Kossel mini

Discussie in '3D Printen' gestart door crg, 16 feb 2015.

  1. crg

    crg

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    1.158
    Locatie:
    westervoort/voorthuizen
    Hallo ik zal mij even voor stellen
    Ik ben mitchel kraai
    15 jaartjes jong
    En woon in westervoort

    Ik ben heel erg geintereseert in 3d printen. Het lijkt mij dus ook super mooi om er zelf een in bezit te hebben.
    Alleen kan ik geen printer van 1000 eueo betalen dus leek mij een zelfbouw wel geschikt voor mijn eerste printer.
    Ik heb de kossel mini op het oog, het frame is verkrijgbaar bij reprapworld.
    Ik heb een lijstje gemaakt.
    Kossel mini set pla 60 euro
    Kossel mini extrusion set 42 euro
    4 x nema 17 stepper motor 54 euro
    E3d v6 1.75 mm hotend 66 euro
    Gt2 timing belt 4 meter 20 euro
    Pulley gt2 x 3 15 euro
    Basic board .... Ik had zelf minitronics in gedachten is dat mogelijk?
    Dan moet ik nog een cold end laten printen
    Het is een delta dus ik moet ball links etc hebben waar kan ik die verkrijgen?
    Welke slicer is mogelijk ik hoopte op cura want die is niet te ingewikkeld.
    Wat mis ik nu nog ?
    Ik hoor het graag
    Gr mitchel
     
  2. Superr

    Superr

    Lid geworden:
    26 dec 2014
    Berichten:
    1
    Kijk anders eens op builda3dprinter.eu Je kan dan je eigen lijstje vergelijken met de componenten uit een kit.

    Ik heb uiteindelijk gekozen voor een kit omdat ik niet avonden lang wilde zoeken naar de onderdelen.
    Kossel Mini Kit (All-Metal Hotend) - Build a 3D Printer
    En dan met heated bed en dempers voor de motors.
     
  3. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi,
    Toevallig al wat mee gedaan?
    Ben ook opzoek naar zoiets. Er zijn nogal wat versies in omloop. Veelal kopies maar vraag me af of het ook echt zoveel minder is.

    Heb een beetje zitten mailen en kan deze incl heatbed e.d. voor een redelijke prijs kopen.
    http://www.stellamodels.com.hk/mini-kossel-printer-2020-linear-rails-geared-extruder-p-8739.html
    (+ heatbed & glass naar 220mm, 20A voeding)

    Maar het blijft natuurlijk een chinees.
    Alleen kan je een goedkoop goed chineesje kopen of soms ook een dure die toch niet zo goed blijkt te zijn. Zelfs de originele zouden beter moeten kunnen voor het geld.

    Ben ook een beetje bang dat het afstellen/kalibreren niet goed gaat lukken. Vergt best wel wat kennis heb ik het idee en kan er momenteel weinig over vinden.
    Scheelt dat een collega al een Delta printer heeft dus kan nog ergens iets vragen.

    [​IMG]

    Heb ook nog zitten kijken voor deze maar het gaat niet altijd even goed, missende onderdelen/DOA's/ of snel stuk.
    http://www.ebay.com/itm/Geeetech-Ko...r-Auto-Leve-/281703127479?hash=item4196d099b7

    Met de biedingen onder de €350 wel te verkrijgen.

    Iemand tips do's and don'ts
     
  4. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
  5. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Ik heb een tijdje op deze zitten kijken:
    http://builda3dprinter.eu/shop/complete-printer-kits/μdelta-kit/#prettyPhoto

    Via ebay vond ik toch een beetje link, veel kans op een naheffing door de douane (grote doos)
    Uiteindelijk de hobbyking printer gekocht (zie andere topic). Mooie opstap, en nou kan ik in ieder geval de onderdelen voor de volgende printer zelf printen, mocht het zo ver komen.
    Dat wordt dan wel bijna zeker een delta.
     

Deel Deze Pagina