John Deere 7280R schaal 1/8

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Richard 7930, 3 mrt 2014.

  1. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    Als ik de maten van de motoren bekijk en het toerental dan is de blokkeerstroom veel meer dan 10A. In jouw topic staat ergens dat de motoren 110W zijn, dit is het vermogen dat hij continu mag afgeven, dus niet de blokkeerstroom. De blokkeerstroom houdt een motor maar enkele seconden vol waarna hij doorbrand, daarom is de aansluitdraad maar 1,5mm2, want die kan ook kortstondig 100A verdragen. Maar mocht het autorelais vast bakken, dan kan je altijd nog een zwaardere inbouwen, wat die dingen zijn bijna even groot.
     
  2. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    In de cabine vloer een nieuwe plaat gemaakt, zodat alles er weer onder past :)


    7280R-0310.JPG







    7280R-0311.JPG





    Mvg Richard.
     
    Rakthi, VOLVO FH 16 750 en ahop vinden dit leuk.
  3. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Om wat meer ruimte te creëer voor de bedrading heb ik sommige gaten verzonken en in plaats van inbus schroeven hiervoor schroeven geplaatst met een verzonken kop.


    7280R-0312.JPG
     
    Tug.NL en Freek-Johan vinden dit leuk.
  4. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    De Beier USM-RC-2 soundmodule geplaats met de bijbehorende luidspreker.



    7280R-0313.JPG









    Om alle servo's aan te kunnen sturen heb ik twee MP8 Multiprop Decoders geplaatst, ik heb de kabels ingekort op de juiste lengte.


    7280R-0314.JPG







    Het voordeel van deze MP8 is de zeer compacte uitvoering waardoor ze weinig ruimte nodig hebben. Als ontvanger heb ik een Jeti Duplex R8.


    7280R-0315.JPG




    Mvg Richard
     
    VOLVO FH 16 750, ahop, Rakthi en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Richard, ik snap dat je hier met de beschikbare ruimte moet woekeren, en dan verzonken, platte koppen moet gebruiken (voorlaatste post)
    Maar zou het niet beter passen bij je fraaie machine, om daar ook inbus-verzonken schroeven te gebruiken in plaats van zaagsnede?
    Overigens, niets dan lof!
    Cor
     
    Thedo vindt dit leuk.
  6. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Cor je hebt een punt, de schroeven zitten nu al achter de beplating maar ik ga deze in de toekomst vervangen ( ik heb ze al besteld :cool: ).


    Ik heb de dertig kabels aan de sub-D stekkers gesoldeerd, vijftien aan deze.


    7280R-0316.JPG







    En vijftien aan de sub-D stekker waar de servo's, voor het openen van de deur, het achterraam en het stuur in de cabine aan komen, ik ga voor iedere servo drie aparte draden gebruiken om de spanning zoveel mogelijk over de stekker te verdelen.


    7280R-0317.JPG







    Kabels gebundeld en stekkers genummerd. Door de vele functies die op de trekker zitten zijn het vele kabels geworden, die weer de nodige ruimte in beslag nemen


    7280R-0318.JPG







    Maar het is gelukt, het past er allemaal achter :yes:.


    7280R-0319.JPG





    Mvg Richard
     
    Vonk, Rakthi, trialrolf en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Nijmegen
    Ziet er goed uit !
    Wat een spagetti krijg je hé als je zoveel functie hebt.

    groetjes, Charlotte.:bye:
     
  8. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    @ Dankje Charlotte, en de "leuk"erds :cool:, inderdaad, er is een behoorlijke hoeveelheid kabel nodig om alles aan te sturen, dit heeft ook meer ruimte nodig dan ik had voorzien o_O.


    Ik heb nu de motorkap gemonteerd, hierop komen nog sticker met de gele strepen en het type, ik moet alleen nog uitzoeken wie, of waar ik deze stickers kan laten maken in schaal 1/8.


    7280R-0320.JPG




    Mvg Richard.
     
    Freek-Johan, Catwoman, Rakthi en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Rij accu's en bekabeling passen nu onder de cabine vloer :).


    7280R-0321.jpg




    Mvg Richard.
     
    E.hof, Rakthi, demian1290 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Nijmegen
    Ziet er mooi uit ! :thumbsup:

    Gr. Charlotte :bye:
     
  11. Cootje

    Cootje

    Lid geworden:
    12 sep 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Gelderland
    Knappe bak idd
     
  12. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    @ Dank jullie wel :).


    Ik ben nu begonnen met het inbouwen van de grill, in de uitsparing aan de boven kant komen 6 LED's te zitten, en in de gril 2 LED's.


    7280R-0322.JPG






    In de uitsparing komt in dezelfde vorm gepolijst RVS.


