kan iemand mij helpen

Discussie in 'Marineschepen' gestart door tijger7777, 25 mrt 2012.

  1. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    hallo ik ben nieuw met modelbouw . ik heb wel een boot in de winkel gekogt .maar nu wil ik zelf een maaken .het is een leger schip wat ze gebruiken om onderzeers neer te haalen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Ja... en wat is je vraag nu precies? :p
     
  3. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    of iemand een idee heeft hoe groot . de breedte . en de hoogte
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Welkom. Om je verblijf op dit forum voor jezelf en ons wat aangenamer te maken, een paar tips:

    - zorg voor een duidelijke titel als je een topic opent

    - controleer wat je plaatst, afgezien van het ontbreken van een duidelijke vraag in je bericht, worden zinnen nu op willekeurige plekken onderbroken door de plaatjes die je erbij hebt gezet.

    - gebruik de zoekfunctie, zowel die op dit forum, als ook van zoekmachines als Google


    Nu, als ik je huidige bericht goed heb ontcijferd wil je een model van een torpedoboot maken, klopt dat? Varend, of statisch model, dus voor de sier? Wat is je budget? Hoe handig ben je? En zo zijn er nog wel meer vragen die je nu onbeantwoord laat...
     
  5. Gerben RC

    Gerben RC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    7
    Dit forum zit vol met zeer ernstige modelbouwers.
    Er zijn mensen die statisch bouwen (dus het model hoeft niet echt te vliegen/varen/rijden maar moet er goed uitzien). Daarin heb je natuurlijk onderscheid in mensen die een kant en klaar bouwpakket kopen, en mensen die vanaf een tekening of een foto bouwen.

    Dan heb je vlieg/vaar/race enthousiasten. Ook daar heb je onderscheid: Moet het er zo echt mogelijk uitzien, of moet het zo goed mogelijk vliegen? Bouw je een eigen ontwerp, een bestaand model, een bouwpakket of misschien een bijna kant-en-klaar model?

    En dan is er nog zoiets als schaal... klein, medium, groot, en alles er tussenin.

    Schrijf wat meer over wat je nu hebt en wat je wilt.
    Wil je die boot van het plaatje bouwen?
    Hoe groot moet hij worden? Zoek je een bouwpakket of wil je vanaf een plaatje bouwen? Moet hij er mooi uit zien, of moet hij vooral varen?
    En niet onbelangrijk: Wat heb je zelf al gevonden, en voldeed dat aan je wensen? Waarom niet?

    Een tip: Die plaatjes komen zo te zien uit een spel, en spellenmakers proberen vaak dicht bij de realiteit te komen. De lettertekens op die boot zijn Thais. Dikke kans dus, dat er een Thaise torpedoboot is die er zo uit ziet.
    Al eens op Google gezocht hoe hij heet, wat het typenummer en bouwjaar zijn, waar hij gemaakt is?
    Met Google Afbeeldingen op de termen 'Thai torpedoboat' kom je misschien een eind op weg.
    Of anders op zoektermen waar de naam van het spel in zit, met Torpedoboat erin.

    Allemaal vragen die helpen om op dit forum betere antwoorden te krijgen.
     
  6. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    bedankt voor de tip .ik wil het wel laaten vaaren . het moet er ook wel zo veel mogelijk egt lijken zeg maar .de groote tussen medium, groot .ik weet ook niet of er van die foto wat ik heb gemaakt .bouw pakkenten zijn .waar een motor in kan om het te laaten vaaren ???
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Anders zou dit misschien een optie kunnen zijn:

    [​IMG]


    Kant en klaar, ongeveer 50 cm lang. De ingebouwde RC spullen stellen weinig voor dus als je ook een beetje realistische snelheid wilt, zul je betere spullen moeten inbouwen. Maar dat is minder werk dan alles te moeten bouwen, wat zonder ervaring, of hulp in de buurt, wel een hele opgave is.
     
