kant en klare parallel laadkabel

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door mestdaght, 16 mei 2016.

  1. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19837__Micro_JST_Parallel_Charge_Lead_6_plugs_.html

    Weet er iemand of er in deze kabel een beveiliging zit tegen onbalans van de verschillende cellen ?
    Stel ik heb een lipo met 3,8 & 3.2volt.
    Als deze parallel worden gezet gaat er een ongecontroleerde stroom lopen van de hoogste cel naar de laagste cel ( 95% zeker... )
    Tenzij er in het knooppunt onder de krimpkous een weerstand of electronica plaatje zit om dit tegen te gaan.

    Krimpkous open snijden vermijd ik liever. Maar mss is er iemand die het al gedaan heeft.


    TM
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Daar zitten geen weerstanden of zo in. Dat kan niet want die zouden ook het laden beïnvloeden.
    Dit soort dingen vind ik bloedlink en ik raad het gebruik van dit soort kabeltjes of printjes dan ook zeer sterk af. Het zal vrijwel gegarandeerd een keer verkeerd gaan. Dat zal je dan in het minst erge geval een (paar) cel(len) kosten. In het ergste geval krijg je een fikkie.
    Het is een hoop werk als je veel losse cellen hebt maar één voor één laden is het veiligste en het beste voor je cellen. Als je een lader hebt met twee uitgangen kan je er twee tegelijk laden. Of je koopt meerdere, kleine en simpele, ladertjes.
     
  3. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Bedankt om mijn vrees te bevestigen.... :(
     

Deel Deze Pagina