Om een benzine motor DLE 30 te testen heb ik een bok gemaakt. Als voeding voor de kill switch Rcexl en de ontvanger heb ik een ubec 5 volt 5 amp gebruikt met een Y-kabel. Het vreemde is dat dat niet werkt. Als ik beide aansluit op de ubec dan gaat de ontvanger knipperen en valt in de failsave. Wanneer ik de ontvanger aan de ubec hang en de kill switch aansluit op een accupack dan werkt het wel. Andersom ook. Iemand een idee waar het probleem zit ? Als de motor in een vliegtuig komt krijgt de ontsteking natuurlijk een eigen voeding, echter voor de bok vind ik het wel zo handig om 1 voeding te gebruiken.
Het lijkt er op dat zodra je galvanisch contact maakt tussen je ontstekingsunit en je ontvanger, de ontvanger in failsafe gaat. ik denk dan aan stoorpulsen vanuit je ontstekingsunit. De Opto Killswitch maakt geen galvanisch contact meer zodra je 2 aparte accu's gebruikt. Jouw Y-kabel doet dat wel.
Nee.... dat zou gewoon moeten werken: er is geen verschil tussen een killswitch die via een Y kabel op de UBEC aangesloten is, en eentje die inwendig doorgelust is. In beide gevallen is er galvanisch contact met de ontvanger rail en ik heb alle drie de opstellingen (ontvanger via Ubec+killswitch rechtsstreeks, Ontvanger en killswitch beide via Ubec, en de inwendig doorgeluste killswitch) gebruikt en met geen van drieën problemen gehad. Zeker als de motor niet loopt, mag er niks geks gebeuren, want dan is die ontsteking gewoon een Ohmse weerstand van een paar honderd Ohm, voor zo ver die UBEC kan zien. Ik kan niet verklaren wat je ziet...
Vanavond ga ik nog 2 dingen proberen. 1 alles aan een accupack met de y-kabel 2 andere y-kabel aan de ubec. Het kan zij dat de of de ubec niet goed is of dat de y-kabel niet goed is. Het lijkt erop dat de ubec instort als alles is aangesloten. Ontvanger gaat uit en direct weer aan, maar niet lang genoeg op te binden met de zender.
Weet je zeker dat je niet iets per ongeluk verkeerd om aangesloten hebt? Ik vind die mix tussen Futaba en JR stekkertjes meestal maar eng.... Futaba kun je niet omdraaien, en JR alleen met wat moeite, maar JR IN Futaba, kan fout gaan.
Aangesloten aan een accupack werkt het met de Y-kabel zoals het hoort. Conclusie de ubec is... Die gaat in de kliko.