Kill switch aansluiten.

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door onno10, 22 sep 2018.

  1. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Om een benzine motor DLE 30 te testen heb ik een bok gemaakt.
    Als voeding voor de kill switch Rcexl en de ontvanger heb ik een ubec 5 volt 5 amp gebruikt met een Y-kabel.
    Het vreemde is dat dat niet werkt. Als ik beide aansluit op de ubec dan gaat de ontvanger knipperen en valt in de failsave. Wanneer ik de ontvanger aan de ubec hang en de kill switch aansluit op een accupack dan werkt het wel. Andersom ook.
    Iemand een idee waar het probleem zit ?

    Als de motor in een vliegtuig komt krijgt de ontsteking natuurlijk een eigen voeding, echter voor de bok vind ik het wel zo handig om 1 voeding te gebruiken.
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Barneveld
    Het lijkt er op dat zodra je galvanisch contact maakt tussen je ontstekingsunit en je ontvanger, de ontvanger in failsafe gaat. ik denk dan aan stoorpulsen vanuit je ontstekingsunit. De Opto Killswitch maakt geen galvanisch contact meer zodra je 2 aparte accu's gebruikt. Jouw Y-kabel doet dat wel.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee.... dat zou gewoon moeten werken: er is geen verschil tussen een killswitch die via een Y kabel op de UBEC aangesloten is, en eentje die inwendig doorgelust is.
    In beide gevallen is er galvanisch contact met de ontvanger rail en ik heb alle drie de opstellingen (ontvanger via Ubec+killswitch rechtsstreeks, Ontvanger en killswitch beide via Ubec, en de inwendig doorgeluste killswitch) gebruikt en met geen van drieën problemen gehad.

    Zeker als de motor niet loopt, mag er niks geks gebeuren, want dan is die ontsteking gewoon een Ohmse weerstand van een paar honderd Ohm, voor zo ver die UBEC kan zien.

    Ik kan niet verklaren wat je ziet...
     
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Vanavond ga ik nog 2 dingen proberen.
    1 alles aan een accupack met de y-kabel
    2 andere y-kabel aan de ubec.

    Het kan zij dat de of de ubec niet goed is of dat de y-kabel niet goed is.
    Het lijkt erop dat de ubec instort als alles is aangesloten.
    Ontvanger gaat uit en direct weer aan, maar niet lang genoeg op te binden met de zender.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Weet je zeker dat je niet iets per ongeluk verkeerd om aangesloten hebt? Ik vind die mix tussen Futaba en JR stekkertjes meestal maar eng.... Futaba kun je niet omdraaien, en JR alleen met wat moeite, maar JR IN Futaba, kan fout gaan.
     
  6. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Dat heb ik wel 10 x gecontroleerd.
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dan weet ik het ook niet.

    Pas wel op, want de ontsteking is niet ompolingsbeveiligd.
     
  8. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Zijn Futaba stekkers.
     
  9. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Aangesloten aan een accupack werkt het met de Y-kabel zoals het hoort.
    Conclusie de ubec is...:banana::bye::jan: Die gaat in de kliko.
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Et voilá….
     
    onno10 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina