Keuze brandstof of electro

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door ilveros, 2 sep 2004.

  1. ilveros

    ilveros Guest

    Amices,

    Als ik zou willen beginnen met rc autorijden, niet op straat maar op een circuit, waarom zou ik dan voor Nitro of electro moeten kiezen.
    2e vraag is natuurlijk welk model van beide categorien zou een beginner dan mee moeten starten?
    Hij moet natuurlijk wel een beetje mee kunnen komen op het circuit

    Ilveros
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Had je deze draad al gelezen? Misschien kun je daar al wel het een en ander uit halen.

    Ik heb niet zo'n heel duidelijke voorkeur voor het een of het ander, ik rijd zelf eigenlijk alleen nog maar electro, gewoon omdat ik veel wil rijden, minder wil afstellen/schoonmaken/uit elkaar schroeven/in elkaar schroeven. Dat is bij brandstof veel meer aan de orde van de dag. Electro is een kwestie van een keer goed aansluiten en dan rijden, tot je pack leeg is.
    Qua aanschafkosten zal het niet heel veel uiteen lopen. De brandstofauto waarmee je op het circuit ECHT mee kan doen zal, in combinatie met een goede motor waarmee je ECHT mee kan doen wat duurder zijn dan electro, maar bij electro krijg je te maken met dure laders en dure cellen.

    Eigenlijk is het vooral deze vraag die je moet beantwoorden: Wat lijkt je het leukst? Wil je graag realistisch rijden, met rook, motorgeluid, veel sleutelen en topsnelheden van rond de 100 km/u? Ga dan brandstof rijden.
    Wil je graag schoon, stil en wat eenvoudiger rijden (want gen afslaande motor e.d.), maar iets inleveren op topsnelheid? Ga dan voor electro.

    Maar hierover gaan uiteraard de meningen verschillen.
    Had ik je nou al welkom geheten? Welkom op het forum!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Post Deleted ok ?


    Electro !
     
  4. lenny111

    lenny111 Guest

    helemaal mee eens
     
  5. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Deze draad is van september en je post voegt nou niet bepaald heel veel toe :wink:
     

Deel Deze Pagina