Kennismaking en Bouwverslag Constructo Albatros

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Rinus58, 20 sep 2017.

  1. Rinus58

    Rinus58

    Lid geworden:
    20 sep 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Vlaardingen
    Mijn bouwverslag kan je hier vinden: http://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-constructo-albatros.254653/

    Bij deze wil ik mijzelf even voorstellen aan jullie en ook gelijk een bouwverslag laten zien van mijn eerste houten schip de Constructo Albatros ik zag dat er al een bouwverslag aanwezig was hier in het forum maar ik wil mijn eerste ervaring met het bouwen toch met jullie delen ;)

    Mijn naam is Rinus en ik ben zelfstandig Game Developer annex Software Engineer maar ben nu 58 (bijna 59) en al de stres die dit beroep met zich meebrengt is niet zo gezond dus ik ben ermee gestopt en ga het nu wat rustiger aandoen. Anyway ik heb dus geen technische achtergrond dus zal jullie vaak lastig moeten vallen met de meest vreemde vragen :)

    Het bouwpakket is onderweg en de verwachting is dat het vandaag binnen komt dus ben heel erg benieuwd en heb er veel zin in!

    Ik heb al mesjes, schuurpapier, clamp set en een schuurblokje besteld maar ik kan me zo voorstellen dat ik nog meer gereedschap nodig zal hebben, kunnen jullie mij misschien aangeven wat ik nog meer nodig zal hebben of kan ik hiermee vooruit voorlopig?

    Bedankt alvast en zodra het pakket binnen is ga ik aan de slag en hou ik jullie op de hoogte.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2017
  2. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Hallo Rinus,
    Ik hoop dat het modelbouwen je goed gaat bevallen en dat je er plezier in ga krijgen. We zijn uiteraard gek op vreemde vragen. (als die al zouden bestaan)
    Je hebt een leuke boot gekozen om mee te beginnen en dat gaat wel goed komen hoor met veel geduld. Inderdaad zit je met je gereedschap op de goede weg en zal je met dit best ver gaan komen. Gaandeweg ga je vanzelf er achterkomen welk gereedschap je nog nodig zal gaan hebben. Mogelijk nog wat vijltjes en straks met de tuigage wat pincetten. Leuk dat je een verslag wilt gaan bijhouden en ik zou als tip meegeven om een aantal verslagen een keer door te lezen.
    Als je een verslag wilt plaatsen kan je dat het beste doen onder bouwverslagen Historische http://www.modelbouwforum.nl/forum/bouwverslagen-historische-schepen.170/ Hier worden de bouwverslagen geplaast en heir is veel te lezen.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2017
    Rinus58 vindt dit leuk.
  3. Rinus58

    Rinus58

    Lid geworden:
    20 sep 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dank je en zal er zeer zeker plezier aan gaan beleven...
    Heb zojuist de het bouwpakket binnen gekregen maar helaas er zat geen lijm in de doos dus moet ik toch nog even de deur uit want ik wil toch echt vandaag gaan beginnen :)

    Bedank voor de Tip! Ik dacht dat ik al in de bouwverslagen forum zat namelijk! Misschien kan de Mod dit draadje verplaatsen en anders maak ik wel een nieuwe aan.
    Ik heb al een aantal verslagen gelezen en ben er al achter dat dit een flinke klus gaat worden en je inderdaad veel geduld moet hebben, ook heb ik al veel geleerd van het lezen van die verslagen.

    Nou ik gaat snel even naar de stad en lijm halen zodat ik eindelijk kan starten!
     
  4. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Welkom op het forum Rinus en succes met het bouwen van de "Albatros". Mooi scheepje om mee te beginnen.
     
    Rinus58 vindt dit leuk.
  5. Rinus58

    Rinus58

    Lid geworden:
    20 sep 2017
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dank je Piet! ik ben gisteren begonnen en zal vandaag in mijn nieuwe Post wat foto's plaatsen.
     
  6. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    We pakken er een stoeltje bij, leuk!
     
    Rinus58 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina