Keuzehulp voor een beginnende bestuurder (8jr en +/- €150)?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door BounceMeister, 10 jun 2018.

  1. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Neem de tijd om de motor rustig in te rijden.
     
  2. BounceMeister

    BounceMeister

    Lid geworden:
    10 jun 2018
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Zoetermeer
    De Bandit (Rock 'n Roll uitvoering) is inmiddels binnen en uitgeprobeerd.
    De trainingsmode is echt een uitkomst. Je kan hem zo mooi inrijden. Op 100% gaat hij vrij hard, maar dat is goed te doen op het grote veld hier.
    In overleg met de shop toch voor 2S lipo gegaan. De 5400mAh versie is op trainingsmode niet leeg te rijden lijkt het wel. Deze versie was namelijk zonder accu en lader, zodat ik daar zelf de keuze in had.
    Alleen niet van full reverse naar full throttle gaan, want dat is slecht voor de borstels van de motor.
    Ik heb inmiddels een T-Bone Racing voorbumper geïnstalleerd en ben nog aan het uitzoeken waar ik het beste de wheeliebar van T-bone kan bestellen.

    Ik was voor mezelf al even aan t googlen wat een Rustler VXL kost, want het is wel erg leuk zo'n vlot wagentje! ;)
     
  3. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Een lipo geeft ook een auto met borstelmotor veel meer pit dan met een nimh accu pakket.
    Helaas is mijn ervaring wel dat de borstels sneller op zijn door een lipo.

    Tevens is mijn ervaring dat een brushless set veel meer prestaties geeft bij gelijk of zelfs minder stroomverbruik. Nog langere rijtijden!

    Overigens ligt het er ook aan hoe je rijdt. Op een klein bochtig circuit houden mijn 2S 6000mAh pakketten het minstens 45 minuten uit.
    Als je gaat "bashen" met veel snelle sprints op topsnelheid dan kan het binnen 10 a 15 minuten al einde verhaal zijn.

    Als ik met mijn zoontje van 9 rij hebben we genoeg aan 2 x 2 pakketten 2S 6000mAh lipo's voor een hele middag crossen.
     

Deel Deze Pagina