Keramische condensator gezocht

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Sandscorcher-mk1, 31 dec 2017.

  1. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Indedaad exact dezelfde en geen vervanger
    De condensator is Japans. De chineese versie is anders. Er moet toch nog wel iemand zijn die een berg oude Mabuchi rs 380 motortjes heeft liggen ergens waar er nog eentje op zit. Ik ben erg benieuwd of jij de juiste kunt vinden bij jou kennis. Oude electronicazaken hebben mij tot dusver niet kunnen helpen.
     
  2. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ben bang dat jij je nu te veel focust op het proberen tot in details het origineel te krijgen. Zelfs in die tijd kwamen de condensatoren in alle maten en vormen als ook de waardes niet altijd hetzelde waren. Dat wat ik je laat zien benaderd het redelijk met wat je hebt.

    Hou er maar rekening mee dat je deze condensatoren nieuw niet meer zo gaat vinden dan hooguit bij een elektronicawinkel dat al meer dan 30 jaar in een winkelstraat zit. Andere optie zoals aangeboden is een oude transistorradio, misschien niet dezelfde waarde maar wel dezelfde uiterlijk en nog steeds functioneel.

    Verder vragen heeft geen nut meer, nog 1 tipje om te zoeken op "vintage capacitor":
    https://www.ebay.com/b/Vintage-Capacitors/71573/bn_317535
    https://www.tubesandmore.com/products/capacitors
    https://www.condensators.nl/c/?filter=31364
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  4. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond

    Tja sommige mensen geven snel op. Andere niet. Maar ik zal hier op dit forum ophouden met vragen. Blijkbaar is hier niemand die begrijpt wat restaureren is. Op een antieke ferrari zet je toch ook geen lada spiegels. Maar goed. Blijkbaar is het pak suiker toch niet zo makkelijk te vinden. Maar....mij gaat het lukken.
     
  5. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijn kennis zal in zijn!(zendamateur) onderdelen voorraad gaan zoeken.
    Zoals al gezegd is het goed mogelijk dat op andere motortjes een uiterlijk volledig andere condensator met dezelfde elektrische eigenschappen zit.
    Andere oplossing is om een nieuwe gelijkende 180’ gedraaid te monteren zodat je de bedrukking niet ziet. Maar ja, je geweten gaat wwarschijnlijk dan knagen.
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Het misverstand begint bij je eerste vraag. Daarin geef je niet aan dat het voor een echte restauratie is die optisch én functioneel moet zijn.

    Het gebeurt vaker op het forum maar ook in het 'echte' leven dat problemen ontstaan doordat vragen niet goed genoeg gesteld worden.

    Ik hoop van harte dat je een passend onderdeel kunt vinden, ik heb in mijn eigen voorraad gekeken, voldoende condensatoren die functioneel passen, maar niet met dit uiterlijk.

    Succes, Rick
     
  7. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Is dit misschien wat. En dan om de opdruk precies gelijk te krijgen de huidige wegschuren en zelf opnieuw bedrukken met exact de juiste opdruk.[​IMG]
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... als een uitlaat van een antieke Ferrari gerestaureerd moet worden en niets meer leverbaar is maken ze het ook niet met de metalen van toen maar gewoon met huidige materialen. Tot in details restaureren zoals ook de originele bouten en schroefjes gebeurt gewoon zelden.
    Nogmaals, de kans is heel groot dat bij een soortgelijk model weer andere condensatoren op zitten en echt niemand zal vallen over de originaliteit van de ontstoorcondensatoren.
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Kwaliteit van antwoorden is afhankelijk van kwaliteit van de vraag!
    Gelukkig weet ik wel het verschil tussen arrogantie en technische blaaskaak idioterie enerzijds en een echte elektrotechniek anderzijds.
    Lijkt me een goed idee. Toch, voor alle zekerheid: plonk.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2018
  10. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Is voor de eerste RC auto die tamiya uitbracht. Erg zeldzaam dus. Ik zoek liever een halfjaar dan
    Man man man...wat een trieste reacties van de veteranen op dit forum. Ieder zijn ding toch ? Mensen in hun waarde laten heb je nog nooit van gehoord zeker ? Ik ga toch ook niet zitten zeiken over dingen die jij belangrijk vind, waarvan ik misschien denk wat doet het er toe.....
    Triest hoor.
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    "Mensen in hun waarden laten", je kent het concept dus wel? Dat blijkt in ieder geval niet uit jouw reacties op mensen die je proberen te helpen, ze blinken uit in neerbuigendheid, niet in info.
     
