kds450sv aansluiten op dx6i zender antwerpen kallo

hoe ga ik te werk voor het aansluiten voor deze ontvanger ne spectrum ar6210 ?
moet ik alle draden terug losknippen en dan uitzoeken welke servo voor ?

zie foto's


 
Laatst bewerkt:
Je zou iedere connector een keer op dezelfde positie van de ontvangen kunnen steken om zo te zien welke servo reageerd bij uitslag van de zender, deze labelen en daarna op de juiste positie steken. Anders zul je ze los moeten halen en de lijnen volgen.
 
hoe ga ik te werk voor het aansluiten voor deze ontvanger ne spectrum ar6210 ?
moet ik alle draden terug losknippen en dan uitzoeken welke servo voor ?

zie foto's



Ik gebruik de 6200 en denk dat je dit bedoel :confused:

BATT is voor je voeding
THRO is voor je gas
AILE is de servo die je swash links/rechts laat bewegen
ELEV is de servo die de swash voor/achter over beweegt
RUDD (voor je gyro)
GEAR ((gain - gyro)
AUX1 is de servo die je swash omhoog/omlaag laat bewegen

Afhankelijk van je mix instelling (oude of nieuwe heli) vrij simpel dus.

Succes G
 
Batt is niet voor voeding, thro is daarvoor.

nope.
Batt is voor voeding.

Alleen maakt het eigenlijk geen klap uit waar je de batterij stekker in steekt, het werkt altijd wel.
Maar maak je gebruik van een losse bec, zou je dus eigenlijk een vrij kanaal gaan misbruiken alleen maar om stroom op je systeem te krijgen.

Dus heeft men er een aparte voeding ingang op gemaakt.
Kun je de volle 7 of 8 (of hoeveel er ook op zitten) gebruiken, en toch stroom in het systeem krijgen.
 
dus als ik het goed begrijp gewoon ne stekker van ne servo insteken en zien waar hij reageert en dan labbelen .
is dat eender waar in de ontvanger dat ik dat steek ??
 
nope.
Batt is voor voeding.

Alleen maakt het eigenlijk geen klap uit waar je de batterij stekker in steekt, het werkt altijd wel.
Maar maak je gebruik van een losse bec, zou je dus eigenlijk een vrij kanaal gaan misbruiken alleen maar om stroom op je systeem te krijgen.

Dus heeft men er een aparte voeding ingang op gemaakt.
Kun je de volle 7 of 8 (of hoeveel er ook op zitten) gebruiken, en toch stroom in het systeem krijgen.

Waarvoor zou thro dan zijn? Bij mij is uitgang batt voor te binden..
 
Batt is niet voor voeding, thro is daarvoor.


Hmmm hij heeft wel een beetje gelijk. Ik vlieg nitro en als de informatie vrager elektrisch (KDS) vliegt dan is de throtle, via de ESC, uiteraard de accu aansluiting.

Excuus voor het ongemak.

Dat wat Ron schrijft is ook aan de orde voor wat betreft de + en de - in de ontvanger (Spektrum)...
 
Je moet niet keihard zeggen dat iets altijd opgaat.
je moet uitleggen waar het voor is.

Keihard zeggen dat de voeding ALTIJD op de thr. poort staat, is naar mijn idee gewoon fout.
De persoon die niet van lezen houdt krijgt dan later grote problemen als hij eens een brandstof heli in moet stellen, en staat dan voor l#l als het anders blijkt te zijn dan diegene hem ooit zo stellig heeft verteld.

Je zag in mijn post ook dat het niet fout is de thr poort te gebruiken
je kan de voeding overal op zetten, omdat de + en - overal verbonden is.
en vaak heb je natuurlijk zowieso wel een kanaal over, dus dan heb je het probleem niet.
Dus bij electro gaat de voeding vaak via een inwendige bec, dan staat deze dus via de throttle.
gebruik je de inwendige bec niet, moet je de losse bec toch ergens in kwijt..

Bij brandstof met een governor op een 7 kanaals ontvanger MOET je echt de batt ingang gebruiken, of via gekke constructies als y kabels de voeding in de ontvanger zien te krijgen.
Throttle is dan de servo die de carb aanstuurt. Dus geen voedingskanaal...
 
Voor de volledigheid:
1 - aileron
2 - elevator
3 - throttle servo/regelaar
4 - gyro
5 - gyro
6 - 2e aileron
7 - (brandstof) governor

Dus bij brandstof zit een 7 kanaals ontvanger gewoon vol.
 
ik leer hier elke dag bij
maar mijn vraag is nu kan ik de stekkers van de servo's testen zoals richard schreef .
dus elke draad testen in een plaats van de ontvanger ?
en hoe weet je dan welke van de gyro zijn aangezien als ik het goed begrijp dit twee draden zijn gyro en gain ?
ben maar beginner en heb al veel gelezen maar ik leer elke dag bij he
wie kan er mij dat duidelijk uitleggen aub
 
Staat op je ontvanger geschreven ;)

Gewoon een beetje rommelen met de servo stekkertjes totdat je de juiste combinatie hebt en daarna derest goed steken zoals op de ontvanger staat (rudder -> staartservo, ..)
 
oke snap het .
maar wil gewoon zeker zijn .
heb al een keer iest meegemaakt met ne carboon die nu kapot is .
wil dit geen twee keer meemaken
dus even op een rijtje.
motor draden losmaken
dan uitzoeken welke servo wat doet
dan zender instellen trothle en picht instellen
en dan hopen dat hij niet vanzelf opstart zoals met de carboon .
 
Waarom zou dat niet kunnen?

MAar probeer zowieso eerst even de draden terug te volgen, zodat je iig weet wat ong waarvoor is
Staart spreekt voor zich

Dan heb je 3 swashservo's, via mijn overzichtje spreekt dat ook voor zich
En dan de zender nog instellen, daar zit ook nog veel afstelwerk, aangezien deze standaard dus niet goed staan voor de heli
 
ga voor elke zekerheid de draden gewoon los maken en deze dan inpluggen .
dus zeker motordraden losmaken .
hou jullie op de hoogte
bedankt al voor nadenken
mvg jos
 
oke heb het volgend probleem ?
als ik de ontvanger wil laten binden moet ik mijn throthle insteken in mijn onvanger en de batterij aansluiten .
gaat de motor dan weer ni ineens optoeren ?
heb er wel beetje schrik van .
wie geeft mij raad
dus voor de onvanger met mijn zender te binden moet ik de gas aansluiten en ook de batterij daarna zender aanzetten en wachten tot hij de ontvanger vind ?
 
Back
Top