Knippen en boren in glasvezel body

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door dutchhelipilot, 20 apr 2004.

  1. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Misschien een domme vraag maar hoe kan ik het beste boren en waarmee in een glasviber body (van een heli btw)
    En hoe knip/snij ik er het beste een sleufje uit zonder dat de boel splijt.
    Het is voor mij de eerste keer dat ik met dit materiaal moet werken en zou het een beetje zonde vinden als de boel splijt of scheurt.

    gr Remco
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Als je een hobby boormachine hebt (Dremel oid) ga dan voor freezen, maar beslist niet knippen of snijden.
    Er zit altijd lucht in de glasvezels en bij knippen of snijden druk je deze in elkaar waarbij het naastgelegen materiaal ook beschadigd.
    Dus gewoon een (te) klein gaatje boren en daarna met het freesje verder bewerken.
    Is het een groot gat / sleuf, 2 (te kleine) gaatjes boren en er tussen uit zagen met een fijne zaag.
    Daarna met een vijl verder afwerken.

    CU, Rob
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zeker a;ls de heli een gelcoat heeft zou ik idd met een dremel aan de gang gaan, en niet in gaan knippen, anders heb je kans dat de stukken in het rond springen.

    als je een lange gleuf moet maken kan je dat mooi doen met die slijpschijfjes voor op de dremel.
    rondingen idd met een freesje.

    als je geen dremel hebt, hebben ze bij de meeste hobbymarkets wel de ferm, een goedkoop alternatief voor de dremel.
    werkt prima zolang je hem maar gebruikt waar ie voor is, licht werk dus.
     
  4. Bastiaan

    Bastiaan Guest

    misschien ook een tip om het eerst met tape af te plakken. dan bescherm je het overige ook. en mocht er iets onverhoopt afbreken dan kun je het nog netjes terugplakken waar het hoort.
     

Deel Deze Pagina