    7280R-0323.JPG







    Uit aluminium een houder gemaakt voor het plaatsen van de LED's , hierin ga ik LED afstandhouders lijmen waarop later de LED en de reflector wordt vast gelijmd.


    7280R-0324.JPG








    Samengevoegd ziet het er dan zo uit, de aluminium LED houders zijn van onderuit vastgeschroefd, onder op de tekening kun je zien hoe de reflectoren komen te zitten.


    7280R-0325.JPG



    Mvg Richard
     
    Tug.NL, Rakthi, trialrolf en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Het glas voor de twee maal drie LED's maak ik van 2 mm dik plexiglas, hier voor heb ik een stalen mal gemaakt om het plexiglas te buigen.


    7280R-0326.JPG







    Het plexiglas verwarmd en om de mal gebogen.


    7280R-0327.JPG




    7280R-0328.JPG







    Daarna het gebogen deel pas gemaakt in de behuizing, waar het t.z.t. in wordt gelijmd.


    7280R-0329.JPG






    Mvg Richard.
     
    Vonk, Rakthi, trialrolf en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
  15. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Ziet er goed uit.
     
    frankievw vindt dit leuk.
  16. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Allereerst wens ik iedereen een heel gezond, voorspoedig en creatief 2018 toe.
    Ook wil ik iedereen weer bedanken voor de reacties :thumbsup:.


    Ik heb de reflectoren smaller gefreesd en deze samen met de LED's en de led afstand houders vast gelijmd in het aluminium frame.


    7280R-0330.JPG







    De LED lampen, die in het midden van de Grill komen, samen met de weerstanden op maat aan elkaar gesoldeerd . Om de LED's een stukje zwarte krimpkous gelijmd dat er voor moet zorgen dat er geen licht achter de Grill schijnt, hiermee ga ik ze ook vastlijmen in de Grill.


    7280R-0331.JPG







    LED's in de Grill gelijmd.


    7280R-0332.JPG






    Het geheel even in elkaar gezet :).


    7280R-0333.jpg



    Mvg Richard.
     
    Vonk, Rakthi, freekt en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    petje af zeg!

    Ben door de voorgaande pagina's gesprongen en je metaalwerk bewonderd. Bijna jammer dat het onder een laag lak verdwijnt, zoveel detailwerk!

    Zie ik nog tegen werken met hout en plastic op - terwijl je daar makkelijk kunt bijsturen met wat materiaal - doe jij het allemaal in metaal. Chapeau!

    wellicht dat je wat ruimte door je kabelbundels had kunnen besparen door de kabeldiameters aan te passen aan de stroomsterkten, vaak niet zo'n relevant punt en is oversized makkelijk maar jij hebt daar wel een hele stevige spaghetti bundel voor de hele familia aan tafel die je weg moet werken. Maar goed, het is je gelukt dus wat zeur ik ook.
     
  18. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Nijmegen
    Ook de beste wensen Richard,
    Prachtig gemaakt weer !:worship::worship::worship::worship::worship::worship::worship::worship::worship::worship::worship:
    groetjes, Charlotte.:bye:
     
  19. Richard 7930

    Richard 7930

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Twente
    Charlotte, Frank en iedereen die via "leuk" heeft gereageerd, bedankt voor jullie reacties :).

    Verder met de achterlichten, hiervoor heb ik een reflector genomen en deze met een zwart kunststof schotje in tweeën gedeeld, aan de boven en onderkant van het schotje een gat geboord voor de twee LED's.


    7280R-0334.JPG







    De achterlichten bestaan uit twee kleuren, rood voor het achter- en remlicht, oranje voor de het knipperlicht. Ik heb hiervoor twee reflectoren gebruikt en deze aan elkaar gelijmd.




    7280R-0335.JPG







    Om de vorm te bepalen heb ik een stickervel op de behuizing van de achterlichten geplakt en met een pen de rand afgetekend, hier heb ik ook het midden op afgetekend met een horizontale lijn, deze lijn plak ik dan precies op de deling van het rode en oranje kunststofglas waarna ik het kunststofglas op maat kan vijlen.


    7280R-0336.JPG





    7280R-0337.JPG







    Kunststof glas en reflector aan elkaar gelijmd en beide LED's met weerstand geplaatst.


    7280R-0338.JPG








    Alles samengebouwd.


    7280R-0339.JPG



    Mvg Richard.
     
    Rakthi, E.hof, Helicor en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Verbluffend mooi resultaat.
    Heb je evengoed wel gekleurde leds gebruikt? Want gewone witte zouden wel eens erg licht kunnen overkomen
    M.a.w.: plaatje van de brandende lampjes, hoeft niet knipperend ;-)
    Cor
     
    Tug.NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina