kan iemand mij helpen

Discussie in 'Marineschepen' gestart door tijger7777, 25 mrt 2012.

  1. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Moeten we hieruit opmaken dat je wel een normale Nederlandse tekst zou kunnen schrijven? Misschien zou je daar dan toch eens mee moeten beginnen, goede kans dat je dan ook serieus wordt genomen. Je zou het ook nog voor jezelf kunnen doen. Ik zou me in ieder geval doodschamen als ik 21 zou zijn en mijn bijdragen er uit zouden zien als hetgeen jij hierboven hebt neergezet.
     
  2. kapitein Romario

    kapitein Romario

    Lid geworden:
    20 mrt 2012
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Utrecht om
    @Micropuller zo als ik al zij ik kom hier om om verhaal te delen en te lezen en elkaar te helpen niet om hier op me donder te krijgen dat ik een fout iets neer zet

    ik denk dat ik jou beter een tip kan geven niet gelijk iemand aanvallen als je de achter grond niet weet dat kan bij sommige hart aan komen ik heb dyslexie en daar door de spel fouten schijven gaat me dus niet goed af ma modelbouw wel en dat doen we hier toch ;)
     
  3. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Er zijn op het forum wel erg veel mensen met dyslexie.
    Er is ook nog zo iets als spelling controle.
    En wat deze jongeren schrijven is sms taal waarschijnlijk.
    Het is niet te volgen dat taaltje.

    Hein
     
  4. kapitein Romario

    kapitein Romario

    Lid geworden:
    20 mrt 2012
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Utrecht om
    haha nee dit zijn gewoon spel fouten heb waarschijnlijk niet goed mijn spelling controle der over gedaan mijn fout

    Mvg Romario
     
  5. Mauricc03

    Mauricc03

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Maassluis
    Hè, wat een gezeur zeg!
    Mag iemand alsjeblieft minder goed zijn in Nederlands? Kom op zeg, je begrijpt toch wat hij bedoelt?
    Natuurlijk moet hij erop letten, maar wat nu als hij niet beter kan? Is hij dan minder welkom?
    Ik zeg: laten we het vooral leuk houden en een klein beetje meer geduld en begrip hebben voor elkaar.

    Fijne Paas! (oei, Paasdagen....)
     
  6. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.682
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Mauricc03,

    Natuurlijk mag je het gezeur noemen, waar het mij om gaat, is dat dit soort taalgebruik (ik gebruik de term losjes) bij veel ervaren (lees oudere) bouwers in het verkeerde keelgat schiet en er niet op reageren.

    Van wie moet je het als beginnend bouwer hebben op een forum als dit? Juist...

    Groeten, Jan.
     
  7. hans materman

    hans materman

    Lid geworden:
    12 sep 2005
    Berichten:
    691
    Locatie:
    utrecht
    En als ik kijk naar mijn nichtje die ook dyslexie heeft en hoe die schrijft .
    Op school heeft zij voor dictee een 8 .
    Als zij bezig is met haar huiswerk gaat ze net zo lang door tot het goed is .
    Dan vraag ik me soms af of een aantal mensen hier op het forum wel de moeite nemen om
    netjes te willen schrijven .
    Ik erger me er behoorlijk aan .

    Met vriendelijke groet , Hans
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Laat ik het zo formuleren:

    Als iemand niet de moeite wil nemen om zijn vraag in begrijpelijk Nederlands te stellen, ga ik de moeite niet nemen om de vraag te beantwoorden.

    Ik kan m'n tijd beter besteden.
     
  9. Mauricc03

    Mauricc03

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Maassluis
    Beste Hans en Roel, beiden heb je gelijk en mag je natuurlijk iemand erop wijzen. Alleen de toon kan soms wat vriendelijker.

    Zullen we weer on topic gaan? Ik denk jullie boodschap naar hem inmiddels erg duidelijk is.
     

Deel Deze Pagina