vandaag gaan vliegen met de heli kds qs en even tijdens het hooveren de grond geraakt met de pallen. Nu zijn 2 servo s die al geblokkeerdt zijn en niet meer werken . Die servo die erbij zijn bij de aankoop van de heli is ook maar dikke rommel Is er iemand die weet welke servo's beter zijn en tegen een stootje kunnen. Met vriendelijke groeten
even voor het idee: bij iedere crash kunnen de servo's kapot gaan.. Nu was de electronica van kds nooit echt een hoogvlieger, in dat opzicht ga je er snel op vooruit. als je vragen hebt over servo's, qua maat, specificaties, gewoon even deze site gebruiken: https://servodatabase.com/ servo's komen normaal gesproken in vaste maten. dus +/- dezelfde maten, geeft aan dat het gewoon moet passen. Qua servo's op de swash, hitec 5065mg. let op de 50.. dat geeft bij hitec aan dat het digitale zijn. dat heb je nodig, anders fikt het meteen door als je het aansluit op een fbl controller. align heeft altijd wel wat, alleen heb ik daar persoonlijk geen goede ervaringen mee. heb je wat geld over, mks is een erg goed merk. reken alleen wel 50 euro (of meer) voor 1 servo. maar dan heb je wel wat ;-) als je nog in de hooverfase zit, zou ik niet zo duur gaan. evt die savox pakken uit eerder bericht. let wel even op dat een staartservo een ander ding is dan swash servo's. zit veel verschil in.. kracht en snelheid. niet uitwisselen..
Is dat normaal dan dat ze van het fabriek uitsturen van 4 dezelfde servo's kds g9 ,dat is toch geen tail servo
Sommige merken hebben "beginnersheli's" op de markt.. waarin men met name op prijs is gaan zitten. Kan zijn dat men de swash servo snel genoeg vond om ook als staart servo te dienen. Als de staart strak is, is dat blijkbaar ook zo. Vaak bij spontane en snelle gasbewegingen zal hij misschien wat minder goed de staart recht kunnen houden. In de regel zijn staartservo's bijzondere dingen.. en als je verder komt in het helivliegen zal dat misschien je eerste upgrade zijn ;-) Was ook gewoon een ding voor in het achterhoofd. Vaak zijn swash servo's een stuk sterker, maar wat langzamer. Indien snel en sterk genoeg mogen ze op beide plaatsen
1 vraagje nog Student zou ik 4 keer kds 290n kunnen nemen ook voor de tail ze raden mij de kds 590 aan maar die heeft weer een plastieke gear voor de tail o ja een knap stuk lectuur dat je geschreven heb ik die eens helemaal doorgelezen knap stuk grtjes
Ik heb jouw heli natuurlijk niet in handen gehad.. Een vraag: is jouw heli flybarless of heeft hij een flybar (klein vleugeltje tussen de rotorbladen) is hij flybarles(fbl) moet je heel erg opletten met de kdsN290. volgens de servodatabase is dat een analoge servo, en heel veel fbl stabilisatiesystemen kunnen daar niet mee omgaan. als er nu al analoge servo's op zitten, moet het kunnen natuurlijk. heeft de heli een flybar, maakt digitaal of analoog niet uit. Qua staartservo, metalen tanden zijn niet altijd beter... in de staart zitten er toch al vlot 2 hefbomen tussen en een lange buis, dus een tik in de staart zorgt niet zo heel snel voor een grote klap in de servo. op de swash zit dat vrij direct aan elkaar vast, een tik op de rotor is ook meteen een tik in de servo. dit is ook meteen de reden dat de swash servo's bij een crash vlot stuk zijn, en dat de staartservo het regelmatig overleefd. een goed ontworpen kunststof tandenset is gewoon goed.. een slecht ontworpen metalen tandenset kan erg slecht zijn.. Met dat in het achterhoofd, zal de kds n590 niet zo snel problemen opleveren. qua prijs kun je jezelf er ook niet zo snel een buil aan vallen. en lectuur.. daar ben je vast wel even mee zoet geweest ja, dat heeft even een paar avondjes gekost om dat goed op papier te krijgen.. met wat hulp en verbeteringen van medevliegers en lezers.. maar de grootste vraagstukken staan er in ieder geval in ;-)