[Klaar] Bouwverslag Conrad Cessna 182 Skylane

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Benno Z, 23 mei 2007.

  1. Benno Z

    Benno Z Guest

    Nou, die Magnum start meteen al een stuk beter dan de ASP, terwijl ze verder exact hetzelfde zijn. 1 tik en hij liep.
    De inloopprocedure en de propmaat zijn trouwens ook verschillend van de ASP en Magnum, ASP adviseert 11 x 7 en Magnum 11 x 8 tot 13 x 7.
    Misschien zijn de ASP'tjes gewoon Magnum motoren die niet aan de (strengere) specificaties van Magnum voldoen? De compressie bijvoorbeeld van de Magnum is veel hoger dan die van ASP, en het starten gaat ook veel vlotter.
    Gister reed ik toevallig voor m'n werk langs 'de shop' dus toch maar even een 12 x 6 gehaald.....
    Straks maar even kijken hoe `ie vliegt :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2008
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik zie je vanmiddag Benno,

    ik ben er klaar voor:
    [​IMG]
     
  3. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Ziet er goed uit zo Berto!

    Ik ben vooral benieuwd naar de Cessna. Kijken of die vandaag nou eindelijk de lucht in gaat!
     
  4. Mark Oostveen

    Mark Oostveen

    Lid geworden:
    24 sep 2003
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Nieuw-Bergen (Lb)
    Na, zal ik jullie dan ook maar komen vervelen...

    Dit keer voor de verandering met de Wigens... Eens kijken hoe die ook al weer vliegt.

    Tot straks.

    Mark


    Man man man wat een thee kransjes toestand hier :)
     
  5. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Geef de stroopwafels eens door dan!
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Mhhh, wie neemt die mee vanmiddag???

    Ik zorg voor de wokkels, wordt nog lekker druk vanavond dan, mhhhh, zal om 16:00 alvast een plaatsje gaan reserveren voor onze kist ;-)

    Tot vanmiddag :D
     
  7. Benno Z

    Benno Z Guest

    Nou het is me echt niet gegund die maiden. Ondanks mijn uiterste voorzichtigheid heb ik op één of andere vage manier mijn vingers in m'n nieuwe 12 x 6 gehad: een klein topje van mijn pink eraf en 4 andere zeer diepe sneeën. (ik typ nu dus met 1 hand ;)) Straks een afspraak bij de dokter voor hechtingen en andere enge dingen.
    Het was een waar bloedbad, de hele cockpit zat eronder......
    Ik kan mijn zender niet meer besturen dus weer niet vliegen voor mij helaas, grrrr.
    Nou ja, ik had ook wel drie vingers kwijt kunnen zijn dus heb ik flinke mazzel gehad.
    Hopelijk geneest het snel en krijg ik volgende week een nieuwe kans. (maar dan zal mijn vrouw misschien net bevallen op die dag...)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2008
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Benno,

    wat maak je me nou????
    Tja, noem mij dan maar een chicken maar ik gebruik veelal de chicken stick en niet zonder reden ;-)

    Sterkte met de hechtingen en het herstel en laat nog even weten hoe het afgelopen is.

    Wat betreft het vliegen kun je eventueel wel aan de kabel hoor ;-)


    Naj, rottig nieuws maar nogmaals sterkte en we horen wel hoe of wat.


    Greetz,
    Berto.
     
  9. Benno Z

    Benno Z Guest

    Natuurlijk gebruik ik altijd een chicken stick. De motor liep vol gas maar dreigde af te slaan, snel de sproeier iets indraaien, maar die zit aan de andere kant dan dat ik gewend ben van de Calmato. Dus stom genoeg over de prop heen om af te stellen, wat ik normaal nóóit doe. Daarnaast is deze prop is iets groter.....dus tjak!
     
  10. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Benno, wat heb je nou weer gedaan!

    Je hebt wel een hoop pech zo.
    Nou beterschap dan maar!


    Zo heb je het over stroopwafels en een halfuurtje later moet je lezen dat iemand zijn vingers in een prop heeft gehad :(
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Aiaiaiaiaiaiaia, auw, auw, auw.

