Kit Scale Aeronca Chief 1939

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 1 mei 2017.

  1. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Den Haag
    In het draadje http://www.modelbouwforum.nl/threads/kit-scale-model-waco-n-25-inch.251143/ kun je de bouw volgen van mijn kit scale model.

    Voor de wedstrijd in november wil mijn vrouw ook graag een model af hebben in kit scale. Zelf kan ik niet meedoen dus we geven dit model een beetje voorrang waar nodig. Vooral in de vorm van begeleiding. Echt onderdelen maken mag ik niet.

    Het gaat om een 20 inch (51 cm) kit van de Aeronca Chief uit 1939.

    [​IMG]
    Foto van een originele versie.

    [​IMG]

    En een foto van het model zoals op de website van de leverancier.

    Als ik wat foto's heb van de bouw zal ik ze posten.

    Bernard
     
    Gea en jef vinden dit leuk.
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Den Haag
    20170507_170303.jpg

    De ruwe vormen van het stabilo en kielvlak zijn klaar. Op de tekening staat de mogelijkheid om de aparte stuurvlakken te bouwen dus dit meteen maar gedaan. Zolang het op de tekening staat mag je het toepassen zonder strafpunten.

    Volgende stap zal zijn de romp en de vleugels. Voor de romp word een samenbouwmal gemaakt. Het proces zal ik in het topic van de Waco N uitleggen en later hier een link neerzetten.

    Bernard
     
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    leuke kist, zal goed kunnen vliegen;)
     
  4. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Den Haag
    Vliegen gaat zeker goed komen. Hoogdekker, niet te groot. Mooi licht bouwen hopelijk en langzaam vliegen. Tenminste dat is de planning. De bouw staat eventjes stil. Vrouwlief is eerst druk aan de studie voor wat examens (en ondertussen proberen we nog een huis te kopen) dus half juni gaat er weer gebouwd worden.

    Bernard
     

Deel Deze Pagina