Kleine lichte goedkope GPS tracker voor op je quad?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door ycdlawip, 3 feb 2016.

  1. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Hallo,

    Nadat ik vorige week een flyaway had wil ik voorzichtig terug in het zadel gaan. Om ervoor te zorgen dat ik niet in spanning af moet wachten tot ik gebeld word door een mogelijke vinder leek het me wel een strak plan om te kijken naar iets van een GPS tracker.

    Mijn vraag is: Wat is jullie ervaring hiermee? Is dit een goed idee? Zou dit de quadcopter of de fpv kunnen storen? Of kan je dit sowieso al op een manier als je quadcopter GPS heeft?

    Zo zag ik hier iemand die had een kleine GPS tracker van 25pond en dan woog die ook nog eens 25gram:

    alleen werkt die ebay link niet meer. Ook is het filmpje al een jaar oud dus misschien weten jullie wel betere alternatieven.

    Maar ja zoiets is dus vrij handig om aan je quad te bevestigen. En je kan het altijd misschien nog voor andere dingen gebruiken.

    Graag hoor ik jullie verhalen, tips en adviezen hierover
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2016
  2. mastahz

    mastahz

    Lid geworden:
    19 jun 2012
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Delft
  3. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Lelystad
  4. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Thanks. Ja zoiets lijkt me wel handig. Hoef ik nooit meer te zoeken naar een wegvlieger.

    Bestaat er trouwens ook zoiets als quadcopter verlies of crash verzekering? Misschien een beetje een gekke vraag maar je weet maar nooit
     
  5. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Lelystad
    Er zijn vele soorten op internet te vinden maar vele zijn ook bagger.
    Die geven b.v. een locatie bepaald door GSM masten en dat kan honderden meters verschillen.
    Hier een eigen stukje gebruiksaanwijzing.
    In standby mode knippert het ledje als het apparaat On is.
    De accu is dan na ca. 10 uur op 5 % na leeg.
    Aan het ledje is te zien wat de toestand is zoals “On” en wel of geen GPS signaal.
    In de sleep mode gaat het lampje na ca. 5 min uit het apparaat werkt nog wel en werkt dan een dag of 8.
    In die sleep mode kun je niet zien of het apparaat aan of uit is (lampje is uit) .
    Dat kun je alleen ontdekken door het apparaat te bellen zodat je een SMS terug krijg.
    Even wennen.

    Dit is een voorbeeld sms die je binnen krijg nadat je naar de GPS gebeld hebt.

    lat:52.556465 lon:5.874723
    speed:0.00
    T:16/01/20 16:09
    bat:100%
    http://maps.google.com/maps?f=q&q=52.556465,5.874723&z=16


    Gr. Ton
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2016
  6. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
  7. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Lelystad
    Niks mis mee, echter 1 accu 800 mAh.
    Of 2 kopen.
     
  8. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Thanks allemaal. Naja als je hem kwijtraakt dan hoop ik wel dat je met die GPS dat ding binnen een uur terug zou kunnen vinden. Echt meer batterij heb je dan ook niet nodig :p
     
  9. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.979
    Locatie:
    Lelystad
    Ik tip je niet voor niets!
     
  10. Grooveman

    Grooveman

    Lid geworden:
    23 apr 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Hilversum
    Ik heb gisteren ook een fly away gehad (dit gevoel raad ik niemand aan..) en heb nu een nieuwe quad moeten bestellen. Het was geen hele dure gelukkig. Ik ben ook voor een GPS Tracker aan het kijken.
    Zijn er ook GPS Trackers die werken met een app en zónder simcard? Het enige wat hij hoeft te doen; je monteert de tracker op je quad en als hij weer besluit om te verdwijnen -> zet ik mijn tel aan -> start de app en ik zie de locatie waar hij ligt. Of is dit niet mogelijk?
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2016
  11. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Technisch gezien kan het wel, maar ik denk dat geen enkele telecomprovider zoiets gaat aanbieden. Het wordt ook nogal lastig omdat je zonder simkaart geen nummer hebt wat je kunt bellen. De telecommast in de buurt kan best gps-coördinaten ontvangen van je toestel, maar zonder nummer zijn die gegevens anoniem.

    Je kunt ook kiezen voor een uhf-beacon. Daar hoeft geen simkaart in.

    Martin
     
  12. Grooveman

    Grooveman

    Lid geworden:
    23 apr 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Hilversum
    Dank je voor je reactie. Ik heb inderdaad nog even zitten zoeken en je ontkomt bijna niet aan een simkaart daar er uiteraard een signaal moet worden verzonden naar de telefoon... Ik zit ook even te kijken voor een uhf-beacon maar ik denk dat een gps tracker het meest praktisch is. Thanks :)
     
  13. diesel215

    diesel215

    Lid geworden:
    28 jul 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    den haag
     
  14. diesel215

    diesel215

    Lid geworden:
    28 jul 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    den haag
    Ik kan ze leveren 3x3x1cm 5 dagen batt
    Sim kaart er in doen klaar
    Te volgen via een goede app
    Wij gebruiken deze voor backpack in de midel of no were
    0653963141
     

Deel Deze Pagina