keuze vleugelprofiel.

Discussie in 'Tekeningen' gestart door eclipse86, 17 okt 2016.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,

    ik ben op zoek naar een gepast vleugelprofiel voor onderstaande kist.
    we gaan deze proberen na te bouwen uit foam (met foamcutter)
    wingspan is ongeveer 1m20 a 1m50
    [​IMG]

    de romp zou ik uit 2 delen maken waardoor er een slope romp en een electro romp op kan.
    de bedoeling is om vlotjes tot sneller mee te gaan vliegen en combatten. bekleed met tape zoals een zagi...
    maar we zoeken naar een geschikt stevig en goed vliegend profiel. wat cro moet ook wel lukken denk ik.
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.886
    Locatie:
    Velserbroek
    ben geen expert, maar volgens mij moet er op een vliegende vleugel altijd iets van een S-slag profiel
    dit ivm eigen stabiliteit.
    Kijk eens naar het profiel van een robbe 'Geier'
     
  3. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Zwaartepunt vliegende vleugel ligt wat meer naar voor dan bij een vliegtuig met staart. Hierdoor ontstaat een nose-down effect, om dat te compenseren bij een symmetrisch vleugelprofiel zou je steeds met flap/elevator omhoog moeten vliegen. Daarom zit er typisch een S-slag in het profiel van vliegende vleugels met een relatief grote slankheid.
     
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Ik heb nu wat uitgetekend en kwam het TL54 profiel tegen dit zou blijkbaar moeten werken. alleen is dit redelijk dun, ik denk dat ik een triplex ligger staand ga erin lijmen van 12mm hoog en dan alles tapen...
    de romp zou ik kijken om het onderste deel afneembaar te maken dat ik kan wisselen van deel met of zonder motor. in dit deel zit dan motor esc en lipo, of bij de slope romp de accu vooraan en genoeg ruimte voor balast.
    [​IMG]
     
  5. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    bedankt!
     
  7. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Bij "the Germans" vind je een site met heel wat profielen en vaak uitleg hierover, http://www.aerodesign.de
    Ga eens kijken onder "profile" en dan bij "S-Schlagprofile für brettnurflügler&delta's", dat vind je zeker wat je zoekt

    Dirk
     

Deel Deze Pagina