K4.6 ho blijft aflaan

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Tim w, 9 sep 2018.

  1. Tim w

    Tim w

    Lid geworden:
    21 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    nederland
    hallo,

    ik heb sinds een week geleden problemen met mijn k4.6 ho motortje in mijn hpi pulse.
    hij blijft afslaan als ik over 20% gas ga. het rijker maken van de hsn maakt het erger en als ik hem armer zet wilt hij niet eens lopen. als ik alle naalden terugzet naar stock draait hij maar als ik gas geef stopt hij binnen 10 meter. het klink alsof hij geen brandstof krijgt want hij krijgt een piek in zijn rpm's en slaat af. ik snap niet hoe dit kan want als je gas geeft ( een kleine burst ) dan komt er meer dan genoeg rook uit de uitlaat een nieuwe gloeiplug lijkt ook niet te werken en andere brandstof ook niet terwijl hij een week geleden nog prima draaide ( het heeft wel klink geregend hier maar zelfs met een retune krijg ik hem niet meer draaiend )

    weet iemand misschien wat er aan de hand is want ik kan het niet vinden
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Komt er wel voldoende brandstof? Vuiltje in de slang/carb/drukslang?
     
  3. Tim w

    Tim w

    Lid geworden:
    21 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    nederland
    vanuit de slang naar de carb stroomt het prima, heb de carb schoongemaakt maar die bleek niet verstopt te zijn. ook zijn alle slangen niet verstopt de inclusief de drukslang (alle opties daarnet getest)

    ben er wel achter gekomen dat het erin stoppen van een r2 plug iets betere resultaten geeft dan de vooreen gebruikte r3 plug
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Een R2 plug is veel te warm voor die motor en de R3 is mogelijk op, Probeer eerst even een verse R4 plug.
     
  5. Tim w

    Tim w

    Lid geworden:
    21 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    nederland
    ik zal morgen even langs de winkel gaan om een r4 te halen en zal dan de nieuwe resultaten leveren
     
  6. Tim w

    Tim w

    Lid geworden:
    21 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    nederland
    heb er een r4 in gedaan en jongen ik kan je wel zoenen, hij pruttelt weer als tevoren.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Alleen als je een lekker wijf bent mag dat.....

    Maar de warmtegraad van de gloeiplug bepaalt (naast nitropercentage en compressie) de ontstekingstiming welke ook een soort van vervroeging kent als je meer toeren gaat draaien. Een 2-plug is veel te warm, stationair zal die nog wel lopen maar geef je gas kan de ontsteking te vroeg erin komen en krijg je een soort van backfire en slaat die af. Dit soort motoren draaien het lekkerst op een nr4 of bij warm weer zelfs een nr5
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  8. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Op de mantis had ik ook een k4.6, topblok, reed ik met een 5 erin, met merlin 25%.

    Heb er toch wel 25 a 30 liter mee gereden. Ging er best over.
     

Deel Deze Pagina