  8. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    ik ben best handig . ik heb leeraren die hout geven een daar van heb ik al is een schip gebouwd
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Mag je even een beetje toelichten, eerst schrijf je dat je geen ervaring hebt, behalve een gekochte boot (welke trouwens?) en nu heb je al een boot gemaakt? :confused:
     
  10. SAVAGE35

    SAVAGE35

    Lid geworden:
    6 nov 2006
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Krommenie
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    indoorvlieger .ik heb de atlantic yacht gekogt ..ik wil thuis wat bouwen en niet op school. op school is het bouwen anders dan thuis .dan vraag je op school de leerar. die maakt dat stukje voor je .ik heb er niet bij gezecht dat ik geen ervaaring heb .ik heb een beetje ervaring met modelbouw
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Bij mij betekent "nieuw in de modelbouw" hetzelfde als "geen ervaring" maar goed.

    Kun je ook aangeven in cm wat "tussen medium en groot"? En je weet dat je meer dan een motor nodig hebt om te varen? Dus wat is je budget? Een gedetailleerde bouwdoos zal niet goedkoop zijn en daar moet je zender, accu's, regelaar etc bij rekenen qua kosten.
     
  13. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
  14. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    indoorvlieger. ik dacht 80 cm lang .7 cm hoog .de breedte 25 cm . ik weet nog niet wat alles moet kosten .als er een bouw pakket van is kan ik verder kijken
     
  15. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Tijger,

    De tekening van de boot in de link is hier te krijgen:
    Vosper MTB (MM2062) - Workboat - Model Boat Plans - Model Boats - My Hobby Store
    Een lasergesneden houtpakket is ook verkrijgbaar:
    Vosper MTB Hull CNC Pack HULLMM2062 - Boat Hulls - Build from plans - Model Boats - My Hobby Store

    Als je nog helemaal geen RC spullen, zoals een zender/ontvanger, lader, accu, servo e.d. hebt, wil ik wel een lijstje voor je maken, zodat je een idee van de kosten krijgt.
    Je zegt het maar.

    Groeten, Jan.
     
  16. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    tijger7777,
    wat is je ervaring op modelbouw gebied momenteel?
    Welke klas zit je op school, daar is een beetje de kennis ook van af te lezen.
    Een torpedo boot is er als model te krijgen hoor.
    Krijg je al het hout op school of kun je ook zelf kopen.
    Want dan komt de vraag, wil je van tekening bouwen?
    En wat is je budget (wat heb je te besteden)?
    Als dat bekent is kun je verder geholpen worden.

    Hein
     
  17. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    beste hein .ik zit in de 5 de klas . ik heb 3 jaar hout gedaan .ik heb met mijn leerar van hout een schip gemaakt .dus ik heb een beetje ervaring ,met mijn budget betreft. een .torpedo boot is er als model te krijgen hoor .als dat een beetje op die van mij lijkt wat ik op de foto heb staan .hoe lang de breete de hoogt moet ik dan weeten als er zoon model is in de winkel is .wat jij zecht .dank kan ik verder praaten
     
  18. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Dus 5e klas lager onderwijs of vervolg onderwijs?
    Plaats eens een foto van dat schip wat je met je leraar gemaakt hebt.

    "hoe lang de breete de hoogt moet ik dan weeten als er zoon model is in de winkel is".

    Je koopt een model van een bepaalde lengte maar de heeft ook een breedte en diepgang.
    Wat vind je het belangrijkste?

    Hein
     
  19. tijger7777

    tijger7777

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    22
    beste hein . ik zit op vervolg onderwijs .alle drie wel maar wat ik mooi zauw vinden is 80 cm lang de breete 26 .de diepte 7 cm ongeveer .maar er zit dan wel een groot prijs kaartje aan ???
     
  20. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @tijger7777,
    zou je dan wat duidelijker willen schrijven.
    Dit is moeilijk te volgen die sms taal met die fouten.

    Hein
     

Deel Deze Pagina