Kangke USA F3A kist

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Stevo, 13 apr 2007.

  1. hezik

    hezik Guest

    Hey Stevo,

    Ik neem aan dat je het sarcastisch bedoelde?

    Hoe je 'm bouwt is jouw zaak en je hebt meer ervaring dan ik, dus zal wel goedkomen.. Ik ben nieuwsgierig hoe je het spelingsverhaal ziet over een stuk of 50 vluchten..

    Mooie kist overigens! Ga je nu ook wedstrijdvliegen? (ah? toe nou?)
     
  2. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Ik ben het met Hezik eens ik heb al twee F3a kisten in de container kunnen gooien door dat type quick links door weers invloeden
    wordt de kwaliteit slecht en als het dan wat kouder wordt breken ze, de z bend kan maar ik zou die plastic links weg gooien.
     
  3. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    Ik had ook een klein puntje van aandacht en dat is je pull-pull geometrie van je richtingroer. ik denk namelijk dat het beter is om de aansturingsogen (die in je hoorntjes dus) op de scharnierlijn te leggen. Anders krijg je een instabiele situatie (het roer wil eigenlijk voorbij je scharnierlijst, hetzij de ene kant hetzij de andere kant op) en onnodig veel krachten op je scharnieren.

    zo maar een gedachte...wel grote roeren zeg...ga je er ook mee freestylen?
     
  4. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Ben je echt bang dat die stok het begeeft onder compressiekrachten? Zo zwak ziet hij er niet uit. Stel je eens voor hoeveel kracht er nodig is om hem te breken alleen door de uiteinden naar elkaar toe te duwen...! Want daar komt het eigenlijk op neer.

    Bart
     
  5. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Als hij niet mooi recht is knikt hij zo uit onder een beetje druk. Naast deze reden kan hij ook erg gaan vibreren als hij zo los hangt.
     
  6. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    mmm... ben niet zo'n kenner in modelbouwland, maar heb je ook wel eens geprobeerd een lucifer te breken tussen duim en wijsvinger? :p
    Maar, die heeft natuurlijk ook geen last van vibratie. Misschien wel als ik het doe :roll:
    Bart
     
  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Probeer het eens met een lucifer van 1m (dan wel tussen duim en wijsvinger van twee handen)
     
  8. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nee ik bedoel wat ik bedoel, ik vind het echt fijn als mensen zich in het debat komen mengen zo ook jij.

    Als ik het verder goed begrijp hebben jullie het niet zo begrepen op plastieken kwik links en zouden jullie liever bowlinks in de plaats zien? Ik eigenlijk ook als ik het zo mag zeggen. Die plastieken dingen stralen niet echt vertrouwen uit maar ze zaten wel in de doos dus ik mag aannemen dat Kangke wel weet wat ze doen.

    Stevo
     
  9. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    hoi stevo,

    Ik dacht dat wij Nederlanders zuinig waren :wink:.
    Dat zij deze quick links in de doos doen is om de kosten te drukken
    veel grote merken doen het maar ze blijven bagger van mij mag je ze gebruiken.
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Ik heb in dat jaartje dat ik nu bezig ben, 4 kisten de lucht uit zien komen met kapotte plastick/nylon quicklinks, waarvan 2 total-lossjes (niet mijn kisten overigens).

    Op m'n Oxalys heb ik alles gedaan met bollinks (van die zwarte kavan geloof ik) en dat werkt perfect en spelingsvrij, ook na 100+ vluchten.

    Ik heb ook zo'n stok in m'n Oxalys zitten en er verder niet over nagedacht en gemonteerd, en dat werkt tot nog toe perfect. Nu is dat wel een iets kleiner kistje geloof ik, 1m40 spanwijdte.

    Ik zou mij er niet zo'n zorgen over maken eerlijk gezegd. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en mijn gok is dat die stok, ondanks de lengte, sterker is dan je roerhoorns, bijvoorbeeld.

    Ondersteunen ergens zou ik juist niet doen, dan gaat hij aanlopen. Ik zou het (op de quicklinks na) gewoon monteren zoals de fabrikant aangeeft.
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Goed jongens,

    Plastieken Kwik links (of hoe schrijf je dat nu) worden op algemeen verzoek en aanraden vervangen door bowlinks omdat ik ook inmiddels inzie dat het eigenlijk geen dingen zijn om op een dergelijk toestel te monteren.

    Verder verslag volgt maar nu maar even wachten op de bowlinks. Normaal zou ik die zondag moeten hebben.

    Stevo
     
  12. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ik heb altijd al met het std gerief gevlogen op kisten tot 1.6m nog nooit een probleem gehad!
     
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Jens,

    Bedoel je nu dat ik me geen zorgen moet maken over die plastieken dingen ? Heb inmiddels via Bert reeds bowlinks besteld en zal deze er toch opzetten.

    Stevo
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    boll-links, bow-links? :? Jullie bedoelen ball-links neem ik aan? :D

    Grt.
     
  15. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Pssssst !!!!!!

    Maakt niet uit hoe je het schrijft of hoe je het zegt als de ander ma begrijpt wat je bedoeld, ga je die persoon verbeteren, zul je hem vernederen en ben jij een wijsneus, die natuurlijk nooit fouten maakt. :idea:

    Op een dag kom jij jezelf tegen en dan is van die wijsneus niet veel meer over. :lol:
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Oud zeer Jaap? :wink: Grow up, en doe het via pb.
     
  17. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Die bedoel ik ja, maar dat had iedereen toch al door niet? :lol:

    Stevo
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jawel, maar even voor de zekerheid. Zo zijn er ook " bowden-kabels" :)

    Grt.
     
  19. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Zo, gisterenavond het closed loop systeem aangesloten :

    [​IMG]

    Voorlopig nog met standaard servo, een 507 van Graupner. Eerst even een test doen een zien hoe die servo het uithoud. Moest hij te slap zijn voor dat rudder kan ik er nog altijd een ander in proppen.

    De kant van de rudder :

    [​IMG]

    Voorlopig ligt het stil omdat ik aan het wachten ben op die Ball Links die de plasieken Kwik links moeten gaan vervangen.

    Stevo
     
  20. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    ik heb op een vergelijkbare 1m70 kist met OS90FX een servo met 5 kg trekkracht staan op het rudder (Futaba 3010) en dat is bij mij niet voldoende. Halfgas kan ik hem meskant houden, volgas zakt hij door. Je kan zien dat naarmate de snelheid oploopt, het richtingsroer teruggeduwd wordt.
    Maar ik zou het alleszins eerst proberen met die standaard servo, je kan nog altijd veranderen.
     

Deel Deze Pagina