Kenteken voor een drone......

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 23 jan 2017.

  1. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
  2. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Haha ja hoor. En darpas denkt dat een kenteken een terrorist tegenhoud :hammer:
    Wat een grap
     
  3. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Navi-gator vindt dit leuk.
  4. bzb

    bzb Guest

    ja wil niet stoken maar in principe is gebleken dat een vrachtwagen vaker wordt ingezet, met kenteken en al
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  5. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Bij registratie kan ik me nog iets voorstellen maar die laatste alinea is echt te demagogisch voor woorden.
     
  6. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Het laatste kan ik ook wel begrijpen...even n goeie bak lasagna of wat betonmortel overvliegen naar kennis in naburig dorp en die stuurt m wel terug de volgende dag met n zak walnoten uit eigen tuin!!! Of je dreumes even afzetten op de speelzaal, accu laten opladen daar en tegen de avond weer terugkachelen. Waarom denken mensen meteen aan terreur of narigheid?
     
  7. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Omdat aan slechte dingen altijd geld valt te verdienen, dan kunnen er weer nieuwe regeltjes bedacht worden om geld te kloppen, de hobby is nu eenmaal dik onder de aandacht in de media
     
  8. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Als ik me niet vergis bestaan er al jaren drones (oa bij die grote chinees) die kunnen " heavyliften". Ik kan me ook herinneren dat Iran altijd koploper was in t ontwikkelen van autonome dronesystemen ;).. maar ja, mensen zijn nou eenmaal hersenoze schapen die graag de kudde volgen dus nu er aandacht is (en inderdaad geldklopperij die kant op muteert) zijn dronevliegers opeens potentiële terreurzaaiers of perverselingen in de ogen van het gepeupel.
    Het ergste is dat de FOB's een schouderklopje of promotie hopen te krijgen als de boel om zeep wordt gebracht.
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Scherpe analyse! Moet je bijvoorbeeld maar eens kijken naar de grenzeloze populariteit van die multi-rotor hupsafladders. :rofl:;)
     
  10. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ik weet niet wat dat betekent, een " hupsafladder" ...
     
  11. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Dat is de typische bewoording door iemand die zich mateloos ergert aan de constante verdere ontwikkelingen van de technologie
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Da's dan bijzonder, ik val namelijk niet in die categorie.

    Want naast me bezighouden met old school (al is het "maar" lijnbesturing, state of the art op WK 2016 niveau), mag ik ook graag prutsen met microcontrollers om me in dat facet van mijn sport verder te bekwamen.

    Wat ik met mijn eerste opmerking beoogde was aan te geven dat ik de uitdrukking "maar ja, mensen zijn nou eenmaal hersenloze schapen die graag de kudde volgen" inderdaad een treffende omschrijving vond om de werkelijke reden van de enorme populariteit van multicopters te verklaren.

    Ik denk namelijk dat het aantal werkelijk vernieuwende knutselaars -die daarvoor mijn allerhoogste respect verdienen- in geen verhouding staat tot de (slechts consumerende) massa, die zich er nu mee amuseert.

    Komt nog bij dat de huidige problemen, waar de klassieke modelvliegerij nu voor staat, voor het allergrootste deel zijn veroorzaakt door de hersenloze massa, die maar wat doet met hun multicopters.

    Wat dat betreft is het dus jammer dat men niet, zoals bij de klassieke modelvliegerij wel het geval is, over een flinke dosis handvaardigheid, theoretisch technisch inzicht en weet ik het wat meer dient te beschikken om succesvol met een multicopter te kunnen vliegen.

    Was de instapdrempel maar zo hoog dat de huidige massa prutsers meteen ontmoedigd was, zoals dat bij de klassieke modelvliegerij het geval was. Daardoor hebben we de soort problemen, die nu door de massale inzet van multicopters is veroorzaakt, nooit gekend.
     
