keuze eerste collective pitch model.

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door heli-jurgen, 20 feb 2013.

  1. heli-jurgen

    heli-jurgen

    Lid geworden:
    20 feb 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Wervik-Belgium
    Hallo,

    Mijn naam is Jurgen, en ik ben nieuw in deze hobby, nieuw op dit forum. Ik ben momenteel aan een lange revalidatie bezig, na een zware val met de fiets. Tijd zat dus, en dus ben ik maar wat aan het lezen geslagen op de verschillende forum's ivm deze hobby. Modelbouw proberen, stond al enkele jaren op mijn to-do lijstje, vandaar. Ik vind alles wat vliegt en radiobestuurd is uitermate fascinerend.

    Heli's zijn mijn 'weapon of choice'. Ik had namelijk ooit eens met een microcoaxiaal gevlogen, en ik kon het ding niet meer laten liggen. Ik heb iets van een spoedcursus, zo je wil, achter de rug ivm heli's. Het werd mij vrij snel duidelijk, na het vele lezen dat dit complexe materie is, met name dan voor de collective pitch toestellen.

    Ik heb mij enkele weken geleden een blade msr (micro fixed pitch)gekocht en ben aan de slag gegaan. Zoals gezegd, tijd zat om te vliegen dus. Ik beheers dat ding ondertussen nagenoeg perfect. Chrashen gebeurt nog wel eens, maar het vliegen gebeurt in erg krappe ruimtes. Afstellen lukt me prima, reeds verschillende onderdelen gebroken en vervangen. God zege het wereldwijde web. Informatie zat. ;)

    Ik ben vervolgens aan het speuren geslagen naar een waardige opvolger in het collective pitch segment, maar het valt me moeilijk een keuze te maken. Ik had graag enkele suggesties gehad van jullie. Mijn budget bedraagt ongeveer 500 euro. Ik bezit momenteel niks van besturingsappartuur, geen lader of dergelijke.