Jun air Badger Paasche Snap er niets meer van!!!

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Sprokkel, 20 feb 2005.

  1. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo Forummers!

    Ik zie steeds meer mooie kappen, van heel gedetailleerd gespoten tot heel niet mijn smaak.

    nu wil ik zelf ook gaan beginnen met airbrushen en wil zo een set aanschaffen, het liefst tweedehands. Nu moet ik alleen weten wat ik nodig heb, ik heb al heel wat sites gelezen op het internet met informatie over airbrush spuitjes en compressors, maar nu weet ik het echt niet meer!

    Ik wil een spuitje voor gedetailleerd werk en een voor de wat grotere vlakken. Ik wil absoluut geen prul waar ik drie keer meer sprits en dan weg kan mieteren, het mag wel wat kosten.
    Ik denk maar zo ik kan een kap laten spuiten voor 300€ maar kan voor dat geld ook zo een setje halen en zelf oefenen.

    Wie o Wie kan me het beste advies geven??? Wie weet wat ik moet kopen?

    Groet Dennis
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een mooie kap kan je al voor de helft van 300 euro laten spuiten.
    voor een degelijke set ben je wel je 300 euro kwijt, en heb je nog geen druppel verf, schuurpapier, primers de gehele rataplan.

    ps oefenen op kappen van 60 euro per stuk is ook maar even leuk :D
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja, als je uitgeoefend bent en een mooie kap hebt gespoten, dan parkeer je hem na 3 vluchten gewoon in de rotorbladen van een medeclublid :D :p


    Ik heb pas geleden de evolution gekocht. Erg veel positieve reviews van gelezen op internet. en volgens de winkel waar ik hem kocht een erg moderne spuit.
    Ik ben er erg blij mee, maar kan je niet vertellen of dit de ideale spuit is, puur omdat ik geen ervaring met andere spuiten heb.
    Daarnaast heb ik nog niet eens de tijd genomen mijn maagdelijke Logo10 kappie (proberen :roll: ) te spuiten.


    Voor winkels en andere interessante info, onderaan de stickie: Airbrush “How To” foto tutorials & interessante links

    Compressoren worden wel 2de hands veel gekocht. Ik heb hier een hele stille (gejat van mijn pa :twisted:) en ben ik erg over te spreken. Je kunt ook een goedkope herrie compressor in de schuur zetten en via een lange slang binnen spuiten.

    Tja wat heb je allemaal nodig.
    Spuit, slang, koppelstukken, compressor met vocht filter, primer, verf, en aflak (van wat ik Gerard gehoord heb kan je nitroheli's het beste met 2K lak doen) , airbrush houder en een flinke dosis creativiteit.
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    compressor : 80 - 120 euro (20 liter tank, 8 bar)
    airbrush (heb een badger 150 M) : 100 euro (ongeveer)
    nor wat verloopjes en je bent klaar :) ik gebruik nu alleen nog maar verf op waterbasis wat ik 1 op 1 meng met water. Dit dekt goed op depron ;) Voor elke ondergrond andere verf natuurlijk maar heb ik nog geen ervaring mee. Hoe fijner je kan spuiten hoe lander grote oppervlakten duren. Hoe dunner de verf hoe meer hij spuit dus meer oppervlakte.
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dan heb je wel zo'n compressor waar de gehele buurt van meegeniet, en houd ook maar eens rekening dat brandstof modelletjes afgelakt moeten worden met 2K blanke lak a 40 euro de halve liter, je hebt wel weinig nodig, maar moet het wel allemaal aanschaffen !

    ook "wat verloopjes" en een slang ed, en daar ben je vlot 30 euro voor kwijt (3meter slang + snelkoppeling, airbrush service almere)
    ga je een spuitje halen, met wat verf en toebehoren ben je zo 250 euries lichter :D

    als je toch aan wil schaffen, 1 van de revell modellen of de evolution bieden veel waar voor geld, en wat het ook kost, het is leuk om te doen, en dat is ook wat waard :)
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    dat lawaai valt mee ;) 1 x in de 10 min slaat dat ding 20 sec aan ofzo. Ik woon in een flat en heb de buren nog niet gehoord :) Nu heb ik hem wel in een andere kamer staan vanwege het geluid natuurlijk....
     
  7. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Volgens mij kan je het zo duur maken als je wilt.
    Maar als je de kunst goed beheerst zal het zich zeker terug verdienen.
    Een ouwe buurman van mij deed ( voor zijn overlijden ) altijd brom/motorfietsen en zo nu en dan auto's spuiten.

    En ik kan je wel vertellen het schoof aardig in zijn portemonee.......
     
  8. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Dennis de evolution is een goede keuze. Je kunt daar verschillende naalden in gebruiken. Neem wel die met de bovenbeker ook al raden ze voor de modelbouw die met de onderbeker aan.
    Ik heb niet veel tijd nu, middag dienst, maar ik kom hier graag op terug als je wil.

    tieske
     
  9. beagle

    beagle Guest

    hello

    Ikzelf het het enkel jaren gedaan met een Badger 100G en een Badger 150. Ondanks wat men schrijft ben ik er toch uiteindelijk niet echt tevreden over. Dikwijls teflon rondseltje moeten vervangen, de ene keer het laten vallen bij het kuisen, de ander keer te hard aangedrukt= vastgeschoeftd enz. Nu en dan spetters in de laag verf. Dus heel difficile in de verdun verhouding en/of de luchtdruk.

    Sinds ik me een aantal maanden een Iwata heb aangeschaft ,een met een nozzle van 0,2 mm. voor het fijne werk en eentje met een nozzle van 0,3 mm. , kan ik met niets als lof over die spuiten spreken. Veel eenvoudiger in het reinigen. Minder veeleisend in de mengverhouding en ook minder veeleisend in de druk regeling.!!!!!
    Tja de prijs van zo'n spuitje . Zie even op deze site. opgelet prijzen zijn wel zonder BTW en verzending.
    http://lion-art.nl/shop/shop.html

    Voor de compressor, ik heb het ook eerst gedaan met een stille compressor, maar enkel met een tank van 1,5 liter. Als je veel met een airbrush gaat werken is de capaciteit toch iets aan de lage kant. Dat ding slaat om de haverklap op. Nu heb ik een stille compressor in bestelling met een tank van 20l. en max druk van 8 Bar. met drukregelaar, luchtfilter, waterafscheider en snelkoppeling.
    Ok kost wel wat.
    Alles hangt af, wat je wil doen, hoe dikwijls je het gaat gebruiken en de capaciteit van je geldbeugel.

    Veel meer uitleg kan je vinden op mijn website : maar dat zijn maar algemeenheden en mijn ondervindingen en raadgevingen. ivm airbrushen.
    http://users.pandora.be/beagle-one/NL/tekst/map3.htm
     

Deel Deze Pagina