    Jonkje vindt dit leuk.
  13. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    @Bruno van Hoek Dat is een stuk mooier en duidelijker verwoord dan je voorgaande reactie!

    Waar het voor mij mis ging in het lezen van deze reacties is dat ik lees dat 'iedereen' met een multi-rotor een hersenloos schaap is

    Ik begrijp dat dit niet de insteek was om dit zo te verwoorden of over doen komen, en ik ga volledig mee in jouw laatste reactie!
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2017
    Navi-gator vindt dit leuk.
  14. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    @Bruno van Hoek

    Toch klinkt het voor mij een beetje eenzijdig en voorzien van een laagje frustratie. Je scheert ook 'de massa prutsers' over een kam. Ik ben namelijk NIET 'een van die vernieuwende knutselaars' en val dan dus blijkbaar onder 'de hersenloze schapen' en 'hersenloze massa'. Je maakt immers geen enkel voorbehoud.

    Er is in ieder geval nog een financiële barrière: echt goedkoop is deze hobby niet. Dat hele hordes er niet juist mee omgaan kan ik ook nog onderschrijven. Gelukkig kom ik op fora genoeg andere 'bevlogen' mensen tegen. Het zal mij namelijk worst wezen of de gimbal 3v of 5v is. Het zal mij ook worst wezen of een actuator links of rechts gemonteerd wordt. Het wordt voor mij namelijk pas interessant als ik mooie platen kan schieten met de multicopter in veilige omstandigheden en als ik weet met welke compressietechniek het materiaal wordt opgeslagen.

    Kortom, een ieder heeft zijn eigen insteek en motivatie voor deze (soms compleet uit de hand gelopen) hobby. Ik kan de relativering van KevinG wel waarderen.
     
    KevinG en Jan Weststrate vinden dit leuk.
  15. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ahm...excuses voor eventuele verwarring. De "hersenloze schapen" zijn in mijn mening een beperkt deel van de prutsers maar vooral diegenen die zich niet met de hobby bezigen maar er wel een uitgesproken mening over ventileren. Die types ( ja, dit landje heeft relatief het meeste van dit soort) zijn namelijk professor in alles nadat bijvoorbeeld media (die altijd achter de feiten aanjekkert en jou vertelt wat de waarheid zou moeten zijn) de nodige input geeft. De output is dan ook werkelijk verbluffend en is gebaseerd op de nodige googelarij gecombineerd met nog een snufje media en een flinke hersenscheet. Uiteraard wordt dit verpakt in een glazuur van intellect en voila: alweer een mening erbij!
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Inderdaad, als ze denken dat ze met dergelijke regels een aanslag kunnen voorkomen, dan zijn ze net zo slim als een zekere president die vluchten vanuit bepaalde landen blokkeert, om te voorkomen dat terroristen het land binnen kunnen komen. Alsof dat niet valt te omzeilen.

    Terroristen houden zich niet aan de regels, net als gewone criminelen, dat is nu juist het probleem. Hielden ze zich aan de regels, dan pleegden ze ook geen aanslagen, en was er niets aan de hand.

    Als elke "dronevlieger" als potentiële terrorist gaat worden neergezet, gaan ze dat dan ook doen met elke automobilist, iedereen met een smartphone etc etc?
     
  17. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Inderdaad. Zo denk ik er ook over.
    Dus als dit niet werkt. Waar gaat het dan over...
    Juist. Geld. De overheid ziet het weer als leuke melkkoe.
    Ze begonnen dit al bij de professionals maar nu ook bij de hobbyist.

    Diezelfde regeltjes voorkomen ook niet/nauwelijks dat zo'n "hersenloos schaap" boven Schiphol gaat vliegen.

    En daarbij. Hoeveel doden zijn er al gevallen door "Hobby Drones" Multicopters?
    En mocht het eens gebeuren (hobbymatig gebruik) dan staat dat tot niets met alle andere risico's op ongelukken.
     
    verfbrander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina