knight hauler

Discussie in 'Model truckers' gestart door bartj85, 23 aug 2008.

  1. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    hallo

    hier een foto van m'n knight hauler

    hij is wel slecht gespoten dus nu ga ik er de verf terug proberen vanaf te halen en opnieuw te spuiten er zit licht en geluid in van tamiya

    [​IMG]
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    is dit een tamiya of wedico?

    (kunststof of metaal?)
     
  3. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    dat is een tamiya die vond ik al duur genoeg en wedico is nog duurder dus ging ik voor tamiya
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    oke ;). kunststof ga ik dan van uit. hoe erg is erg bij de vorige lak laag?
     
  5. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    heel erg er zijn wat doffe plekken in en zelfs een plek waar het precies een spinnenweb is geworden en een druiper ergens
    maar ik kan nog niet zo goed spuiten en waarschijnlijk niet goed geschuurd want er zitten een paar kleine krasjes in
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    vertel je spuit procedure eens? welke korrel gebruik je met of zonder water?

    welke verf?
     
  7. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    spuit procedure
    ik heb dokters handschoenen aan en een mondmasker de laatste verflaag die je ziet is van motip autolak en is zwart glanzend
    ik houd het te spuiten deel onder water en dan veeg ik nog eens af met een doek en dan begin ik te spuiten in de schuur dan liet ik die even drogen en dan spoot ik er nog een laag op maar dan zag je de ringen waar ik geplamuurd had ( achterkant de 5 kleine gaatjes , de grote heb ik nog voor de lichtstekker van de trailer )


    ik schuur of met een matje ( een rood ) of met p80 of p120 ( maar ik ga me andere
    halen bij de autohandelaar heb ik gelezen p1000 enzo nog eens kijken op die site )
     
  8. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    en daarna zet ik ze onder een kartonnen doos ( moet ik ook veranderen )
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    p80 en p120 is om iets kaal te schuuren.. korrel 600 waterproof / 1000 waterproof zijn meer geschikt hiervoor. Daar komen je krassen dus ook vandaan.

    Ik raad je nog wel aan om een blanke lak laag te gebruiken. maakt de toplaag veel harder en minder snel beschadigingen.

    de gaatjes van het plamuren is altijd een ramp om deze echt weg te krijgen dit doordat plamuur nog heellang nakrimpt wil je dat echt goed doen moet je het iets te dik plamuren 1 week laten uitharden dan wegschuren.
     
  10. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    ja ik heb op de site ipms.nl/tips/inhoud gekeken en ik ga proberen dat aan te houden en voor de eindlaag wou ik er verschillende keren overgaan met vernis van tamiya zodat er zeker niks aankomt

    maar er moeten nog een paar kleuren bij en moet het chroom op sommige plaatsen nog bij verven

    ik heb ook gespoten met waterverf maar dat was niet zo fijn dat kon je er zo vanaf trekken maar ik had grondlaag van tamiya en erna hoorde ik van dan moet je ook grondlaag op waterbasis nemen
     
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    hmm beter gebruik vernis van motip (zelfde merk als je lak) tamiya lak is totaal andere basis dan motip! dit kan op elkaar reageren!

    en het is nog goedkoper ook

    gewoon 1 fabrikant aanhouden

    motip => eurocolor zijn beiden dezelfde fabriek gebruik ik zelf ook door elkaar voor blanke lak en grondverf. Met kleuren doe ik het niet ivm dat er kleur afwijking kan zijn
     
  12. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    ja dat klopt ik wou vanaf nu lak van motip gaan gebruiken ( dan zal ik eens kijken of ze die vernis ook hebben ) ik wou er ook vlammen op maken met parelmoer lak maar dan op waterbasis ik hoop dat dat wel lukt

    alvaste bedankt cheeta
     
  13. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    ik ben al aan het denken aan m'n volgende projecten
    een king hauler (zonder slaap kompartiment) en daar een kipbak op een dieplader erachter
    een telescopische kraan
    en waarschijnlijk een graafkraan voor op de dieplader
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    vernis hebben ze 100% zeker want heb het net nog in mijn handen gehad (gebruikt)
     
  15. RCSTG

    RCSTG

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Belgie
    spuiten onderdelen

    hey hallo

    ik zag dat je problemen hebt met het spuiten van je onderdelen , ik kan je wel goede raad geven


    SPUITEN:

    -wrijf de te spuiten onderdelen goed met een P800 - P1000 , zorgen dat het te spuiten onderdeel overal mat staat en ook zorgen dat je geen grote krassen wrijft,

    -eens de te spuiten onderdelen goed afgewreven zijn met P800 - P1000 vul je een emmer of andere met warm water(geen heet of kokend water) in dat water doe je dreft(afwas middel),gebruik enkel dreft omdat deze zeer goed ontvet

    -laat de te spuiten onderdelen 1u in , haal deze er dan uit MAAR DROOG ZE NIET AF MET EEN HANDDOEK OF ANDERE , het enige wat er beste is is het onderdeel goed vast nemen en de druppels er af zwaaien of af te kloppen , op droog blazen met een droge lucht compressor

    -eens dit alles perfect droog is spuit je 3 fijne maar dekkende grond lagen,laat deze mooi drogen en uit harden

    -nu kan je voorzichtig beginnen met je hoofdkleur te spuiten leg ook fijne maar dekkende lagen na elkaar met tussen pause van 15 min , het beste resultaat behaal je na 3 a 4 lagen

    -als de laatste verf laag genoeg blinkt naar uw zin kan je deze laten drogen zonder klaarlak(vernis) te gebruiken , blinkt hij niet genoeg naar je zin kan je terwijl deze laatste verf laag droog best de klaarlak(vernis) er op zetten,spuit deze max in 2 lagen en goed dekkend , deze mag redelijk dik liggen bij de eerste laag en zorgen dat je het geheel in een keer mooi kan doorspuiten dus niet treuzelen en goed verder spuiten dit om nevel plekken te vermijden

    -als de laatste klaarlak(vernis) laag er op ligt kan je deze best in een warme maar DROGE ruimte leggen en minstens 24u laten drogen

    daarna als je alles zorgvuldig gevolgt hebt moet je een hele mooie en blinkende truck hebben

    VERF AFHALEN VAN EEN GESPOTEN ONDERDEEL:

    neem een emmer en vul deze met METHANOL(te verkrijgen in elke drogisterij of doe het zelf zaak)

    leg de onderdelen er in te week , na 1 u zit de verf mooi los en kan je dit afkuisen met een oude tandenborstel , zorg dat alle verf er afkomt , zijn er stukken waar de verf er niet af wil geen nood,leg deze terug in de emmer met methanol , na een poosje zullen deze er ook afkomen

    HANDIGE TIP: laat de onderdelen er geen 2 dagen in liggen of deze smelten/vervormen

    ik hoop dat je nu iets wijzer bent qua verf spuiten en afhalen

    grtjes van joeri
     
  16. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    ja nu kan ik zeker even verder

    bedankt joeri en cheeta voor de tips
    zal ik zeker gebruiken en dan hopen dat het me lukt
    aldoende leert men het spuiten
     
  17. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    joeri
    met die methanol komen daar ook gelijmde stukken mee los of blijven die plakken
    want de bovenste 3 vensters/ramen zijn er al op gelijmd en ik denk zelfs die 2 onderste aan de deuren ook ( is al een tijdje geleden dat ik hem in elkaar heb gezet )
     
  18. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    hallo allemaal vandaag eindelijk tijd gehad om de knight hauler te schuren en daarna te spuiten maar ik het nog een beetje anders gedaan dan gezegd is geweest
    ik heb hem geschuurd met 1000 sommige stukken met 80 en dan met 1000 nog eens na daarna heb ik hem gewoon afgeveegd met een doek gespoten een 15 min. gewacht nog eens een laag en zo een 2 lagen op de kleine stukjes bij de rest het dak 3 keer en de body zelf 4 keer nog altijd in de doos te drogen gezet maar ik heb ze eerst vanbinnen nat gemaakt met een spuitbus met water en waar ik ging spuiten ook gedaan en het resultaat mag gezien worden vind ik hij heeft nog een paar lopertjes maar die vallen niet echt op en er komen nog andere kleuren op dus dat komt zeker in orde

    groetjes allemaal
     
  19. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    hallo allemaal

    gisteren een andere kleur gespoten is /was goed gelukt vandaag vernis erover maar die heb ikn iet goed gespoten op sommige plaatsen een loper en op andere plaatsen teveel ik ga morgen nog eens kijken en dan hoop ik dat het goed komt anders moet ik opnieuw spuiten ; dus afwachten tot morgen


    groetjes nog veel bouw- en rijplezier
     
  20. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    cabine

    hallo
    teveel blanke lak wegschuren met korrel 1000 waterptoof
    en met auto polish op poetsen tot het egaal is en de zakkers met een gummetje in een doekje polishen,
    dan de cabine met auto wax helemaal oppoetsen tot hij glimt als een zonnetje,
    als je er nog stickers op wilt plakken dan moet je de stickers aan brengen na het polijsten,maar voordat je haar in de wax zet,
    je hoeft niet over te spuiten als er al te veel verf/lak op zit,
    succes met poetsen,zo doe je iets waar je trots naar kan kijken/op kan zijn,
    mvg markioo
     

Deel Deze Pagina