[Klaar] Bouwverslag Conrad Cessna 182 Skylane

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Benno Z, 23 mei 2007.

  1. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    :cool: Nog veel beter dan een maiden!!:celebrate:

    Van harte!
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Gefeliciteerd met je nieuwe schaalmodelletje! Is natuurlijk geen geldig excuus om niet te gaan vliegen, maar soit.

    Al gezocht naar een zendertje wat in die knuistjes past? Al uitgehuwelijkt aan de kleine van Berto?

    Moeders en dochter maken het goed?
     
  3. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Was het de maiden voor mevrouw Benno?

    Gefeliciteerd met je nieuwe model, ondanks dat het soms niet geheel in de collectie past is het toch een heel bijzondere. Deze bezorgt je zelfs slapeloze nachten. :D
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Benno, van ahrte man, dit is wel een aardig geldende reden om komende woensdag niet op de heide te verschijnen (alhoewel, kun je er meteen kennis met ons laten maken ;-) ).

    Felicitaties ook aan je vrouw en natuurlijk de grote broer van je dochtertje (hoe heet ze eigenlijk???)

    Geniet ervan en we zien je tzt weer :yes:


    Voor de vrouw van Benno was het dus geen maiden ;-)
     
  5. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Gefeliciteerd Benno! Beterschap gewenst aan je vrouw.
     
  6. wes

    wes

    Lid geworden:
    25 okt 2005
    Berichten:
    205
    Locatie:
    lunteren
    ook van harte gefeliciteerd van onze kant!!
     
  7. Onno

    Onno

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Weesp, BosModelAir basis
    Hee Benno

    Ik regel wel een veld bed voor op de hei dus dat is geen excus (zeg ik nu).
    Van harte man met de nieuwe gezins uitbreiding.
    Ook voor vrouw en zoon.

    We zien je snel weer.

    Groeten Onno
     
  8. Benno Z

    Benno Z Guest

    Dank voor de reacties, moeder en dochter maken het inderdaad goed, was ik vergeten te vertellen. En ze is nog niet uitgehuwelijkt aan de kleine van Berto, het leeftijdsverschil op die leeftijd is ook wel erg groot hè ;)

    Dit was inderdaad ook geen maiden voor mevrouw Benno, we hebben een zoontje Martijn van anderhalf jaar en ook hij vind het geweldig.

    Ze heet overigens Eline en is slechts 4130 gram schoon aan de haak!
    Ik zal eens zoeken naar vliegtuigjes en zendertjes, hoewel deze hobby toch iets meer voor 'de mannen' is....

    Erg leuk zo'n tweede er bij, wel weer even wennen natuurlijk maar na een weekje zal het allemaal wel gewend zijn denk ik. Ik rijd nu af en aan naar het ziekenhuis, geen familie in de buurt die op kan passen dus moet ik telkens naar huis voor slapen en eten voor Martijn. Gelukkig zijn mijn schoonouders overgekomen uit het verre noorden en zij staan nu op een camping in de buurt. Daar kan ik de oudste gelukkig zo nu en dan even 'dumpen'.
    Ik ben erg blij met een dochtertje, het lijkt me heel leuk om de verschillen tussen twee geslachten te zien met opvoeden, opgroeien en apestreken. Met dat laatste weet mijn zoontje wel raad overigens.

    Hopelijk woensdag over een week eindelijk de maiden :D
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Goed te horen dat moeder, dochter, zoon en papa het goed maken.

    Yep, klinkt me bekend in de oren dat hollen en vliegen, binnenkort mogen wij er ook weer aan geloven.

    Nah, eerst Onno`s vrouw maar en dan zijn wij weer aan de beurt :D
     
  10. Benno Z

    Benno Z Guest

    Wat lees ik nu???? Is dit wat ik denk dat ik lees???
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Zie je nu wel dat je te weinig op de hei komt ;-)
     
  12. Benno Z

    Benno Z Guest

    Nou Berto, van harte gefeliciteerd dan namens ons!!! Wanneer is Patricia uitgerekend? En weet je al wat het wordt of laat je je verrassen?
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Tsss, jij komt echt te weinig op de hei ;-)

    Ze is de 20ste januari uitgerekend maar de kans is groot dat het weer een keizerssnee wordt.
    12 augustus gaan we voor de pretecho :D
     
  14. Gijs F

    Gijs F

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    992
    Locatie:
    Barneveld
    cessna

    Hoi Benno

    Je had ons allen gefelicteerd met jullie dochter.
    En een gezellige kraamtijd toegewenst.( geen visite op woensdagavond afspreken)
    Met maakte ons wel benieuwd, wat er met de cessna gebeurt was.
    Maar helaas hadden we geen internet op ons vakantie plek dus moesten we wachten,
    wat er met Benno was gebeurt.

