jeti regelaar

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Joost, 31 aug 2002.

  1. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    bij mijn jeti (18A) regelaar loopt als ik het schakelaartje uit zet, toch nog een kleine stroom.... is dit normaal?

    (ik koppel nu ook mijn accu af als ik niet vlieg)
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Uit is toch aan?

    @Joost: Klopt helemaal, alle regelaars doen dit. Als je klaar bent met vliegen voor de dag kun je beter de accu ontkoppelen anders loopt ie in ongeveer een dag leeg. (vooral Nimh cellen houden hier niet van)
     
  3. piet

    piet Guest

    Joost, wat je ook kunt doen is een schakelaar, dubbelom, want als die dan uit staat is zo wel plus als min afgesloten van de regelaar.
    bijkoment voordeel van zo'nschakelaar is als je op de lege pennen een aansluitpunt maakt kun je in de uitstand van de schakelaar je accu opladen.
    groetjes piet kuiper
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Pak, ben jij electrovlieger???
    Bij electrovliegen wil je je accu niet via een schakelaartje in je model laden. Bovendien is het nog maar de vraag of die schakelaar de genoemde max 18A tijdens motorloop overleeft, en dan ook nog een grote spanningsval (dus verliezen) veroorzaakt.

    En met 2 a 3 wisselbare accupacks is het handiger om 1 pack te laden terwijl je met het andere vliegt.
     
  5. piet

    piet Guest

    nee, ik ben geen electrovlieger ik ben een botenliefhebber en weet dan ook dat bij gewone boten de stroom niet zo hoog zal oplopen behalve dan bij electrospeedboten.
    maar desalnietemin zijn er wel schakelaars te koop die behoorlijk wat stroom kunnen hebben en evengoed licht zijn.
    groetjes piet kuiper.
     
  6. FredF

    FredF Guest

    Toelichting op de schakelaar.

    Deze schakelaars hebben veelal niet tot doel de hoofdstroomvoorziening te onderbreken, maar om vingers te sparen :p . Indien de schalaar “uit”is kan de motor niet worden geactiveerd, bij de JETI regelaar is tevens de BEC uitgeschakeld.

    Mvgr Fred
     

Deel Deze Pagina