Jetiger, ondertussen binnen. (FOTO's)

Discussie in 'EDF forum' gestart door Jelleeee, 12 jul 2012.

  1. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Hallo,

    Ik heb besloten om de jetiger van hobbyking te bestellen. Ik heb nog geen ervaring met vliegtuigen maar ik ben wel al een ervaren heli-piloot (3D). Nu weet ik dat de jetiger als eerste vliegtuig een relatief moeilijke stap is maar mijn ervaring met heli's zal enorm helpen en aan men leercurve vd heli's te zien heb ik toch wel veel stickgevoel.

    Een fout die veel beginners maken is overcorrigeren, wat zeker bij jets zal gebeuren, maar dat heb ik niet door men heli's. Op de simulator (realflight G6) kan ik elk vliegtuig met gemak landen.

    In de buurt zijn er grote velden waar ik kan vliegen en om te landen staat er gras van 1m hoog die de evt te harde landing kunnen opvangen.

    Als TX/RX ga ik de K7X (7kanaals) gebruiken die ik nog liggen heb icm een 8 kanaals ontvanger. (een andere gebruiker op het forum heeft er al 700m range meegehaald dus dat zou wel moeten lukken)
    Lipo's worden 2200 mah 3S die ik van men heli's heb, zal hiervoor wel een beetje moeten wegsnijden uit de jet.

    Advies en tips zijn zeker welkom en als ik hem binnen heb upload ik nog wel een paar foto's en hoe de eerste vlucht was (met misschien een filmpje)

    Grt,
    Jelle
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2012
  2. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Stefan heeft er eentje. Hij kan je wel tips geven..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Ja ik had al het een en ander aan hem gevraagt. Onder ander over die K7X en 2200mah lipo's.
     
  4. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Okidoki..