    Maar het was geen gecrashte cessna naar een gecrashte vinger.
    Onno zal dan wel zeggen hebben we tape dan kunnen we weer verder.

    Ik zal zeggen knap maar gauw op, zodat je woensdag middag weer op de hei ben.
    Dan kunnen we toch nog de maiden mee maken.

    Groeten Gijs
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    JAJA hij heeft gevlogen

    Hier de maiden video:
    Cessna maiden van Benno 1min 04sec

    en wat foto`s:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Echt een lekker kissie hoor, waar we een beetje bang voor waren was het feit dat ie voor z`n grote wat zwaar lijkt maar daar is helemaal niets van te merken tijdens het vliegen.

    Benno heeft zelf ook nog een paar keer er mee gevlogen en het stuurt heel anders dan z`n Calmato maar dat gaat helemaal goed komen.

    Op naar de eerste schaalmeeting Benno ;-)
     
  16. Benno Z

    Benno Z Guest

    Jaja, eindelijk was het zover! :banana:
    Berto heeft de kist even voor mij ingevlogen. Ging meteen goed, alleen waren de uitslagen van de rolroeren aan de grote kant (n.a.v de handleiding had ik ze 20-25mm omhoog gezet). Na de eerste vlucht meteen de uitslag gehalveerd en weer de lucht in, dat was stukken beter. Ik heb de zender overgenomen nadat Berto hem voor de tweede keer in de lucht had gebracht en het vliegt erg goed, ik had verwacht dat hij vrij veel snelheid nodig zou hebben om goed te blijven vliegen maar met iets meer dan stationair tuft 'ie lekker door. Ook had ik hem wat nerveuzer verwacht dan de Calmato maar eigenlijk vind ik dit kissie veel fijner vliegen. De eerste landing ging ook prima. De eerste start was wat minder, vanwege de wielkappen en het iets te hoge gras komt hij moeilijk los, ik gaf nadat ik voldoende snelheid had langzaam meer up totdat hij ineens loskwam en te veel omhoog ging waardoor hij meteen ging stallen. Na een snelle correctie heb ik hem 25 cm boven de grond kunnen stabiliseren. De rest van de vlucht ging weer perfect.
    Bij deze landing sloeg hij echter over de kop, weer vanwege de wielkappen waarschijnlijk, en vanwege het feit dat ik hem met drie wielen gelijktijdig neerzette. Ik moet nog even goed leren om deze kist eerst netjes met de achterwielen neer te zetten en tijdens het uitrollen iets up er op te houden.
    Op advies van Mark (nog bedankt daarvoor) zal ik de accu iets verder naar achteren leggen, hij is ietsjes neuslastig. Volgende week maar eens kijken hoe dat bevalt.
    Berto, nog bedankt voor het invliegen :thumbsup:
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Graag gedaan, misschien als ik lief ben mag ik er tzt nog wel een keer mee vliegen???
     
  18. Gijs F

    Gijs F

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    992
    Locatie:
    Barneveld
    Cessna.

    Benno het heeft even geduurd, maar het is er gisteren avond toch van gekomen.
    Vanvanaf deze gefeliciteerd met je maiden, en veel vliegplezier met je Cessna

    Toch wel makkelijk zo'n Berto op de hei, die we dan kunnen (mis) bruiken

    Groeten Gijs.

    ( de tand van André is weer oké)
     
  19. Benno Z

    Benno Z Guest

    Volgende week :D
     
  20. Benno Z

    Benno Z Guest

    De accu is meer naar achteren geplaatst en ik heb de stang van de neuspoot lichtjes uitgeslepen op de plek waar de schroef komt van de hevel. Na een landing verschoof dit telkens ietsjes waardoor het neuswiel er niet meer helemaal recht onder stond, maar nu zit het als het goed is weer goed vast.
    Ook heb ik de uitslag van het hoogteroer iets verkleind.
    Morgen maar weer even proberen hoe dit vliegt.
     

Deel Deze Pagina