kist controle en eerste vliegles op de koop toe.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Vinze, 28 sep 2002.

  1. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Zo de kop is er af. vandaag voor een check van de Pt40 naar het vliegveld MVCV-P getogen (hij was al goedgekeurd door een verkoper maar tja die willen ook verkopen niet waar ) met enig sinds knikkende knietjes de huisvlijt getoond. door een net invallende bui waren er gelijk 10 man over mijn hobby projectje gebogen.... ouch nog meer zenuwen. het algemeene oordeel een perfect gebouwd toestelletje ! yahooo
    zo dan valt er even wat van je af zeg. is toch je eerste na nog een heleboel tips en trucks te hebben gekregen (en uitgewisseld). Ik kon verder gaan met folieen en de afwerking.

    Daarna
    nog even staan te praten met een aantal leden tot een instucteur in een keer zegt :zo en zin in je eerste vlucht... het enige antwoord daarop is natuurlijk Jup!

    Dus met de Clubkist en clubzender de lucht in zo dat is even wennen zeg die minieme roeruitslagen. na de eerste vlucht gelijk lid geworden en alle papieren in gevuld. bleek dat de instucteur zijn leerling naar huis moest. kon ik gelijk mijn 2e vlucht gaan maken.. een kans die je natuurlijk niet laat gaan. wat een adrenaline rush zeg.

    this gekomen folie ijzer ingeplugt en druk de romp aan het folieen gegaan. hopelijk over 2 weken klaar voor radio instalatie en mijn eigen toestel kan haar lucht doop krijgen.

    groet,

    Vinze
     
  2. PeterL

    PeterL Guest

    veel geluk ik ga denk ik deze week mijn model bestellen.
    Ik kies voor een rolroer trainer en in de tussentijd dat ik ga lessen bouw het gekregen schaal model af :) zodat als ik me brevet heb meteen een 2de model kan vliegen :)

    groetjes peter
     
  3. Roy

    Roy Guest

    Heey jongens!

    Vliegen jullie op zwartewaal? Ik vlieg op rozenurg, jammer dat jullie er ook niet zitten..........Ik begrijp dat je net bent begonnen? Vorderd alles al een beetje? Waarom ben je bij zwartewaal lid geworden? Door henk (van RCworld)? Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

    Groeten, roy
     
  4. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Heey Roy

    wordt druk op het forum hier met die hellevoeters...
    ben op zwartewaal lid geworden omdat de eerste benadering daar tov aspirant leden/vliegers mij beter is bevallen. ben op beide clubs 2 keer geweest van te voren en op rozenburg was het net wat afstandelijke.. tja de eerste indruk zegt een hoop zeg ik dan maar. van Peter weet ik via het forum dat hij voor zwartewaal heeft gekozen omdat het beter te berieken is hij is nog niet in het bezit van een rijbewijs. henk had er niets mee te maken maar die vliegt toch ook op beide clubs?



    zoals je kan lezen heb ik net de eerste 2 vluchten er op zitten en moet ik mijn eigen model (PT40 zie mijn avatar en enkele threads in het forum voor afbeelding) nog moet afbouwen.

    op windstille avonden en weekend ben ik in het park in de kooistee te vinden met mijn skyflex (nu met hoogte roer.)

    groet,

    vinze
     

Deel Deze Pagina