Keuze 1/8 off road buggy of truggy

Discussie in 'Electro offroad' gestart door tfcw2000, 8 apr 2015.

  1. Serum

    Serum

    Lid geworden:
    26 apr 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi om te horen dat hun service zo goed is; had ik om eerlijk te zijn, niet verwacht.

    Je had 100% zeker weten de motor goed aangesloten a/b/c? dat is nog wel een dingetje met sensored.

    Ik las bij de 150A versie al dat ze de tekst 'WARNING: These ESC are not suited to 4 pole motors. Using this ESC with a 4 Pole motor will result in damaging the ESC.'

    Las inderdaad al iets over een sensored probleem; klaarblijkelijk heeft dit ook effect op de 120A. Erg jammer, leek zo'n mooie combi 4s sensored met deze motoren.

    Goede berichten over de servo. Bestel er ook maar 1. Gebruikte altijd de Hitec in mijn mt's (5995tg) maar deze lijkt mij prima geschikt voor de buggy/truggy's
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2015
  2. Sickboy

    Sickboy

    Lid geworden:
    7 mei 2013
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Volkel
    Dat is inderdaad goede service van HK. Welke setup hebben jullie nu beiden? (Onderdelen die jullie vervangen hebben, Elektronice enz.)
     
  3. tfcw2000

    tfcw2000

    Lid geworden:
    25 aug 2006
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Willebroek
    TeamC Torch-E kit
    Turnigy Trackstar 1/8 2350Kv sensored motor : http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ar_1_8th_Sensored_Brushless_Motor_2350KV.html
    Hobbyking 120A cars ESC 1/8 sensored : http://www.hobbyking.com/hobbyking/...Sensorless_Car_ESC_1_8_1_5_EU_Warehouse_.html
    Hobbyking HK15298 HV servo : http://www.hobbyking.com/hobbyking/...Servo_MG_BB_66g_15kg_0_11s_EU_Warehouse_.html
    Zippy 5700mAh-50 HC lipo (2x) : http://www.hobbyking.com/hobbyking/...mah_2S2P_50C_Hardcase_Pack_EU_Warehouse_.html
    Absima CR3P zender/ontvager : http://www.pitstop-shop.nl/nl/dept_83.html

    Updates :
    TeamC 132mm Front CVD Drive Shafts 1:8 Truggy => dienen om achterassen te vervangen omdat die blijkbaar van een iets te zacht materiaal gemaakt zijn.
    2x Tube Shoe Goo om de body te verstevigen
     
  4. Serum

    Serum

    Lid geworden:
    26 apr 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
  5. Sickboy

    Sickboy

    Lid geworden:
    7 mei 2013
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Volkel
    Bedankt voor het overzicht. Ik begreep alleen dat je dan beter een andere sensored motor kunt kopen omdat anders je ESC in rook opgaat?
     
  6. tfcw2000

    tfcw2000

    Lid geworden:
    25 aug 2006
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Willebroek
    Correct!
    Nu heb ik die motor overgekocht van iemand die hem verkeerd besteld had, anders had ik deze ook niet genomen. Er zijn bij HK goedkopere en even goede motoren. Het is eigenlijk tezien wat je ermee wil doen. Bij mij was het om gewoon wat rond te rijden voor de fun. Geen wedstrijden ofzo. En dan voldoet de elektronica van HK ruimschoots.
     
  7. Serum

    Serum

    Lid geworden:
    26 apr 2009
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Zwolle
    Onderschat het spul van HK niet. Prima geschikt voor wedstrijden in mijn beleving.

    Als je de huidige lijn van HK bekijkt is het perfect spul. de trackstar motoren gebruiken gesinterde magneten, wat ze meer geschikt maar voor deellast (worden minder snel warm door minder grote werveltromen) dit zag je voorheen (jaar of 5-6 geleden) alleen op de duurdere motoren (Nue, Lehner). Gebruikten deze duurdere merken kleinere lagers (5x11mm); deze Trackstar motoren gebruiken juist weer lekkere grote lagers, waardoor ze beter geschikt zijn voor gebruik in een auto. De markt is redelijk doorontwikkeld en het is tegenwoordig echt goed spul wat je voor weinig geld kan kopen.

    Eigenlijk denk ik niet dat er een groot gat zit tussen de eerdere dure controllers en de huidige generatie controllers. (en ook niet tussen de huidige dure regelaar vs de goedkope hobbyking/hobbywing varianten) Het is en blijft gevoelig spul, de duren gaan net zo hard stuk als de goedkope exemplaren.

    De duurste regelaars gaan stuk en de goedkoopste exemplaren ook. Als je dan een service hebt, zoals tfcw2000 heeft ervaren met HK, denk ik dat je er niet lang over na hoeft te denken. Let wel, ze beschouwen dit als een DOA en zullen hierom anders omspringen met de omruiling dan met een regelaar welke je al een maand in je bezit hebt.

    Het goedkope materiaal van hobbyking voldoet prima voor een wedstrijd. Ik heb hier nu diverse setups (MM unsensored 4 tot 5S MMM unsensored, Toro 6S unsensored , Absima sensored tot 6S) en diverse motoren (lehner 1950 Toro, Neu 1515 en 1520, Feigao XL asbima 2350kv sensored) en eigenlijk ben ik knap onder de indruk van die trackstar/toro/absima motoren. Ik heb met een feigao xl motor in Amerika een paar wedstrijden gereden en ben nooit tegen motorische problemen aangelopen. (terwijl dit echt de onderkant van de markt is/was op gebeid van brushless motoren).

    Wat nog wel een goede hopup is voor deze torch zijn een set goede wielen. Louise heeft mooie truggy-wielen. (en dan ben je voor een setje weer 50e armer)

    Voor 200e koop je de goedkope kit, voor 400e koop je de duurdere kit waarbij je geen hopups meer hoeft te kopen. Jammergenoeg heeft de 400e kit nog geen aluminium c-hubs/steeringknuckles en uprights, anders was dit echt een koopje geweest :)
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2015
  8. tfcw2000

    tfcw2000

    Lid geworden:
    25 aug 2006
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Willebroek
    Hier een handig bestandje met alle spare/tuning onderdelen en hun partnummer voor the TorchE
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • TORCHE.pdf
      Bestandsgrootte:
      59,1 KB
      Weergaven:
      294
  9. Carlodl

    Carlodl

    Lid geworden:
    29 dec 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    capelle aan den ijssel
    dag mede hobbyisten, ik heb een basher sabertooth 1/8 met de standaard 1845kv motor en ook nog standaard esc wp-8bl100 rtr
    hele fijne auto, maarr sinds ik hem even op de kast heb laten staan met al die sneeuw enzo blijft de rem erop hangen, dit merk je heel erg met optrekken en als je gas loslaat dan gaat hij ook meteen remmen...
    kan iemand mij advies geven wat ik hieraan kan doen

    alvast bedankt
    carlo de leeuw
     
  10. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Sneeuw/water zorgt voor roest/corrosie.
     

Deel Deze Pagina