  12. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Ik ben er niet mee begonnen...laten we dat voorop stellen. Ik noem pakken suiker.......damn waarom reageer ik nog op mensen die toch altijd gelijk moeten hebben...
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou, dat pas na vele posts het duidelijk wordt dat je een restauratie tot zelfs de opdruk van een condensator in gelijkenis wilt hebben is wel degelijk jouw fout. Zoals Ron het al zei (en ik al tijden aangeef) de kwaliteit van een antwoord komt met de kwaliteit van de vraag maar wat je hier wilt is "het doen met nog kleinere dieren dan mieren"....
     
  14. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
     
  15. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Ik vraag een bepaald type en doe er zelfs nog een plaatje bij zodat precies te zien os welke ik bedoel....waarschijnlijk heb ik het niveau van dit forum wat te hoog ingeschat. En dat blijkt inderdaad uit de laatste antwoorden.....man man man. Je hoeft blijkbaar niet aan een boom te hangen om een....enz.
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ja joh, het ligt niet aan jou, niet aan je vraagstelling, niet aan hoe je de helpers hier bejegent.
    Het lig aan de anderen, terwijl meerdere mensen je erop geattendeerd hebben. Anderen, meervoud. Ik tel meerdere elektrotechneuten in dit draadje.
    Gewone volharden in je arrogante neerbuigendheid, daarmee kom je er wel hier.
    Je zult niet de eerste blaaskaak hier zijn met een hoop poeha zijn die in no time tot op enkels afgebrand wordt..
     
    N.P.S. vindt dit leuk.
  17. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Je hebt duidelijk de eerste reacties niet gelezen.....ik was een dag niet online en had dus zelf nog geen reactie gegeven.....dan begint er al een over suiker.....en dat ik overal schreeuw om iets onbenullligs....maar het zal dan wel aan mij liggen.....prima. geen probleem mee. Jammer dat je op forums altijd internetridders hebt die stoer duren doen achter hun toetsenbord. Helaas is het hier ook flink achteruit gegaan in niveau sinds ik me hier aangenels heb een aantal jaar geleden. So long suckers.....
     
  18. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Als je originele vraag was geweest: "Ik ben aan het restaureren en ik zoek exact dit onderdeel met exact dezelfde opdruk en absoluut niks anders", dan was je duidelijk geweest. Nu stel je een halve vraag, waar desondanks nog heel wat behulpzame antwoorden op komen. Dan is zoals je nu reageert ongepast.

    Succes met je zoektocht.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  19. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Zoals ik NU reageer is inderdaad ongepast. Maar heb je het topic vanaf het begin gelezen ? De eerste reacties waren echt niet netjes te noemen. Ik had toen zelf nog helemaal nergens op gereageerd. Helaas ben ik dan niet iemand die zich af laat zeiken. En ga ik uiteindelijk wel reageren op dezelfde manier. Ik ben al lid sinds 2013 ergens en heb tot nu toe alleen maar leuke ervaringen gehad.
     
  20. ikke82

    ikke82

    Lid geworden:
    3 feb 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Oosterhout
    t: 3861205, member: 45215"]Bedankt voor je reactie maar ook daar helaas niet de juiste pak suiker. ;)[/QUOTE]
    Hoi ik lees net over de condensator en kan me herinneren dat ik een poos geleden allemaal van dat soort motoren heb overgenomen en zal eens kijken of ik er nog een kan vinden! Moet wel even graven hoor en kan niets beloven maar doe mn best.
     

Deel Deze Pagina