    Tja, regel 2, zodra de motor maar iets loop achter de motor plaats nemen ;-)
    Ach voor de volgende keer dan maar.
     
  12. Benno Z

    Benno Z Guest

    Tja, ik ben linkshandig en bij de Cessna kom je dan erg lastig bij de sproeier. Volgende keer maar met de rechterhand afstellen.
    De dokterin (jawel, het was een vrouw :D) zei: "Ai, dat ziet er ernstig uit", maar gelukkig geen hechtingen en zelfs geen lijm. alleen veel zalf, klemmen gaasjes, verband en vrijdag terugkomen.
    Zo ziet zoiets er uit:

    [​IMG]

    Vlieg ze vandaag en tot volgende week in de herkansing :D
     
  13. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Geen hechtingen nodig. Dat klinkt goed. Kun je je duim en wijsvinger nog bewegen? Vliegen! Je hebt je pink toch niet nodig om te sturen ;)

    Even serieus, ben je lekker mee zo'n hand.
    Ik hoop dat het snel geneest en dat je volgende week weer kunt vliegen. Als je dan niet al weer papa bent geworden, want dan zul je wel wat anders aan je hoofd hebben.
     
  14. Benno Z

    Benno Z Guest

    Theoretisch zou ik kunnen vliegen natuurlijk maar ten eerste doet het best nog wel pijn en ten tweede moet ik mijn hand zo weinig mogelijk bewegen anders scheurt de wond open, en da's lastig met opbouwen, starten en vliegen natuurlijk.
    dus ik laat de kist lekker een weekje staan in het hok want ik wil zo snel mogelijk van die wond af natuurlijk.
     
  15. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Hoi Benno,

    Heb ik net je hele draadje in 1 ruk gelezen, verwacht ik zo tegen het einde op pagina 24 dat er echt gevlogen gaat worden na meer dan een jaar, heb je dit weer... :(

    Leuk verslag van de bouw, ik heb niet een jaar in spanning moeten zitten om hem nu eindelijk af te zien, dat is weer een voordeel om laat in te stappen in een verslag. Mede omdat ik zelf net ben begonnen met vliegen (EZ*) ben ik ook meerdere vliegdraadjes aan het bekijken. Leuk!!

    De maiden lijkt je nog niet gegund. Veel sterkte met je herstel. Ik blijf deze nog even volgen :D
     
  16. Onno

    Onno

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Weesp, BosModelAir basis
    Ha die Benno

    Hier ga je geen hobby van maken nu je weet dat het een vrouwelijke arts is hee.
    Sterkte met het herstel van de hand en de angst voor propjes.
    Tot gauw weer op het veld.
    En succ6 met genezen.

    Groeten Onno
     
  17. Benno Z

    Benno Z Guest

    De hand is nog maar net bloeddicht en ik ben al weer aan het inlopen, haha! De motor is nu volledig ingelopen en a.s. woensdag gaat 'ie de lucht in (bij voorspoed....)
     
  18. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    en nu maar hopen op mooi weer, suc6 ermee! ;)
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.822
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Benno,

    zo`n äkkefietje"heeft wel invloed op het veld hoor, ineens was iederen een stukje huiveriger voor die props.

    Goed te horen dat het hier of daar wel weer meevalt en dat je de motor zover klaar hebt.
    Gaan we woensdag een poging wagen tot een maiden, heb er helemaal zin in en elke week lijkt er wel 1 kist gemaidend te moeten worden dus heb de smaak te pakken.

    Rustig aan en zie je komende woensdag weer.
     
  20. Benno Z

    Benno Z Guest

    Nou jongens, ik ben bang dat het woensdag alwéér niet doorgaat, maar dit keer met een héle goede reden: Gisteravond om 22.30u is mijn vrouw bevallen van een dochtertje :D Helaas werd het door complicaties een keizersnede en dat is ook de reden dat ik woensdag niet aanwezig kan zijn, dan komt zij namelijk thuis :D:D:D

    Volgende week weer een nieuwe kans :p
     

Deel Deze Pagina