Keramische condensator gezocht

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Sandscorcher-mk1, 31 dec 2017.

  1. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Dat zou mooi zijn. Ik hoor graag van je.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Dat denk ik ook van bepaalde personen hier. En daar hoor jij ook bij Ron. Laat het lis man....ga iets positiefs doen met je leven.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Het wordt tijd om te reageren. Diverse forumleden, waaronder ik, worden uitgemaakt of vergeleken met onplezierige dingen, en/of krijgen sarcastische opmerkingen. Waar is dit alles mee begonnen. Een simpele vraag:

    Er was een simpele condensator nodig. Voor elke elektrotechneut is een condensator die voldoet aan de elektrische en mechanische eigenschappen van het getoonde exemplaar een goede vervanging. Zo'n ding is verkrijgbaar bij elke elektronicacomponenten- of modelbouwwinkel. Zeg maar net zo gemakkelijk verkrijgbaar als suiker.

    Vele berichten later komt de aap uit de mouw. Je zoekt i.v.m. een restauratieproject een exact gelijk exemplaar. Zelf met dezelfde beschrifting. Daar is niets mis mee, maar dat had je dan we even in je eerste bericht mogen vermelden. Dat je nu in eerste instantie in jouw ogen foutieve reacties krijgt lig dus aan je vraagstelling, niet aan de forumleden die naar beste weten op je vraag regeren.

    Het is al eerder gezegd, de kwaliteit van een antwoord is recht evenredig met de kwaliteit van de vraag.

    Heb inmiddels genoeg van je geschop tegen mijn en andere schenen. Je hebt hiermee een ereplaats op m'n negeerlijst verworven. Toekomstge berichten van je zal ik niet meer kunnen zien.

    Veel succes met het vinden van de juiste condensator.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2018
  5. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Wat jammer dat mensen die eerst beginnen te schoppen er niet tegen kunnen dat ze weerwoord krijgen. Daar heb ik maar een woord voor.....Maar fijn dat je mjn berichten niet meer kunt lezen want jou antwoorden,En ook die van Rob voegen voor mij totaal niets toe.
    Als Ron dan mij dan ook nog even blokkeert dan kunnen we weer op niveau door.
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Dank je wel. Wil er nog wel even op wijzen dat al mijn reacties op je vraag zijn gedaan voor er duidelijk werd dat je exact dezelde condensator zocht. Als de antwoorden voor jou niet passend waren, dan ligt dat aan de formulering van je vraag in je eerste bericht.
     
  7. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ik heb overigens exact de goede condensator, maar dan wel met een complete series 1 Rough Rider er aan vast. :) (en die gaat voorlopig de deur niet uit)

    Tip 1: informeer eens op rcmagvintage.com.
    Tip 2: doe dat wel in het Frans, anders krijg je vrijwel zeker nul reactie

    Oja... en plonk.
     
  8. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    ?
     
  9. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Doe mij een plezier en hou je aan je woord.
    Zou je mij niet op de negeerlijst zetten ?
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Je staat inmiddels al even op mijn negeerlijst, maar dat betekent nog niet dat ik horkerigheid laat passeren, zoals je ongetwijfeld gemerkt hebt.
    Hulp- en informatie-vragen daarentegen ... :)
     
  11. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Wat jammer...zoals ik al zei : Laat het los...
     
  12. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    zaandijk
    Sandscorcher mk1, ik denk dat het heel moeilijk zal zijn om die condensator met gelijke opdruk te vinden, deze dingen wisselen zo vaak van opdruk.
    maar ik neem aan dat de condensator op de motor zit en onder een motorkap?
    je soldeert een gangbare condensator, zelfde waarde, op de motor met de waarde niet zichtbaar, en niemand ziet het verschil.
    groetjes Piet
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je wilt van anderen dat ze het loslaten, en zelf blijf je de hork uithangen....

    Dat werkt niet echt, he?
     
  14. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Gewoon even alles vanaf het begin lezen. Misschien wordt dan duidelijk wie de Hork is. ...wat ik doe is antwoorden. Maar goed. Ik denk niet dat wij er uit komen samen als jij je mening al gevormd hebt....
     
  15. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Hallo Piet. Helaas zit het deel wel in het zicht. Vandaar dat ik.ook graag precies dezelfde wil hebben
    Toch bedankt voor de tip.
     
  16. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik was de eerste die op jouw vraag reageerde en heb net als alle anderen gewoon op jouw (niet volledige) vraag geantwoord, uiteindelijk moesten wij er zelf achterkomen wat jouw verwachting eigenlijk was. Ik kan niet anders vaststellen dat wij gewoon goed gelezen en dito geantwoord hebben.



    Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jij ook een bepaalde stelling hebt ingenomen waardoor je nooit je ongelijk zal toegeven.
    Dit hele gedoe lijkt voortgekomen uit een persoon die autistische restauratie trekjes heeft, daar is op zich niets mis mee, maar ben je bewust wat je aanricht met jouw reacties.
     
  17. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Dat mijn vraagstelling wat te sumier was heb ik volgens mij al toegegeven. Dat ik het perfect periode correct wil hebben klopt ook. Als je dat autistisch wil noemen vind ik dat ook nog prima, maar als mensen gaan beledigen. En ik voelde me beledigd in de eerste 10 posten....(nog voordat ik uberhaupt zelf al gereageerd had ) dan kun je natuurlijk reactie verwachten. Volgens mij ben ik daar zelfs in het begin nog heel netjes in gebleven ? Tja als je je dan aangesproken voelt zal dat wel een reden hebben. Maar goed....misschien hebben de veteranen hier het alleenrecht om mensen uit te maken voor mierenneukers etc....ik wil het dan ook (weer) graag hierbij laten...maar helaas zal er wel weer iemand horkering zoals dat hier genoemd wordt reageren op deze post.
     
  18. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ik heb condensatoren (op waarde gesorteerd) in vakjes liggen en een kistje vol ongesorteerde onderdelen met heel erg veel (voor mij ontelbaar) keramische condensatoren.
    Geen idee of datgene wat je zoekt er tussen zit. Het is wel voornamelijk materiaal "uit de vorige eeuw". Mocht je het vinden, mag je het uiteraard gratis meenemen.
    Je bent van harte uitgenodigd om eens te komen zoeken (kan je gemakkelijk een dag kosten en uiteindelijk toch niets opleveren).
    Bij interesse stuuur je maar een PB (conversatie).
     
  19. Sandscorcher-mk1

    Sandscorcher-mk1

    Lid geworden:
    8 sep 2013
    Berichten:
    45
    Locatie:
    helmond
    Bedankt voor je bericht. Je hebt een pb.
     
  20. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    PB terug.
    Een paar duizend (wilekeurige waarden)-loten beschikbaar, of de jackpot er tussen zit is natuurlijk de vraag. ;)
     
    Sandscorcher-mk1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina