Hallo mannen,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zal ik mij eerst eens voorstellen.
Ik ben Robbert 28jr uit Ridderkerk en ben hooked aan RC spul.
Ik ben begonnen met een GHD_sLIUfNI[/media] Rustler VXL, waarna ik nog een JDy2RN0hLko[/media] Vorza Flux en een GZZtnaNCFGg[/media] Flux heb gehad. Na deze outdoor's ook een indoor aangeschaft en brushless gemaakt waar ik veel lol aan heb gehad op het tapijt circuit. Maar daar ben ik hier natuurlijk niet voor
. Na al het auto geweld ben ik begonnen met een simpele 6gVaHZTgCao[/media] coax heli waar ik helemaal verslaafd aan was. Maar zoals met de meeste dingen wil je toch meer...Dus heb ik me een RG5m8qtEw1A[/media] Tracer 90 aangeschaft (ook bekend als Nine Eagles Solo Pro 2). Poe, dat was toch wel iets pittiger dan zon coax! Maar had mijn uitdaging gevonden. Na veel oefenen en kusjes tegen de muur, toch vlekkeloze rondjes kunnen vliegen door de huiskamer, en de heli ook op zijn pootjes kunnen landen waar ik wilde. Maarja, wat doe je daarna dan? Nou een CP heli kopen. Maar aangezien het vrouwtje een dikke buik krijgt, en nee dat is niet van het eten...
, moest mijn hobby helaas wat inkrimpen. Hierom kon ik niet mijn geoogde Allign Trex aanschaffen, maar moest ik het met een ander exemplaar doen. Na veel lezen en overwegen heb ik de KDS 450S aangeschaft. En heb hierbij mijn ultieme uitdaging gevonden hoor! Wat een apparaat zeg! En dan nogmaar te zwijgen over wat er allemaal bij komt kijken.
Deep respect voor de door gewinterde kongingsvliegers bij deze!
Ok en toen? Oja mijn Maiden flight...Vrouwtje mee (ja die vond het ook wel leuk mij te zien crashen..haha). Maar heb haar helaas moeten teleur stellen en heb de heli zonder schade thuis kunnen brengen. Al shakend en bevend voerde ik de toeren wat op en my my, impressing! Alleen het geluid al, daar word je toch eng van! Met bevende vingertjes duwde ik langzaam mijn throttle omhoog en de heli begon wat te glijden over het asvalt. Snel de stick terug naar beneden! Dit is eng...Na weer wat moed verzamelt te hebben toch maar een proberen waar ik hem voor gekocht heb. Vliegen dus! Nou vliegen kon ik het niet noemen helaas, maar licht hooveren misschien. Pootjes waren van de grond voor een seconde of 10, en toen ging de beeper in m'n zender dat de 5min voorbij waren. Inpakken en wegwezen, want ik had nog geen nieuwe lipo's. Dus de fun was maar kort. Tijdens de korte vlught merkte ik wel dat hij niet zo zuiver vloog als ik in gedachten had. Hierop veel op het forum gelezen, en gelezen over curves, swashplates en dat soort dingen meer.
En in tegenstelling tot een rc auto, komen de meeste RTF heli's niet RTF uit de doos! Bummer!
Nu komen we eindelijk op het punt waar ik eigenlijk dit topic voor opende.
Deze beginner zoekt namelijk wat hulp. Gelukkig weet ook ik google te vinden, en heb ik al wat filmpjes bekeken hoe ik wat moet afstellen.
Maar nu is mijn vraag, wat is nu de beste volgorde om een heli af te stellen.
Je hebt de blade bold tightness, blade tracking, swashplate leveling en zo nog meer. Ik heb nu nog geen pitch gauge, maar deze word gekocht op het moment dat ik ook daadwerkelijk zover ben dat ik de pitch op de blades ga afstellen.
Dus, waar te beginnen? Alvast bedankt voor een ieder die het geduld heeft kunnen opbrengen deze lap tekst volledig door te hebben gelezen!
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zal ik mij eerst eens voorstellen.
Ik ben Robbert 28jr uit Ridderkerk en ben hooked aan RC spul.
Ik ben begonnen met een GHD_sLIUfNI[/media] Rustler VXL, waarna ik nog een JDy2RN0hLko[/media] Vorza Flux en een GZZtnaNCFGg[/media] Flux heb gehad. Na deze outdoor's ook een indoor aangeschaft en brushless gemaakt waar ik veel lol aan heb gehad op het tapijt circuit. Maar daar ben ik hier natuurlijk niet voor


Deep respect voor de door gewinterde kongingsvliegers bij deze!
Ok en toen? Oja mijn Maiden flight...Vrouwtje mee (ja die vond het ook wel leuk mij te zien crashen..haha). Maar heb haar helaas moeten teleur stellen en heb de heli zonder schade thuis kunnen brengen. Al shakend en bevend voerde ik de toeren wat op en my my, impressing! Alleen het geluid al, daar word je toch eng van! Met bevende vingertjes duwde ik langzaam mijn throttle omhoog en de heli begon wat te glijden over het asvalt. Snel de stick terug naar beneden! Dit is eng...Na weer wat moed verzamelt te hebben toch maar een proberen waar ik hem voor gekocht heb. Vliegen dus! Nou vliegen kon ik het niet noemen helaas, maar licht hooveren misschien. Pootjes waren van de grond voor een seconde of 10, en toen ging de beeper in m'n zender dat de 5min voorbij waren. Inpakken en wegwezen, want ik had nog geen nieuwe lipo's. Dus de fun was maar kort. Tijdens de korte vlught merkte ik wel dat hij niet zo zuiver vloog als ik in gedachten had. Hierop veel op het forum gelezen, en gelezen over curves, swashplates en dat soort dingen meer.
En in tegenstelling tot een rc auto, komen de meeste RTF heli's niet RTF uit de doos! Bummer!

Nu komen we eindelijk op het punt waar ik eigenlijk dit topic voor opende.
Deze beginner zoekt namelijk wat hulp. Gelukkig weet ook ik google te vinden, en heb ik al wat filmpjes bekeken hoe ik wat moet afstellen.
Maar nu is mijn vraag, wat is nu de beste volgorde om een heli af te stellen.
Je hebt de blade bold tightness, blade tracking, swashplate leveling en zo nog meer. Ik heb nu nog geen pitch gauge, maar deze word gekocht op het moment dat ik ook daadwerkelijk zover ben dat ik de pitch op de blades ga afstellen.
Dus, waar te beginnen? Alvast bedankt voor een ieder die het geduld heeft kunnen opbrengen deze lap tekst volledig door te hebben gelezen!

Laatst bewerkt door een moderator: