KK2 heeft geen menu

Discussie in 'Multicopters' gestart door Heinzie, 23 mei 2017.

  1. Heinzie

    Heinzie

    Lid geworden:
    18 jul 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    somewhere between
    Mijn eerste drone gebouwd.( Bijna dus)
    Als is voor mij een test, als ik hem eerst maar aan het draaien krijg.
    Ik heb de volgende motoren: https://hobbyking.com/en_us/turnigy...ss-outrunner-motor-1000kv.html?___store=en_us

    Met deze ESC,s erbij: https://hobbyking.com/en_us/hobby-king-30a-esc-3a-ubec.html
    En deze flightcontroler: https://hobbyking.com/en_us/hobbyki...ntrol-board-with-6050mpu-and-atmel-644pa.html

    En toevallige kom ik deze manual tegen : https://hobbyking.com/media/file/1026124741X1235859X24.pdf
    En deze ontvanger AR6210 heb ik er ook op de drone zitten.
    Bruine draden van de ontvanger naar buiten op de KK2 en van de ESC,s de witte draden naar buiten.

    Nu zet ik de spanning op de drone en van de KK2 gaat er wel licht op de KK2 branden maar het menu zie ik niet. Dus geen enkel mogelijkheid om alles in testellen.
    Wat doe ik fout?
     
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Heb ik ook gehad niet meer aan de praat te krijgen je zult een nieuwe moeten kopen helaas
     
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    lcd is hoogstwaarschijnlijk stuk/niet goed gemonteerd in de fabriek.. gebeurd wel vaker..
    je kan proberen de ribbon die aan de lcd zit los te halen en opnieuw goed vastzetten. vaak werkt hij dan zonder problemen.
     
  4. Heinzie

    Heinzie

    Lid geworden:
    18 jul 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    somewhere between
    Ik had ergens ook gelezen dat er misschien 5 volt op de KK2 moest komen , maar dat is het dus helaas niet.
    Ik ben al een beetje aan het pielen met de LCD scherm maar ik krijg nu nog niets los. ben bang dat het dus een nieuwe wordt. Maar bedankt voor jullie antwoorden.
     
  5. Frans weet het niet

    Frans weet het niet

    Lid geworden:
    27 mei 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    breskens
    Op kk2 board zit onder een keil blokje daar doe je via BEC van 12 volt naar 5 volt op,dan zal het menu gaan branden, volgens mij staat dit los van spanning op motoren want hoe moet je anders het menu in stellen?.
    Wie het beter weet laat maar weten..ik ben nooit te oud om te leren..
    Wens u veel succes met kk2..
     
  6. Heinzie

    Heinzie

    Lid geworden:
    18 jul 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    somewhere between
    Persoonlijk vind ik het ook een beetje raar dat KK2 geen constante eigen voeding krijgt. Want er zijn verschillende Lipo,s (2S en 3S en 4S) dus ook verschillende ingang spanningen.
    Maar zou je het eens uit willen leggen hoe jij dit hebt opgelost. Want als hij stuk is maak deze test ook niets meer uit.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2017
  7. Frans weet het niet

    Frans weet het niet

    Lid geworden:
    27 mei 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    breskens
    Beste heer Heinzie.
    Waarom zit er op KK2 board een aan sluiting voor spanning van 5 Volt kan u mij dat uit leggen?.
    U vraag aangaande de Lipo`s doe niet ter zake,is voor elk bouw werk van Copter anders.....Ik zelf heb 3S 4700 mAh,uit mijn berekening voor bouwen.
    Ik zelf ben een Hexacopter aan het bouwen met 6 motoren maar ik heb geen tijd voor afbouwen zal winter worden wel is board zover klaar,maar moet nog kabels aansluite voor Frsky X8R maar wat op welke pen???.van board en X8R ik heb veel info maar kom er niet uit...
    Wie andere ervaring heb laat maar weten,dan weet ik het ook>...
     
  8. Heinzie

    Heinzie

    Lid geworden:
    18 jul 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    somewhere between
    Betreffende verschillende Lipo,s bedoel ik: Drone vliegen soms met verschillende Lipo,s 2S 3S en 4S. Als deze Lipo,s rechtstreeks worden aangesloten dan zou afhangkelijk van jet ontwerp 7,6Volt 11,4Volt en 15,2Volt op de KK2 staan. Dus het lijkt mij ook logischer dat er een constant spanning op de KK2 komt te staan. Onafhankelijk van de type Lipo. Maar in de manual staat niets over het aansluiten van de 5 Volt. Dus ik snap het ook niet meer. Misschien dat iemand dat eens wil uitleggen?
     
  9. Frans weet het niet

    Frans weet het niet

    Lid geworden:
    27 mei 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    breskens
    Beste heer Heinze.
    Even op google kk2,en vindt bij Hobbykring wat info over KK@ ;input voltgage 4,8-6 volt.
    ga verder met zoeken..wie weet?...
     
  10. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Het KK bordje geef je voeding via de esc's ( met bec 5 v) . Als je opto esc's gebruikt zul een aparte bec moet gebruiken op het bordje van 5 v te voorzien. In de handleiding geeft men dan nog aan dat je dan van de andere esc's de + draad moet verwijderen maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan.

    Staat ook gewoon in de handleiding :

    The Flight Controller Board must always have a source of +5v from an ESC, either one of the motors ESC or from a separate unit feeding the Receiver. If each ESC has a BEC (normal unless OPTO types) then it may be necessary to remove the power feed from the other ESC, usually by cutting the power line (RED) Cable on the other ESC


    Je gebruikt nu esc's met een 5v bec dus als je deze hebt aangesloten zoals het hoort dan zou het bordje moeten werken. Als je bord wel op licht en je display niet dan zou je nog als laatste redmiddel de firmware opnieuw kunnen flashen.

    Mocht hij toch defect zijn dan heb ik er nog wel 1tje liggen eventueel ;). Maar mijn advies zou eigenlijk zijn om naar een andere bordje te kijken. Die KK bordjes zijn ontzettend achterhaald, traag en lastig in te stellen. Kijk eens gewoon naar een Naze32 bordje ( heb ik eventueel ook nog wel liggen).
     
  11. Frans weet het niet

    Frans weet het niet

    Lid geworden:
    27 mei 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    breskens
    Beste heer Schksie.
    Het voor deel van kk2,is dat ik kan afregelen op menu,maar een naze32 of andere heb ik computer nodig voor in stellen maar kan dat ook in Nederlans taal?.
    Over in stellen lees ik geen slechte dingen van kk2,ik zal later wel zien wat beste is?.
    Maar alle maal veel succes..
     
  12. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    nee het computer programma om een naze bordje in te stellen is niet in het nederlands verkrijgbaar, maar een KK heeft toch ook geen nederlands menu? (heb al een paar jaar niets met een KK gedaan, dus weet het echt niet..)

    veel engels heb je ook niet nodig, voor het meeste gebruiken we toch dezelfde namen. en hier op het forum kunnen we natuurlijk voor je vertalen wat je wilt weten.
     
  13. TheNorb

    TheNorb verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 aug 2010
    Berichten:
    740
    Locatie:
    Borne
    Het KK-board krijgt zijn voedingsspanning van de ESC, die aangesloten zit op M1. Die andere aansluiting (waar bij staat "to main battery" en "Voltage Mon." wordt gebruikt om de spanning te meten van jouw LiPo.

    Van alle andere ESC's kun je de rode draad verwijderen.

    Als ik jouw reactie zo lees neem ik aan, dat jij denkt dat de KK spanning krijgt via die andere aansluiting ("Voltage Mon."), maar deze is alleen om de spanning te meten en te bewaken. Je kunt instellen, bij welke spanning de KK gaat piepen. Je weet dan dat de spanning (te) laag is, en je moet landen.

    :beer:

    Norbert
     
  14. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)

    Dat klopt maar een KK afstellen vond ik lastiger dan de FC's van tegenwoordig :).

    Wat Norb zegt klopt maar alleen bij het gebruik van esc's met een switching bec moet je bij m2 , m4, m4 de rode draad verwijderen. Bij esc's met een linaire bec is dat niet nodig.

    Zie ook blz 25 van de manual : https://hobbyking.com/media/file/330522838X248012X8.pdf



    Ook veel gevlogen met KK bordjes en ze vlogen wel prima maar niet vergelijkbaar met de nieuwe FC's van tegenwoordig.

    Uit de oude doos wat filmpjes met mijn KK bordjes



     
  15. Heinzie

    Heinzie

    Lid geworden:
    18 jul 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    somewhere between
    Sorry, voor mijn late reaktie.
    Normaal krijg ik een emailtje als er een reactie is ,dus deze gemist.
    Ik was ook zelf nog een beetje opstap geweest.
    Maar overal dezelfde reactie , stuk en koop maar een Naza.
    En de advies als het voor de eerste keer is laat iemand je even helpen.
    Alles eerst klaarmaken maar nog geen spanning erop zetten, dit dan eerst laten checken.
    Ik zal een eens iemand hierover vragen.
    Bedankt voor jullie antwoorden zover.
     
  16. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    wel een erg simpele reactie die ze je geven. klinkt als een reactie gevoed uit de kassa ipv uit behulpzaamheid..
    meteen iemand een Naza aansmeren klinkt niet echt als een behulpzaam bedrijf..

    de KK's die ik hier nog heb liggen (met display) hebben allemaal displayschade, als ik iedere keer een naza had moeten kopen was ik failliet..

    voor minder dan 5 euro scoor je een nieuw display op aliexpress,

    een KK vliegt behoorlijk goed als het display werkt.. (anders beetje moeilijk instellen) dus probeer eerst een nieuw display te scoren.
     

Deel Deze Pagina