik een hydroliek pomp activeren die op kanaal 9 zit.
    Ik krijg het niet voor elkaar met 3 mixen wel met 1.

    Iemand die hier een oplossing voor heeft?

    Groeten,
    EhVndl
     
  2. c500

    c500

    Lid geworden:
    22 feb 2013
    Berichten:
    13
    Ook ooit geprobeerd,
    toen niet gelukt.
    Wel met 1 kanaal toen dacht ik voor het sturen.
    ik wilde toen geloof ik nog kanalen mixen in mijn fc16 en andere in jeti.
    maar daar nooit aan begonnen.
    pomp zit sindsdien op kanaal5 en regel ik met een schuif tussen de sticks.
    zo,n servonaut bma zag ik niet zo zitten.
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Heb je de FC18 of de FF18, ik ken namelijk de F18 niet, wel de F14 en de F16. De laatste twee zijn geen computer zenders dus valt daar niets aan te programmeren.
    De FF18 is een heel oude zender waar bij je voor zo ver ik me herinner alleen instellingen kon veranderen. Mixers waren er wel maar de programmering was zeer beperkt. Of was dat toch een nog ouder type? Ik weet het niet zo precies meer. :oops:
    De FC18 heeft twee vrij te programmeren mixers dus je kan twee kanalen mixen met een derde. Helaas kan je dus geen derde kanaal mixen omdat de zender niet meer mixers heeft.
    Er zitten wel een aantal voorgeprogrammeerde heli mixers in die misschien bruikbaar zouden kunnen zijn. Het probleem lijkt me alleen dat die mixers wel erg veel kanalen met elkaar mixen, tot wel 5 toe. Maar je kan er wel heel veel aan instellen dus misschien kan je bepaalde delen van zo'n mixer op "0" (eigenlijk dus uit) zetten waardoor je daar geen last van hebt.
    Welke mixer het best bruikbaar is voor jouw durf ik niet te zeggen. Het zal echter wel een boel uitprobeerwerk zijn ben ik bang. Je zal er "een avondje" voor moeten gaan zitten denk ik. Waarschijnlijk wel twee. ;)
     
  4. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    398
    Locatie:
    sambeek
    Maak eens verbinding met de ontvanger via een Jetibox.
    De oudere types ontvangers (voor de REX serie) hebben ook mixers die je kunt programmeren.
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094

Deel Deze Pagina